Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iho-ongelmista, etenki mustapäistä kärsivät

Vierailija
06.09.2019 |

Hei.
Oon 20 vuotias nainen. Kärsin yläasteella pahasta aknesta, mulla oli roaccoutan lääke ja se auttoi hyvin. Ihoni on ollut jo vuosia tosi hyvä. Mutta nyt olen joutunut huomaamaan, että tilanne naamassa pahenee taas. Mutta useinhan akne uusiutuu. Muutama isompi finni on ollut. Poskien iho on epätasainen valkopäistä ja mustapäistä, sekä joistain epämääräisistä näpyistä. Otsassa ei ole pahemmin. Iho erittää tosi paljon talia, nenänpielet joka päivä näyttää olevan putsauksen tarpeessa.
En ole varma mikä on muuttunut. Myös hiukset ovat ohentuneet viime kesäisestä ihan järkyttävästi, mutta se tilanne on jo parempi. En käytä e-pillereitä. Olin kyllä raskaana mutta siitäkin on n. 3kk. Sillon kyllä huomasi että hormonitoiminta muuttui, ihon kunnosta ja hiuksista. Mutta voiko se vielä vaikuttaa?
Ja sitten tärkein kysymys. Oletteko käyttäneet iho-ongelmiin salisyylihappoa tai retinolia ja onko auttanut? Ylipäätään mikä on sinun kohdallasi toiminut?
Olen harkinnut myös kosmetologilla käyntiä, mutta pelkään sen olevan turhaa. Jos tilanne pahenee, menen ihotautilääkärin. Itsetunto jo valmiiksi surkea.
Kiitos jos jaat kokemuksesi noista mitä kyselin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ilmiannettu. Ei mustapäistä saa puhua enää niiden omalla nimellä

Vierailija
2/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tulla turhia kommentteja heitteleen, tarviin apua. Monet varmaan kärsii samasta ongelmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa retinolia, ärsyttää ja ohentaa ihoa. Tässä neuvoni. Syö terveellisesti, monipuolisesti, ihan perusruokaa. Juo vettä riittävästi, n.3 litraa päivässä. Älä puhdista ihoa liian voimakkaasti tai kuivattavalla tuotteella, lisää rasvoittumista ja ärsytystä. Aamulla pelkkä huuhtelu viileällä vedellä. Ja sopiva voide, aurinkoisella säällä suojakerroin. Ei meikkivoiteita. Hyvä edullinen tuote mustapäille on ruokasooda, alle euro kaupassa. Sekoita veteen ja laita epäpuhtauksien päälle, anna vaikuttaa n.15-20 min ja huuhtele.

Vierailija
4/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan imetys vaikuttaa?

Vierailija
5/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tulee raskaudesta raudanpuute, joka jää päälle (hemppa ok, mutta ferritiini liian alhainen). Se ainakin vaikuttaa hiuksiin. 

Vierailija
6/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa ruokasooda ihonhoito. Älä puristele ihoa, se vain ärsyttää ihoa.

Vierailija
7/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä lääkäriltä clindoxyl-resepti voide. häviää kahdessa viikossa kokonaan.

Vierailija
8/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Täytyy myöntää että oon puristellut naamaa, pakkohan se on ollut. Siis mustapäitä, lähtevät kivasti pois.

Ruokasoodasta olen joskus kuullut.

Onko kasvoveden käyttö tarpeen? Kuulemma pitää ihon pH arvon oikeana pesun jälkeen tms.

Clindoxyliä olen kokeillut aknen alkuaikoina, ennen tujumpaa lääkettä. Muistaakseni ainakin oli juuri se tai sit joku samantapainen voide. Muistan hyvin kuinka heti ensimmäisen tai toisen kerran jälkeen näpyt hävisi otsasta! Se oli mahtavaa. Ehkä pitää harkita sinne menoa. Ensin kuitenkin haluan kokeilla muita vaihtoehtoja, koska ihoni tilanne ei ole paha, ainakaan vielä :/

Vierailija
9/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt helvetissä mitään ruokasoodaa ihollesi laita. Se tuhoaa iholtasi sitä suojaavan happovaipan.

Vierailija
10/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli akne ikävuodet 11-35. Loppui kun suolisto-oireiden takia lopetin kaikki maitotuotteet. Meni kyllä puolisen vuotta että iho puhdistui, mutta nykyään on aivan käsittämättömän hyvä iho. Heti jos syön yhtään mitään maitotuotetta, tulee finnejä.

Vierailija
11/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutanin vaikutus lakkaa useilla jossain vaiheessa. Hae uusi kuuri näiden ruokasooda temppujen sijaan.

Vierailija
12/12 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinol auttaa. Sellanen syväpuhdistava savinaamio auttaa (myydään puuterina, sekoitetaan veteen, esim. Amazonista saa). Lisäravinne DIM auttaa.