Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli hankkia farkut, mutta ei ole sopivia kokoja. :(

Vierailija
06.09.2019 |

Ikävää. Miksi meitä naisia yritetään laittaa tietyn malliseksi? Ei kukaan ole saman muotoinen eikä mahdu samaan myottiin, ja se pitöisi kaikkien tiedossa olla, että jokainen on enemmän tai vähemmän normaalipai oinen.

Olen 115 kiloinen, mutta sinut sen kanssa. Olen n. 170cm pituinen, ja itsellä ei ole kaikki jämähtänyt keskivartalolle. Mulla on silti tosi hyvä ruokavalio, ja liikun joko kävellen tai julkisilla. Hissiä ei ole, joten mars 3 kerrokseen kotiin tai sitten jää alas rappusiin. 2 vuahtoehtoa. Olen tyytyväinen itseeni tälläisenä, ja jos en kelpaa toiselle se on ok mulle. Olen erilainen kuten muutkin, ja se täytyy hyväksytä. En voi haukkua itseäni laiskaksi, mutta ei siitä sen enempää.

Mutta siis, mua oikeasti ärsyttää että naisia täytyy änkeä tiettyyn muottiin. Joko ne on sulle muuten sopivat, tai ne on liian pitkät. Tai sitten ne ei ole oikeaa kokoa, mutta pituus olisi hyvä tms aina jokin mättää. Itse tykkään käyttää verkkareita, ja leggareita mutta olisi välillä kiva yhdistellä paitaa, toppia yms välillä farkkuihin. Oon käyny läpi kirppari, ja kaupat mistä vois löytyä. Ei, ei löydy sopivaa kokoa ja kirppareilta täällä ei aina oo mitään. Aina ne on joillekkin luuviuluille, tai sitten ne on niin kulahtaneet tms vaikka muuten menisivät mutta ei viitsisi ottaa ja maksaa epäsiisteyden ja kulahtanaisuuden vuoksi.
En viitsisi montaa kymppiä, jopa satasta maksaa yksistä farkuista. Vaikka säästäisin rahat, niin eipä tässä vaikka asun yksin ja käyn töissä niin paljoa säästellä kun menee ihan tosi paljon muuhun elämiseen. En voi sanoa että asuisin liian kalliilla vuokralla, tuhlaisin rahaa tai mitään. Tää elämin itsessään maksaa paljon, kun laskee laskut, niiden jälkeen syöminen, ja mahdollisten uusien vaatteiden hommaaminen eikä niitäkään osteta kuin enimäkseen tokmannilta ja kirppiksiltä. turhia tavaroita en ostele, kuin vain tarpeelliset.

Täs keksustelus ei oo tarkotus haukkuu tms ketään, mut pännii oikeasti asia kosoa kaikki ei ole samanlaisia. Erilaisuuden ja kaikkien kehojen pitäis olla samanlaisessa arvossa, eikä yrittää mahdututtaa tiettyyn malliin vaatteiden avulla.
Tähän keskusteluun ei tarvitse tulla v*ttuilemaan, joten ole hyvä ja poistu keskustelusta sitten ennemmin. Toiseksi toivon myös asiallisia mielipiteitä, ja ehdotuksia mistä te ootte hankkineet farkut, mitä makso, milllasii kokoi siel oli jne. Mistä asti haitte, ja tällästä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zizzistä, siellä välillä ollut jopa kahdet farkut yksien hinnalla tarjouksia. Ja on kestäviä joten lopulta ei ole niin kalliita kun käyttöaika on pitkä.

Vierailija
2/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana on tarjolla enemmän isojen ja pienien kokojen vaatteita kuin koskaan ennen. Mutta tuo yhdistelmä että pitäisi olla plussakokoa, halpa ja vielä hyväkin on aika hankala. Kaksi noista voit saada, valitse itse mitkä kaksi otat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zizzistä, siellä välillä ollut jopa kahdet farkut yksien hinnalla tarjouksia. Ja on kestäviä joten lopulta ei ole niin kalliita kun käyttöaika on pitkä.

Aivan! Tämän löysin äsken parin minuutin guuglettelulla!

Vierailija
4/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on ootd, jyväskylässä. Niilläkin on verkkokauppa.

Vierailija
5/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoiset niiden pitäisi olla? Elloksella vaikka kuinka paljon viitosella alkavia kokoja alle 30 euroa.

Vierailija
6/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän ylipaino ole terveellistäkään, ikävä kyllä tässä nyky-yhteiskunnassa suositaan normaalipainoutta ja vaatteetkin sen mukaan. Lidlistä löytyy suurempiakin kokoja ja ihan hyvännäköisiäkin,

Vierailija
7/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on välillä 12 eurolla pluskokoisia farkkuja.

Vierailija
8/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ostaa isojen tyttöjen nettikaupoista, on kokoja ja todella hyvännäköisiä farkkuja. Googlaamaan vain, kyllä niitä löytyy.

Vierailija
9/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, kun ei niitä vaatteita voi olla kaiken kokoisille. Olen itse 150 cm ja kaikki housut pitää lyhennyttää, ja ymmärrän hyvin sen. Lasten koot ei mahdu koska tissit ja perse naisten kokoa.

Hyväksy se, että joudut lyhennyttämään housusi jos ostat isomman koon.

Terkuin kokoa 36/38 oleva normaalipainoinen, lyhyt nainen

Vierailija
10/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos farkut ovat muuten hyvät paitsi että ne ovat liian pitkät ne voi lyhentää (jos osaa itse sen tehdä) tai viedä ompelijalle lyhennettäviksi.

Vierailija
11/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan miesten farkkuja. Niissä on väljyyttä persevälle ja reitevälle. En tykkää naisten farkuista, jotka on aina mallia nakinkuori. 

Vierailija
12/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelmasi ei ole se, että sinulle sopivia farkkuja ei löydy, vaan se, että niistä pitäisi maksaa.

T. Eräs, joka maksaa iloisesti satasen hyvin istuvista farkuista

Vierailija
13/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni ostaa isojen tyttöjen nettikaupoista, on kokoja ja todella hyvännäköisiä farkkuja. Googlaamaan vain, kyllä niitä löytyy.

Miksi naiset taantuvat tytöiksi kun heistä tulee läskejä?

Vierailija
14/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, siistejä hyvin istuvia on vaikea löytää.

Tsekkaa Kappahl, H&M +osasto, ehkä Lindex

Vierailija
15/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan 119 kiloa. Ja hyviä edullisia housuja on esim. KappAhlissa, siellä on plusmallisto. Varmasti löydät kivat housut sieltä.

Vierailija
16/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan verkkokaupoista on hankala tilata, sillä vaatteet pitäisi saada sovittaa ensin. Kun on sitten löytänyt esim. hyvät farkut, niin sitten niitä on helppo tilata verkon kauttakin.

Vierailija
17/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, mutta Varusteleka. Teettävät suomalaismitoituksella laadukkaita farkkuja Virossa. Naiskansan farkut. Hinta kuudenkympin kieppeillä, mutta laatukin toista luokkaa kuin halpiskauppojen orjatyönä teettämissä.

Vierailija
18/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus Varustelekaan: HAMEKANSAN farkut. Hyvä kokotaulukko.

Vierailija
19/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset taantuvat tytöiksi kun heistä tulee läskejä?

Tämä!

Ja toiseksi, naisille ei juuri myydä farkkuja vaan jotain elastani/lycra-sekoitepackoja.

Vierailija
20/24 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KappAhlissa on farkkumallisia housuja vaikka kuinka, plusmallisto. Kivoja malleja, edullisia. Painan 119 kg ja sieltä monet trendikkäät housut ostanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä