Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kuukuppi toimii

Vierailija
30.05.2006 |

Hyvät ja huonot puolet?

Onko vaikea laittaa paikalleen?

Kahden vaiheilla, ostaa vai ei ostaa, tekismieli koitella

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

www. kuukuppikunta. fi

Vierailija
2/11 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat käyttää tamponia, opit varmasti käyttämään kuukuppiakin. Siis taiteltuna laitetaan emättimeen, jossa kuppi aukeaa, sormella voi vielä varmistaa, että kuppi on tosiaan auki. Sinne sitten veri valuu. poistetaan vetämällä kupin pohjassa olevasta tapista ja otetaan kiinni kupin pohjasta ja puristamalla kuppi litteäksi otetaan pystyasennossa pois, tyhjennetään ja huuhdellaan ja laitetaan takaisin sisään. Kerran kuussa kuukautisten välissä keitetään 5 min kattilassa. Suosittelen lämmöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnetään vaan " litistettynä" sisään ja sit perillä aukeaa kupiksi. Ihan itsekseen pysyy paikallaan, eikä tarvi montaa kertaa päivässä tyhjentääkään. Yötkin menee mukavasti, kun ei tarvi pelätä ohivuotoja.

Itselläni ollut joskus pieniä hankaluuksia kun kuppi ei meinaa heti aueta sisällä, on pitänyt vähän vekslata... Ja alkupäivinä mulla jostain syystä tihkuu vähän kupin " ohi" , mut muuten ei tarvi muuta suojaa.

Kannattaa vaikka kuuklata tuo kuukuppi.

Voin suositella LÄMPIMÄSTI!

Vierailija
4/11 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ota siis välilyöönit pois tosta linkistä)

Kuppi työnnetään siis emättimen sisälle. Työnnettäessä (tai pikemminkin laittaessa) kupin reunat puristetaan yhteen, niin on helpompi laittaa. Kun kuppi on riittävän ylhäällä, päästetään reunoista irti ja kuppi avautuu ja jää paikoilleen. Kuppi muodostaa pienen alipaineen, jonka ansiosta kuppi ei valu vaan pysyyy paikallaan.

Kohdunnapukka, jonka kautta veri valuu, jää kupin " yläpuolelle" tai jopa sisään. Niinpä veri jää kuppiin.

Kuppi pitää tyhjentää vuodon määrästä riippuen 2-10 kertaa päivässä. Poisotto on joillekin vaikeata, mutta itse saan ihan helposti kupin alaosasta kiinni, puristan vähän kupin reunaa kasaan, jolloin alipaine poistuu ja vedän kupin pois. Kaadan veren yleensä wc-pyttyyn ja pesen kupin huolellisesti. Sitten vaan kuppi uudestaan sisään!

Vierailija
5/11 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen alle 30-vuotias ja lapsen synnyttänyt -ap-

Asennus on siis helppoa ja jne =)

tampooneja käytän sillon tällöin

Vierailija
6/11 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huomaamaton, että sitä on vaikea käsittää. Mulla on ainoastaan hyviä kokemuksia. Ainoa mistä en niin pidä on se joka kuussa tehtävä kattilan pesu, että voi keittää (en ole keittiönsiivoojaihmisiä ollenkaan) kupin, enkä erityisesti rakasta kupin tyhjentämistä. en kuitenkaan rakasta tamponinkaan vaihtamista tai siteen, siitä riesasta ei vaan valitettavasti pääse mihinkään. Mulla on ekasta käytöstä lähtien ollut tosi helppoa. Joskus tulee vähän ohivuotoa, jos ei ole jaksanut varmistaa, että kuppi on kunnolla auki.

Vierailija
7/11 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse näiltä sivuilta aiheesta pari vuotta sitten, emmin pitkään mutta lopulta tilasin tuotteen. Alku oli hankala kun en osannut teknikkaa, mutta kun älysin miten se laitetaan ja saadaan ulos niin oikeasti elämäni yksi parhaimmista hankinnoista.

Vierailija
8/11 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulla meni ekat kuukautiset harjoitellessa, aina valui jostain ohi. Nyt jo " konkarina" (3:s kuukausi menossa) ei mitään ongelmia. Ja tyytyväinen olen! Siteisiin en enää vaihtais. Tilaa joku malli, jossa on palautusaikaa Diva Cupissa taitaa olla pisin. Saat rahasi takaisin jos et ole tyytyväinen, heti ei kuitenkaan kannata luovuttaa.

Vierailija
9/11 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ huomaamaton: ei roikkuvia naruja, ei roskaa, ei pyykkiä

+ pitkä tyhjennysväli

+ ei ohivuotoja, ei tunnu

- tyhjääminen sotkuista puuhaa: pitää olla vessa jossa on pesuallas vieressä (kupin ja käsien pesu mahdollista)

- poisottaminen on vähän hankalaa

Vierailija
10/11 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla! Ihan paras!

Vierailija
11/11 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyypyykuppia minä itse käytän! K*uk*ppi on r*vo sana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan