Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liian äkkiä muuttaa toisen miehen luokse

06.09.2019 |

Asun tällä hetkellä entisen mieheni kanssa. Olen muuttamassa muutaman viikon päästä toiselle paikkakunnalle uuden miehen luokse. Olen tuntenut tämän uuden miehen vasta kaksi kuukautta ja olemme nähneet vain viikonloppuisin, koska käyn töissä. Entinen mieheni ei tiedä että olen löytänyt uuden. Hän tietää vain sen verran että muutan pois. Onko liian äkkiä muuttaa yhteen uuden kanssa?

Kommentit (33)

21/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska kuvioissa ei ilmeisesti ole lapsia, on ihan sama, mitä teet. Itse en kyllä muuttaisi noin pian yhteen, koska minusta on ihan kiva asua itsekseni - voihan sitä silti olla suhteessa ja nähdä vaikka kuinka usein, tai vaikka olla ison osan aikaakin yhdessä. Ja eihän se yhteenmuutto mitään peruuttamatonta ole - jos huomaatte, että ette haluakaan asua yhdessä, voi aina muuttaa erilleen. Joskus tosin "liian aikainen" yhteenmuutto voi olla suhteelle haitaksikin, koska ei oikeasti vielä tunne toista.

Tästä oon keskusteltu todella paljon tämän uuden kanssa. Hän sanoikin että kokeillaan kuukausi asua yhdessä ja jos minua ahistaa yhdessä asuminen niin etsitään minulle kämppä ja ollaan yhdessä. Pääasia hänellä oli että pääsisin alkuun kun muutan toiseen kaupunkiin.

Vierailija
22/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tähän sallitaan yhden yksinkertaisen miehen kommentti niin sanoisin, että mahdotonta amtaa yhtä oikeaa vastausta, koska kuinka moni meistä edes tietää, etä miksi Ap haluaa muuttaa suoraan edellisestä liitosta uuden kumppanin luokse. - ietääkö hän sitä edes itse kun täällä kyselee?

Selkäydin reakio on, ainakin itselläni, että parasta olisi ensin antaa pölyn laskeutua ja katsella rauhasssa ja ottaa askel kerrallaan, eikä syöksyä suoraan uuteen suhteeseen.

Tällaisesta ryntäämisesä kun tulee "vähän" mielikuva, että pärjääkö hän oikeasti yksin?  Miksi haluaa tehdä edelliselle kumppanille/ elämälleen niin, että haluaisi veää vanhan suhteen kuin wessasta alas kuvitellen, että kaikki muuttuu yhdellä vedolla? Juokseeko jotain karkuun? Itseään? Vai kenties ex-kumppaniaan?        

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joudut miettimään onko liian pikaista, luultavasti on.

Tätä saamaa olin sanomassa. Jos asiaa joutuu kysymään on yleensä oikeassa. Miksi kysyisit asiaa joka on sinulle täysin selvä?

Jotkut ihmiset on herkempia sosiaalisille normeille ja arvoille (so. toisten arvostelulle) kuin toiset. Siksi. 

Talla ei ole valttamatta mitaan tekemista omien epailysten kanssa. 

Valitettavan moni nainen toimii sen perusteella, mita toiset ajattelevat ja miten hanta toimintansa perustalla arvottavat, sen sijaan etta luottaisivat vaistoihinsa ja tekisivat niin kuin itsesta tuntuu hyvalta. 

Tämä on niin totta.

Vierailija
24/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykö edes kysyä? On todellakin liian aikaista ja kuka hyppii suhteesta toiseen?

No jos haluu k*rpää!

Vierailija
25/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteisiin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska kuvioissa ei ilmeisesti ole lapsia, on ihan sama, mitä teet. Itse en kyllä muuttaisi noin pian yhteen, koska minusta on ihan kiva asua itsekseni - voihan sitä silti olla suhteessa ja nähdä vaikka kuinka usein, tai vaikka olla ison osan aikaakin yhdessä. Ja eihän se yhteenmuutto mitään peruuttamatonta ole - jos huomaatte, että ette haluakaan asua yhdessä, voi aina muuttaa erilleen. Joskus tosin "liian aikainen" yhteenmuutto voi olla suhteelle haitaksikin, koska ei oikeasti vielä tunne toista.

Tästä oon keskusteltu todella paljon tämän uuden kanssa. Hän sanoikin että kokeillaan kuukausi asua yhdessä ja jos minua ahistaa yhdessä asuminen niin etsitään minulle kämppä ja ollaan yhdessä. Pääasia hänellä oli että pääsisin alkuun kun muutan toiseen kaupunkiin.

Elättäisitkö miehen, vaikka asuisitte eri asunnoissa?

26/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteisiin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elättäisitkö miehen, vaikka asuisitte eri asunnoissa?

Pitääkö töissä käyvää miestä elättää? Siihen en oo kyllä varautunu..

27/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tähän sallitaan yhden yksinkertaisen miehen kommentti niin sanoisin, että mahdotonta amtaa yhtä oikeaa vastausta, koska kuinka moni meistä edes tietää, etä miksi Ap haluaa muuttaa suoraan edellisestä liitosta uuden kumppanin luokse. - ietääkö hän sitä edes itse kun täällä kyselee?

Selkäydin reakio on, ainakin itselläni, että parasta olisi ensin antaa pölyn laskeutua ja katsella rauhasssa ja ottaa askel kerrallaan, eikä syöksyä suoraan uuteen suhteeseen.

Tällaisesta ryntäämisesä kun tulee "vähän" mielikuva, että pärjääkö hän oikeasti yksin?  Miksi haluaa tehdä edelliselle kumppanille/ elämälleen niin, että haluaisi veää vanhan suhteen kuin wessasta alas kuvitellen, että kaikki muuttuu yhdellä vedolla? Juokseeko jotain karkuun? Itseään? Vai kenties ex-kumppaniaan?        

Kyllä mä yksin pärjäisin ja tiedän minkälaista se on. En mä halua katella muita miehiä kuin tätä uutta. Vaan jos minulla on mahdollisuus aloittaa alusta ihmisen kanssa jonka kanssa on samanlaiset tulevaisuuden haaveet ja hän on sopivampi minulle kuin tämä entinen. Entinen ei välitä muuta kuin siitä että muutan pois kuukauden sisällä.

Vierailija
28/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina voi muuttaa taas jos homma ei toimi! Joskus kannattaa uskaltaa.

Kun olin 22v. niin erosin 5 vuoden avoliiton jälkeen ja muutin uuden miehen kanssa yhteen 3 viikon seurustelun jälkeen. Tosin mies oli entuudestaan tuttu. Mutta yhä ollaan yhdessä ja yhteisiä vuosia takana melkein 30. Elämäni paras päätös. Joskus sen vaan tietää.

Vierailija
29/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 jatkaa vielä että jos olisin kysellyt muilta lupaa ja en olisi luottanut itseeni ja mieheeni niin elämäni tilaisuus olisi ehkä mennyt ohi. Olen muutenkin itsenäinen omissa päätöksissäni joten en kaipaa muiden mielipiteitä ja hyväksyntää. Luotan että osaan itse tehdä omaan henkilökohtaiseen elämääni liittyvät päätökset itse ja hyvin on kaikki mennyt tai oikeastaan erinomaisesti. Omien aivojen käyttö sallittua!

Vierailija
30/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää exälle varovasti mainita ainakin siinä vaiheessa, jos pyytää muuttokuorman kuskiksi.

Vierailija
31/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

No ei valttamatta. Itse elin kaukosuhteessa joulukuussa tapaamani miehen kanssa. Vietimme joulukuussa viikon yhdessa, sen jalkeen nahtiin kahden viikonlopun verran kevaan aikana. Kesalla menin lomallani hanen luokseen ja jain (ennalta suunnittelemattomasti) hanen luokseen asumaan. 

Mies asui ei pelkastaan eri paikkakunnalla, vaan myos eri maassa...

Vain harvat paatokset ovat pysyvia - itse ajattelin tuolloin etta jos menee sukset ristiin niin paaseehan sielta pois. 

Olen edelleen silla tiella. :D 

Eli sen kun vaan, jos itsesta tuntuu hyvalta. Ei kaikkea mitata ajallisesti. 

Teillähän menee kivasti, kun elätät miehen ja käyt kaupassa exceltaulukon kanssa, että hän voi kokkailla ja siivota.

Joo siis tama on jo eri mies :)

Tuolla "silla tiella" olemisella tarkoitin siis, etta asun edelleenkin sen "alkuperaisen" miehen maassa, en siis muuttanut takaisin Suomeen. 

Ja kun mina muutin tanne hanen maahansa, han alkuun elatti minut ja mina kokkailin ja siivosin kotona, kun en viela ollut tyollistynyt. Eli teen nyt sita, mita minulle tehtiin 16 vuotta sitten. Pay it forward jne ;)

Kuten huomaat, etta jos tarkoituksesi oli jotenkin loukata tai olla muuten ilkea, niin epaonnistuit. Ma olen ylpea itsestani ja omista valinnoistasi, ja olen onnellinen ja zen. <3 

Oletko sina? :) 

P.S. Me kaydaan totta kai yhdessa kaupassa. Mies kantaa kauppakassit autoon ja autosta kotiin. Tietysti. ;) 

Vierailija
32/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin yhteen seuraavana päivänä ensi tapaamisesta. Nyt jo vuosia naimisissa.

Vierailija
33/33 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Valitettavan moni nainen toimii sen perusteella, mita toiset ajattelevat ja miten hanta toimintansa perustalla arvottavat, sen sijaan etta luottaisivat vaistoihinsa ja tekisivat niin kuin itsesta tuntuu hyvalta. 

Ei valitettavan moni nainen, vaan valitettavan moni ihminen. Ihan yhtä lailla valtaosa miehistä tekee noin. Mutta ehkä se tuo heille turvaa, kun on valmis normi, malli ja kaava, jota noudattaa? Eivät kaikki halua ajatella itse ja tehdä itse päätöksiä. Heille suotakoon se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän