Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löysit hyvän terapeutin?

Aloittaja
06.09.2019 |

Etsin pääkaupunkiseudulta ammattitaitoista terapeuttia, mutta palvelun tarjoajia riittää! Ja suurin osa ei ota uusia asiakkaita. Miten ihmeessä pääsen eteenpäin? En haluaisi vain varata tutustumiskäyntejä aivan randomisti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin eri terapiakeskuksiin ja kerroin avoimesti tarpeistani sekä tilanteestani, jonka perusteella puhelimeen vastannut henkilö laittoi minulle muutaman  terapeutin yhteystiedot ja joiden arveli vastaavan tarpeitani. 

Jos terapiakeskuksessa on fiksu asenne he yleensä pyytävät keskustelemaan keskuksesta vastaavan henkilön, toimitusjohtajan tai vastaavan hallintojohtajan  kanssa, joka on itsekin terapeutti/psykologi ja osaa jo puhelinkeskustelun perusteella miettiä ketä suosittelee. 

Toinen keino oli työterveyshuoltomme terveydenhoitajan suositus. Ei yleensä saa tehdä sitä, mutta kun hän tiesi miten vaikea on löytää suostui antamaan yhteystiedot.

Myös Psykologiliiton sivuilla on pitkä lista terapeuteista. Se on enemmän hakemista, mutta hakupalvelu toimii paikkakunnittain. Meilejä voi laitella ja tiedustella.

Kannattaa itse olla selkeä toiveissaan ja mihin hakee apua. Silloin onnistuminen on suurempi. Kemioiden täytyy mennä terapeutin kanssa yksiin, Ketä tahansa ei kannata ottaa ja sen huomaa jo puhelimessa/meilissä onko sopivan oloinen.

Onnea etsimiseen!

Vierailija
2/6 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Olenkin ottanut yhteyttä muutamaan paikkaan ja tutustunut eri suuntauksiin. Siltikin tuntuu, ainakin vielä, että onnistunut lopputulos on osittain tuuria ja todnäk useita pitää tavata ennen kuin löytyy se sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt. Kukaan ei tunnu ottavan uusia ilta-asiakkaita.

Vierailija
4/6 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan Alkosta. Pullo ei syytä eikä soimaa ja on varsin hyvä kuuntelemaan.

N 37

Vierailija
5/6 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et ole menossa Kelan tukemaan terapiaan? Silloinhan tarvitaan psykiatrin lausunto, ja he yleensä suosittelevat tiettyjä suuntauksia ja antavat nimiäkin. Itse löysin aikoja sitten hyvän terapeutin sitä kautta, harmi vaan ettei tukea kuitenkaan myönnetty pitkäaikaiseen terapiaan, kävin siis pari kertaa "tutustumassa".

Asun nykyään isohkossa kaupungissa, ja aloittaessani pitkän terapian kun se viimein myönnettiin, ongelmana oli juuri se että kysytyimmät terapeutit eivät ota uusia potilaita. Oli pakko sitten valita juuri hommansa aloittanut henkilö, joka ei minulle oikein sopinut. Onnea terapeutin etsintään!

Vierailija
6/6 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole menossa Kelan tukemaan, eli käytännössä suosituksia en ole mistään saanut. Työterveyden kautta kävin, mutta sen ainakin opin, että tuollainen ratkaisukeskeinen ei ole se oikea itselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi