Vahvat naiset vs. haterit
En käsitä. Miksi olen ns dorkamagneetti? Olen 40v nainen, ja nyt jo toistuvasti puolitutun ihmisen (naisen) angstien ja vihan kohteena.
Omat ystäväni ovat minua paljon kauniimpia, fiksumpia ja vahvoja, koulutettuja, yrittäjiä, äitejä. Sitten on lähipiirissä muutama aivan erilainen tapaus, joille olen ollut muodollisen ystävällinen, ja saanut vihat niskaani.
Käy mielessä, onko joillakin naisilla mielenterveysongelmia? Tähän kuuluu draama, toisen vihaaminen, huono käytös, myötäelämisen täydellinen puuttuminen.
Olen keskittynyt omaan perheeseeni, ystäviini ja työhöni, mutta silti törmään tälläisiin ns vihaajiin. Onko kyseessä erilaisuus, kateus vai mikä?
Olen alkanut ihan pelkäämään (uusia) ihmisiä, kun pelkään että taas joku epävarma ihminen alkaa haukkumaan sitä mitä olet (vahva) ja alistamaan.
Kommentit (15)
Ajattele niin että ihmisillä todella on mielenterveysongelmia. Käytös sinua kohtaan ei välttämättä johdu sinusta lainkaan. Syynä voi olla myös kateus. Anna palaa, tutustuminen uusiin ihmisiin on välillä myös todella palkitsevaa.
Yleensä tähän kuuluu, että nämä huonokäytöksiset ovat täysin kouluttamattomia, tai alempi koulutus?
Sinussa on jotain, joka tekee sinusta helpon kohteen kiukkuamiselle. Pistä naama pokerille ja jätä idiootit niin huomiotta, että luulevat olevansa kuolleita.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele niin että ihmisillä todella on mielenterveysongelmia. Käytös sinua kohtaan ei välttämättä johdu sinusta lainkaan. Syynä voi olla myös kateus. Anna palaa, tutustuminen uusiin ihmisiin on välillä myös todella palkitsevaa.
Kiitos vastauksesta!
Minua loukkaa, sekä pelottaa.
On todella inhottavaa, että itse olet ystävällinen ja joudut pelkäämään ihmisiä. Olen joutunut muutaman kerran katumaan, että olen päästänyt lähelle, ja henkilö osoittautuu vihaajaksi.
Olet varmasti aivan asian ytimessä, että sairaus tai epävakaus taustalla! Sitten ymmärtäisin vihan, jos olisin puhunut pahaa, tehnyt jotain konkreettista, mutta ei mitään.
Ap
Ja sitten kamalinta on, sinun stressaamisesi lisäksi, ett yleensä ovat myös kovia juoruamaan, ja levittävät ylipäätään muiden asioita, tai muunneltua totuutta sinusta. Kunpa nämä tunnistaisi ajoissa.
Yksi tunnusmerkki joskus on tuo alempi koulutustaso, ja toinen se että jo tutustumisen alussa puhuu paljon pahaa muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Sinussa on jotain, joka tekee sinusta helpon kohteen kiukkuamiselle. Pistä naama pokerille ja jätä idiootit niin huomiotta, että luulevat olevansa kuolleita.
Mitä tämä jotain voisi olla?
Tämä on niin ahdistavaa, että ensiksi aiotaan ignoorata em henkilö ja toiseksi varmaan puhun tästä jollekin psykologille.
Ap
Yleensä myös ovat ylipainoisia tai myös ns vähemmän viehättäviä.
Huono itsetunto, vääristynyt minäkuva (ovat riidoissa monen kanssa, eivät kestä mielipiteitä, muka sosiaalisia = kauheita pahanpuhujia, hakevat muista syytä omille ongelmilleen)
Taustalla ongelmia omassa perheessä, tyytymättömyyttä omiin suorituksiin ja valintoihin.
Onko vahvoilla naisilla joku merkki otsassa vai mistä te heitä tunnistatte? Töissä naisia vaikka kuinka paljon ja en osaa yhdestäkään sanoa onko hän vahva vai ei. Ihmisiltä nuo kaikki tuntuvat, osa enemmän introvertteja, osa ekstroverttejä kuten miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko vahvoilla naisilla joku merkki otsassa vai mistä te heitä tunnistatte? Töissä naisia vaikka kuinka paljon ja en osaa yhdestäkään sanoa onko hän vahva vai ei. Ihmisiltä nuo kaikki tuntuvat, osa enemmän introvertteja, osa ekstroverttejä kuten miehetkin.
Voi hyvänen aika...
Yleensä ovat opiskelleet korkealle, kunnianhimoisia, saavuttaneet paljon asioita; elämän eri osa-alueilla. Omaavat näkemyksiä ja laajan verkoston.
Niillä on mielenterveysongelmia. Vihaamisella ei ole mitään tekemistä koulutuksen, varallisuuden tai minkään muunkaan ulkoisen ominaisuuden kanssa. Nämä on vain sellainen naistyyppi jolla on mielenterveysongelmia ja niiden pohjalla äärettömän heikko itsetunto. He voisi olla ihan mukavia ihmisiä mt ongelmista huolimatta mutta tuo heikko itsetunto tekee heistä sietämättömiä, koska sitä ruokitaan mielenterveysongelmalla ja lääkkeillä jotka aiheuttaa kaikenlaista vainoharhaisuutta ja outoa impulsiivisuutta.
Itse olen kaunis ja olen huomannut että ihmiset ovat joskus kateellisia ja sitten taas minulla on kauniita ja menestyneitä ystäviä joiden kanssa on helppo olla, heillä ei ole tarvetta olla minulle kateellinen.
Turpas kiinni koulussa! Oisit pitäny sen ja auttanu nii sua ois autettu ja suojattu. Mut ei käyny??
Perisuomalainen kateus ja epävarmuus yhdistettynä mielenterveyden heittelyyn.
Älä etsi vikaa itsestäsi, kun et varmasti ole mitään pahaa tehnyt!