Mieheni aikuset lapset ja heidän kiukuttelu..
Olen siis sivusta joutunut seuraamaan kun mieheni aikuiset lapset suutuivat kun mieheni myi omaa omaisuuttaan (kesämökki, onakotitalo) ja muutimme pienenpään asuntoon.
Nyt olemme päättäneet matkustella kun vihdoin olemme eläkkeellä.
Nyt olimme kesän kotona ja pyysimme hänen lapsiaan käymään, juhannuksena poikkesivat ja muutoin on tullut pari soittoa. Kesämökki kyllä kelpasi käyttöön mutta sielläkin halusivat olla omassa rauhassa.
Nyt kun mökki ja talo saatiin myytyä ja kerroimme että lähdemme ulkomaille talveksi, alkoi hirveä valitus, nuorempi kysyi suoraan että etkö meinaa perinnöksi heille jättää mitään.
Surettaa mieheni puolesta että lapsensa käyttäytyvät noin, mies on ollut hyvä isä ja hoitanut lapset ja hommannut heille aikoinaan asunnot ja ajokortit.
Nyt kun olisi isän vuoro nauttia niin ahneet kakarat sättivät.
Kommentit (6)
Onpa törkeää. Omalle vanhemmalleni sanoin aikoinaan kun oli eläkkeellä ja hyväkuntoinen että nauttisi elämästä ja matkustelisi. Näin on omat lapseni myös minulle sanoneet eikä tulisi mieleenikään että perintöä odottaisivat. Mielelläni olen auttanut ja autan silloin kun on tarve.
Näin suvut pysyy köyhinä ja kapitalisti kiittää. Kaikki hassataan mitä irti saadaan. Onneksi meitä on myös toisenlaisia, jo useammassa sukupolvessa.
Juu ei se kapitalistikaan niitä rahoja hautaan saa. Eikä tiedä miten jälkipolvet niitä käyttää. Ei kai elämän tarkoitus ole omaisuuden kerääminen?
No toivottavasti äitinsä rakastaa enemmän lapsiaan ja haluaa heille hyvää. Noin itsekäs isä jää joka tapauksessa yksin, kun halvaantuu siellä etelässä.
Ahneiden sukupolvien on turha ihmetellä, miksi ei tule lastenlapsia.