Olen sairaanhoitaja ja teitittelen kaikkia 40v ja sitä vanhempia.
Jotkut vaikuttavat jotenkin vaivaantuneilta, mutta en anna sen haitata. Teitittely on asiallista, kun potilas on keski-ikäinen.
Kommentit (32)
Olin juuri pari päivää sairaalassa päivystysosastolla. Muutama hoitaja katsoi asiakseen teititellä- luonnottomalta tuntui! Sinuttelevien kanssa koin olevani tasavertaisempi ja läheisempi. Teitittely tuo etäisyyttä ja ylimielisyyttä.
Olisi hyvä ymmärtää, että vierasta ihmistä teitittelet aina iästä huolimatta. Särähtää ja aina on särähtänyt pahasti korvaa, kun asiakaspalvelutilanteessa joku täysin tuntematon ihminen tulee kysymään: "mitä sä haluut." Asiakaskokemus oli sitten siinä.
Tässä aloittaja tosin on luuseri sinkkumies sinkkupalstalta, joka haluaa provosoida vihaamaansa keski-ikäistä naissukupolven edustajaa.
Siis : Tervetuloa takaisin sille muodollisen kankealle 1950-luvulle ...
Toivottavasti sairaanhoitajatar ei sitten pane pahakseen, kun puhuttelen sairaanhoitajatarta kuten häntä 50-luvulla puhutelttiin, ja kohtelen muutenkin kuten alempiarvoisia 50-luvulla kohdeltiin. Muistaahan sairaanhoitajatar varmasti, että en ole rouva Virtanen, vaan arkkitehti Virtanen? Kiitos.
Minäkin yleensä teitittelen, jos minua teititellään. Katson, että niin sitten pitää tehdä, jos toinen kerran haluaa pitää minut etäällä.
Minä ainakin sanoisin kanssa tälle sairaanhoitajattarelle. Voisitteko te rouva sairaanhoitajatar tuoda minulle vettä yms. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Minä olen konkari esh ja nyt eläkkeellä. Työelämässä kysyin haastattelutilanteessa potilaalta, miten hän haluaa, että puhutellaan. Muissa tilanteissa sen vaistosi ja varmaan koko työelämän aikana ei ollut kuin pari tilannetta, jolloin teitittelin automaattisesti. Intuition kautta.
Nykyään, kun olen itse ollut potilaana niin osa on teititellyt ja osa sinutellut. Pätee lääkäreihin myös. Mutta heti kun on ilmennyt, että olen alan ihminen niin kaikki sinuttelevat.
Olen 55-vuotias lääkäri, ja teitittelen kaikkia -30-luvulla syntyneitä ja sitä vanhempia.
40-luvulla syntynyt äitini teititteli jopa 1910-luvulla syntynyttä anoppiaan ihan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaikuttavat jotenkin vaivaantuneilta, mutta en anna sen haitata. Teitittely on asiallista, kun potilas on keski-ikäinen.
Äitini on 75-vuotias ja kokee kyllä olonsa kiusalliseksi, jos teititellään. Saatikka sitten nelikymppiset =D
Mä teittilen kaikkia, jotka teittilee mua. Musta toista pitää kohdella samoin kuin hän kohtelee sinua.
Teitittelijää on sitten lupa teititellä.
'Niin metsä vastaa' jne.