Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä olette saaneet voimaa jättää alkoholistimiehen?

Vierailija
04.09.2019 |

Olen jo vuosia tehnyt eroa miehestä, johon aikanaan palavasti rakastuin, mutta joka on sairaalloisen riippuvainen alkoholista. Hän on tuurijuoppo ja saattaa juoda kerrallaan viikonkin. Työ yrittäjänä mahdollistaa sen jotenkuten. Raittiit jaksot ovat viime vuosina vain lyhentyneet. Pahimmillaan hän on juonut keskimäärin viikon kuussa.

Olen luonnollisesti aivan loppu tilanteeseen. Oma elämäni kärsii, eikä mies jaksa juomaputkesta selvittyään (eikä tietenkään sen aikana) huolehtia mistään kotityöstä tai muusta velvollisuudesta paitsi kiireellisimmistä työtehtävistä. Kaikki muu jää minulle. Pahinta on kuitenkin se, että koen olevani tässä avioliitossa aivan yksin. En ole edes sinkkuaikoinani ollut näin yksinäinen, kuin nyt asuessani ihmisen kanssa, jonka elämää alkoholi hallitsee.

Juoppo mies ei ole aihe, jota viitsisin käsitellä töissä eikä kukaan perheenjäsenistäni tai läheisistä ystävistäni asu kovin lähellä. Usein menee parikin viikkoa, että näen läheisiäni ja mies saattaa olla putkien aikana poissa useamman päivän kerrallaan.

Miehellä on yksi aikuinen lapsi, yhteisiä lapsia ei ole. Vaikka olisin halunnut omia lapsia, tilanne voisi olla vielä hankalampi, jos olisimme niitä tässä avioliitossa saaneet. Asumme tässä talossa kaksin, velkaa on, eikä taloa ole ehkä helppoa myydä. Olen niin väsynyt tilanteeseen, että vaikka haluaisin tästä pois, lähteminen tuntuu käytännön syistä mahdottomalta. Miten saisin itselleni voimaa lähteä ja vihdoinkin tajuaisin, että nyt on sen aika? Hoidot ja terapiat on kokeiltu, samoin uhkailu, lahjonta ja lyhyemmät erot.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina, kirves ja perhe, lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe.

Vierailija
2/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuamalla että juoppo on pohjattoman itsekäs, sairastunut itsekkyyteen.

Se ei välitä sinusta tai ” läheisistään” tippaakaan.

(Tippa on se ainoa mistä välittää.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muu auta kuin alkaa tehdä käytännön asioita. Hakee asunnon, lähettää eropaperit, siitä se lähtee. Ei kukaan muu tule sua sieltä pelastamaan. Käsitä että elämäsi kuluu täysin hukkaan, kun voisit olla onnellinenkin.

Vierailija
4/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko ottaa miehen kanssa yhdessä viinaa? Kaksin aina kivempaa!

Älä torju miestä, vaan osallistu.

Vierailija
5/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan riippuu oikeastaan siitä, kuinka paljon arvostat itseäsi. Paremman elämän voi saada sitten kun on uskallusta luopua entisestä. En kuitenkaan uhkailisi erolla, vaan tekisin sen nopeasti, sitten kun tekisin. Kenen nimillä velka on? Tulisiko se sinulle maksettavaksi erossa? Ehkä ero on sen hinnan arvoinen.

Vierailija
6/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen huono vinkki.

Vierailija
7/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroat ja alat hoitaa itseäsi.Jokainen,joka elää alkoholistin kanssa on sairastunu läheisriippuvuuteen.Ja eron jälkeen olet vähintään vuoden yksin,että seuraava kumppanisikin ei ole alkoholisti.

Vierailija
8/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen huono vinkki.

Ja mikähän tässä vinkissä sitten oli huonoa?

Vierailija
9/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hukkaa omaa elämääsi! Loppuelämäsi voi olla aineellisesti köyhempi, mutta muuten monin verroin rikkaampi, terveempi, iloisempi ja monipuolisempi, jos se kolmas pyörä ei enää hallitse. Tee suunnitelma: jemmaa vararahasto, jolla pääset alkuun. Tee mielikuvaharjoitteita: mitä hyvää elämässäsi on, kun ei enää tarvitse kärsiä alkoholin haitoista. Helppoa eroaminen ei ole, mutta keskity siihen hyvään, mitä se tuo tullessaan!

Vierailija
10/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin taloudellisesti ihan pohjalla eronKIN jälkeen, mutta erona sinuun on, että ilmeisesti sinä et ole nyt. Juoppo joi eikä tehnyt töitä. Minut pelasti kyllä lapseni, jonka tulevaisuutta aloin miettiä kun eräänä yönä "isukki" nosti hänet sängystä ja vei keittiöön. Oli siis räkäkännissä tämä vuoden isä. Lapsi oli nukkumassa, ja hänet vietiin suljetun oven taakse.  Olen pelännyt monta kertaa tuota yötä ennenkin ja vielä sen jälkeenkin, mutta tuolloin olin kauhusta sekaisin. Hän teki sen minua rääkätäkseen, tiesi minun pelkäävän. Ja minä tiesin, että hän pystyisi tekemään pahaa omalle lapselleenkin, olihan hän osoittanut olevansa tälle mustasukkainenkin.

Reippaasti vaan  uutta elämää kohti!  Itse en ikinä anna itselleni anteeksi niitä vuosia, jotka heitin hukkaan. 

Vierailija
11/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla rohkaisuryypyn.

Vierailija
12/12 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos hän edes miettinyt käymistä AA:saa? Suosittelen!

T. Vuoden kuivilla