Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako enää hankkia uutta ammattia?

Vierailija
04.09.2019 |

Olen yli-ikäinen, myös tälle palstalle, eli 55v. Jouduin irtisanoutumaan asiakaspalvelutehtävistä totaalisen loppuun palamisen vuoksi. Olen nyt kerännyt voimia jo pari vuotta ja työkkäri patistaa uuden ammatin opiskeluun.

En jaksaisi opiskella kovinkaan pitkään enkä osaa sanoa mikä ala kiinnostaisi minua tarpeeksi. Mm hoitoala ja ruoka yms ala ovat täysin mahdottomia, enkä näe jaksavani asiakaspalvelussakaan.

Mikä olisi mahdollisesti työ jota jaksaisin, tuleeko teille mitään mieleen? Kannattaako ylipäätään enää näin vanhana opetella uutta ammattia, koska uuden opiskelu ja uuden työn aloittaminen vievät hirveästi energiaa. Koen koko skenaarion liian vaativaksi ja uuvuttavaksi jo etukäteen. Mutta on varmaan pakko tehdä vielä jotain työtä. En näillä perusteilla saa eläkettäkään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lääkäriksi.

Vierailija
22/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nyt on kaksi vaihtoehtoa: joko yrittää saada jokin todella helppo ja vähän kuormittava perusduuni, johon ei tarvita koulutusta. Esimerkiksi juurikin pakkaaja, kassa isossa kaupassa, siistijä, postin lajittelija jne. Työn saaminen ei välttämättä ole helppoa, mutta jotakin tuontapaista kannattaa yrittää. Myös osa-aikaisena ja henkilöstövuokrafirmojen kautta.

Toinen vaihtoehto on miettiä, mitä haaveita ja unelmia ap:lta on jäänyt toteuttamatta ja pyrkiä löytämään uusi urapolku niiden kautta. Usein se kuormittaa henkisesti vähemmän kun pääsee tekemään jotain, mistä nauttii. Ei toki aina, mutta usein. Ehkä ap on intohimoinen leipoja? Harrastaa jotain mielekästä, jolla voisi tienata? Ihan mitä vaan. Ja sitten selvittää mahdollisuudet päästä oppisopimiskoulutukseen, palkkatuetulle, saada starttirahaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi mikä voisi toimia on henkilökohtainen avustaja. avustettavia on monenlaisia, ja olen ymmärtänyt että tämä työ saattaa olla aika helppoakin, riippuu täysin avustettavasta. 

hammashoitaja on hoitoalaksi melko kevyttä. 

Vierailija
24/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti rakentavista ja kannustavista ehdotuksista!

Mieleni piristyi, loitte uskoa minuun!

Osa-aikatyö, tehdas, simppelimmät hommat, ei stressaavat, vähän koulutusta vaativat...ehdottomasti alan miettiä näitä.

Hyvää yötä ja kiitos! T Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi