Parhaat kirppislöytösi?
Luetellaan parhaita kirppikseltä löytyneitä tai vaikka muuten vaan käytettyinä ostettuja pikkutavaroita (ei sentään autoja tai taloja! )
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mulle kirppislöytö on sellainen tavara kohtuu hintaan, jota juuri tarvitsen. Suurimmalle osalle se tuntuu olevan mahdollisuus mahdollisimman isoon voittoon jälleenmyynnissä. Eikös näille ole ihan oma nimityskin.
AP täällä hei. Ketjun ideana oli nimenomaan kertoilla näitä tavallisten kirppistenkiertäjien löytöjä. Olen itsekin törmännyt trokareihin, jopa sillä tavalla että kirppistä kiertävä tyyppi soittaa ja kysyy joltain muulta että kannattaako ostaa tällä hintaa, kori/kärry jo puolitäynnä. Minuakin ärsyttää todella kirppisten "pimeä" puoli: trokarit ja toisaalta ne jotka myyvät varastettua tavaraa... Mutta valtaosa myyjistä on rehellisiä ja toivotaan että me ahkerat kirppiskävijät teemme noista trokareista huolimatta hyviä löytöjä!
Vierailija kirjoitti:
Mulle kirppislöytö on sellainen tavara kohtuu hintaan, jota juuri tarvitsen. Suurimmalle osalle se tuntuu olevan mahdollisuus mahdollisimman isoon voittoon jälleenmyynnissä. Eikös näille ole ihan oma nimityskin.
Miksi ajattelet, että suurimmalle osalle? Liikkuuko käytetty tavara edes kummoiseen hintaan tällä hetkellä? Mä myyn kirpparilla sellaista ihan kivaa tavaraa, eikä tunnu menevän kovin hyvin edullisestikaan. Mutta jos haluaa päästä voitolle eikä tappiolle, niin ei nyt ihan kaikkea voi eurolla myydä. En koe tappiollista myyntiä mielekkäänä, en halua maksaa siitä, että toiset saavat mun käytettyjä tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
En oo pitkään aikaan löytänyt kirpparilta mitään. Asun maalla, täällä ihmiset ostavat lähinnä halpisvaatteita, joten niitä on sitten kirpparillakin. Mutta torista ostin kesällä Haglöfsin erittäin vähän käytetyt (tai jopa käyttämättömät) kevyet housut 20 eurolla. Nuo ovat torissakin hinnoissaan, joten 20 e on halpa.
Tuli tässä mieleen yksi monen vuoden takainen kirpparilöytö, joka on osoittautunut hyväksi, vaikkei niin erikoinen varsinaisesti olekaan: H&M:n villapaita, jossa on vielä osittain jotain keinokuitua (en nyt jaksa tarkistaa mitä, mutta tuskin akryylia, kun ei nyppyynny). Se on pysynyt vuosia tosi hyvänä, parantunut vain, kun pesen sitä villanpesu- ja hoitoaineella. Kun ostin sen, se oli pesty tavallisella pyykkiaineella, joka haisikin siinä pari ekaa vuotta. Olen käyttänyt sitä paljon, se on tosi monikäyttöinen.
HM:n vanhoissa vaatteissa olikin yllättävän hyvälaatuisia vaatteita. Minullakin on ollut niiden t-paitoja joita olen pitänyt aluspaitana jo 10 vuotta, samoin muita trikoovaatteita jotka ovat kestäneet ja kestäneet hyvänä pitäen värinsä ja muotonsa. Lisäksi esim 15 vuotta ollut villakangastakki jossa ei nyppyjä tai mitään. Ei sieltä enää vuosiin ole saanut hyviä, mutta näitä hyviä voi joskus löytää kirpparilta ja päihittävät laadussa merkkivaatteet.
30 eurolla 300 euron uudet kengät. Ovat aarteeni. Parilla eurolla priima 400 euron merkkitakki.
Ostan vain tarpeeseen ja minuakin ärsyttää trokarit jotka pilaa kirppiksen hyvän ajatuksen kierrättää itselleen tarpeeton toisen iloksi.
Joskus reilu kahdeksan vuotta sitten tarvittiin pikaisesti edullinen sänky uuteen asuntoon ajatuksella että kestää mitä kestää ja sitten hankitaan se ns. oikea sänky. Huuto.netistä löysin jollain vierassänkynä palvelleen jenkkisängyn ja huusin sen meille 78€ hintaan. Se sama sänky on edelleen joka öisessä käytössä, kun ei vaan löydetä vikaa siitä.