Halaileeko opettajat lakkiaisissa? Miten voi torjua halaukset ystävällisesti?
Mulla on lakkiaiset nyt toivottavasti jouluna ja hirvittää, jos joku tulee opettajista halaamaan. Sukulaiset tietää jo, että ahdistun, jos halaillaan, niin ei huolta siitä, kun pidetään lakkiaiset vaan lähipiirille. Mutta nyt ahdistaa, että entä, jos opet halailee, kun purskahdan melkein itkuun, jos joku minulle ei läheinen henkilö tulee halaamaan. Onko lakkiaisissa tapana siis halailla? Miten voi nätisti siis torjua haliyritykset?
PS. Olen jo terapiassa, ei tarvitse sitä ehdottaa. Halaamiskammo juontaa juurensa siihen, kun minut ra-iskattiin, ei tarvitse sitä sitten ihmetellä kommenteissa. Voin kyllä kätellä, mutta halaaminen on ehdoton ei.
Kommentit (9)
Ja en siis ole ollut koskaan lakkiaistilaisuudessa, niin en tiedä asiasta. -Ap
Hommaa Madonnan tötterörintsikat niin ei pääse lähelle.
Halailivatko opettajat teitä lakkiaisissa? Olen kuullut, että jotkut opet ovat loukkaantuneet, jos halauksia on torjuttu. Toivottavasti kukaan ei tule halaamaan sivustapäin yllättäen... -ap
Älä pohdi liikaa jos toinen loukkaantuisi. Kyllä aikuinen ymmärtää, ja etenkin opettaja-asemassa, että kaikilla on omat rajansa, ja monelle halaaminen on epämiellyttävää. Sinulla on oikeus kieltäytyä sinuun koskemasta.
Kiitos kaikille vastauksista! :) Ehkä mä uskallan mennä sinne lakkiaistilaisuuteen hyvillä mielin. -ap
Uskallat varmasti. Työnnät vaan kättä, niin eivät varmaan halaa. Jos haluat, voit myös pyytää ryhmänohjaajaasi kertomaan muille, että et ehdottomasti halua halata (jos teillä on sellainen tapa koulussa). Meillä ei halata ketään.
T. Lukion ope
Vierailija kirjoitti:
Uskallat varmasti. Työnnät vaan kättä, niin eivät varmaan halaa. Jos haluat, voit myös pyytää ryhmänohjaajaasi kertomaan muille, että et ehdottomasti halua halata (jos teillä on sellainen tapa koulussa). Meillä ei halata ketään.
T. Lukion ope
Onpa helpottavaa kuulla. Laitanpa ryhmänohjaajalle viestiä lähempänä. Olen valmistuneilta kavereilta kuullut, että yleensä kätellään, mutta yksittäiset opettajat saattavat haluta halata opiskelijoita. -ap
Kun joku lähestyy niin ojennat käden kättelyasentoon. Yleensä toinen nappaa vinkin ja tyytyy sinua kättelemään. Mitä opettajiin tulee, niin tuskin heitä kiinnostaa halailla läpi kaikkia oppilaita, yleensä kättelyssä pidättäydytään