Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen raskaus, pää ihan sekaisin! :(

Vierailija
04.09.2019 |

Elikkä tosiaan. Olin päivystyksen kautta vatsakipujen takia varhaisultrassa 20.8. jolloin näkyi sikiö joka vastasi rv 6 (pituus 2,5 mm).

Tänään kävin yksityisellä ultrassa ja siellä lääkäri väitti rv :n olevan n. 7 ja sikiön pituus oli vain 8 mm. Syke näkyi myös.

Edelliset kuukautiset mulla alkoi 12.7. Rv:n pitäisi nyt olla 8, ihan tuon ensimmäisen ultran arvion mukaankin.

Epäilen, että sikiöllä on joku kasvuhidastuma, ehkä joku kehityshäiriö? :( Nyt pitäisi mennä varmaan pituuden kanssa jo 1 cm puolella, mielellään ylikin? :(

Pää hajoaa kun stressaa tää tilanne, eikä oikeen tiedä miten pitäis toimia... :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/6 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että päivystyksessä katsoivat väärin ja antoivat arvion kuukatisten mukaan. Nyt tuli oikea tieto. Meillä on kolme lasta, jokaisen laskettua aikaa siirretty ultrassa viikolla eteenpäin siitä mikä sen olisi pitänyt olla kuukautisten perusteella. Ilmeisesti minulla ovis on kp 20-21 vasta. Älä vielä stressaa, kaikki voi olla niinkuin pitää. Pidän peukkuja! Jos asia vaivaa niin käy uudestaan lääkärissä varmistamassa, että kasvaa sopivaa vauhtia viimeiseen ultraan nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali kokoinen noihin raskausviikkoihin.

Vierailija
4/6 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun arvio voi hyvin heittää viikollakin sinne tai tänne. Millin mittavirhe tulee herkästi ja alussa se vastaa pitkää aikaa. Todennäköisesti kaikki ok ja np-ultrassa saat tarkemman iän.

Vierailija
5/6 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali kokoinen noihin raskausviikkoihin.

”Kahdeksannesta (8.) raskausviikosta puhutaan, kun raskaus on kestänyt 7 viikosta ja 0 päivästä 7 viikkoon ja 6 päivään (7+0 – 7+6).

Alkion pituus: 9-14 mm”

Tää teksti mua vaan mietityttää, etenkin tuo pituushomma. :(

Vierailija
6/6 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola-aika on maanantaina, täytyy siel ottaa puheeksi tää homma. Stressikään ei ihan hyvää tee, tuntuu et käyn ihan ylikierroksilla. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi