Laihduttava vaihtoehto karkin, suklaan ja jäätelön ystävälle
Em herkkuja meikäläisen ainakin on pakko saada isohko määrä ennen kuin olen tyytyväinen.
Nyt olen pikku hiljaa vaihtanut ne pullaan ja leivoksiin ja huomannut, että huomattavasti pienempi määrä riittää onnen tunteeseen. Käyn kahvilla ja syön keskikokoisen munkin, voisilmäpullan, korvapuustin tai kakunpalan. Vältän isoja munkkipossuja, rasvaisia muffinseja ja isoja juustokakunpaloja.
Vuodessa on tippunut 5-6 kiloa ja huom! Tämä on ainoa muutos entiseen. Joskus saatan myös syödä lakua tai suklaata, mutta nyt riittää pienempi määrä.
Tietenkään tämä ei ole terveellistä eikä järkevää, mutta väittäisin, että on parannus entiseen. Perusruokani on kohtuullisen terveellistä, syön kasviksia enkä juurikaan pitsaa enkä hamppareita.
Kommentit (19)
Se muusikko-Lordi muuten todella laihdutti syömällä pelkkää suklaata ja karkkia - vain tarpeeksi vähäisen määrän.
Söin ennen jäätelöä, nyt pidän pakastettua banaania parempana. Se on myös täyttävämpää, eli ei pysty syömään niin paljon kuin jäätelöä.
Jotkut sanovat, että kaakaonibsit vie suklaanhimon.
Vierailija kirjoitti:
Em herkkuja meikäläisen ainakin on pakko saada isohko määrä ennen kuin olen tyytyväinen.
Nyt olen pikku hiljaa vaihtanut ne pullaan ja leivoksiin ja huomannut, että huomattavasti pienempi määrä riittää onnen tunteeseen. Käyn kahvilla ja syön keskikokoisen munkin, voisilmäpullan, korvapuustin tai kakunpalan. Vältän isoja munkkipossuja, rasvaisia muffinseja ja isoja juustokakunpaloja.
Vuodessa on tippunut 5-6 kiloa ja huom! Tämä on ainoa muutos entiseen. Joskus saatan myös syödä lakua tai suklaata, mutta nyt riittää pienempi määrä.
Tietenkään tämä ei ole terveellistä eikä järkevää, mutta väittäisin, että on parannus entiseen. Perusruokani on kohtuullisen terveellistä, syön kasviksia enkä juurikaan pitsaa enkä hamppareita.
Kuulostaa hyvältä. Kannatan myös sitä, että jos saa tosi paljon iloa ja nautintoa epäterveellisistä herkuista, niin ei ehkä kannatakaan pyrkiä nollalinjalle, vaan etsiä itselleen sopiva tapa, määrä ja laatu, jonka mukaan niitä voi kohtuudella syödä.
Tämä on tietysti yksilöllistä, ei kaikki toimi kaikille.
Nauratti tuo, että otsikosta olisi voinut päätellä, että tulet ehdottamaan juures- ja hedelmälohkoja tms. karkkeja korvaamaan, mutta ehdotitkin leivoksia ja pullia :)
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä oon huomannut saman, että pullaa/leivosta syön kohtuudella ja tulen tyytyväiseksi, kun karkkia/jätskiä/suklaata mätän ja ei silti tule niin tyytyväinen olo.
Ap ehdottaa sokerin tilalle laihduttavaa sokeria :D
Varsinainen järjen jättiläinen.
Ei ole vaikea uskoa tätä. Olen aina ihmetellyt suuresti kun karkinsyöntiä ehdotetaan korvattavaksi porkkanoiden napostelulla. Sanoohan jo järkikin, että totta kai söisin porkkanoita jos saisin niistä saman euforian kuin karkista. Mutta kun en saa, kaukana siitä.
Syöt vaan proteiinia sen verran ettei lihakset lähde. Esim. Seitiä ja kananmunan valkuaista. Lisäksi vihreää esim. Parsakaali, kurkku, salaatti. Jää vielä reilusti kaloreita herkutteluun. Kannattaa myös mittauttaa sokerit ettei tule diabetes. Itse mätän herkkuja naamaan mutta liikun heti niiden mättämisen jälkeen. Esim. Sali, uinti, hölkkä. Olen normaalipainoinen ja sokerit ja kolesterolit hyvät.
En syö esim. Leipää tai pastaa vaan otan hiilarit herkuista. Ja joo tiedän ettei ole kovin terveellistä mutta sokerinarkki olen. Suklaa, jäätelö ja pulla omnom.
Miksi et söisi niitä vaan vähemmän?
Lisään vielä illalla en syö herkkuja; muuten lihon. Herkuttelun jälkeen täytyy aina liikkua. Illalla ei hiilareita.
On myös tuloksellista, jos pystyy leivonnaisissa valitsemaan vähemmän rasvaisia. Esim viinerit ja voitaikinaleivonnaiset on tosi rasvaisia, samoin keksejä ja pipareita kannattaa välttää.
Laihduttava? Tarkoitatko kevyempi?
Vierailija kirjoitti:
On myös tuloksellista, jos pystyy leivonnaisissa valitsemaan vähemmän rasvaisia. Esim viinerit ja voitaikinaleivonnaiset on tosi rasvaisia, samoin keksejä ja pipareita kannattaa välttää.
Rasvahan se onkin se pahis:)
Toki noissa viinereissä ja kekseissä se rasva on jotain sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan.. sun mielestä vain voi, maitorasva ja eläinrasva ovat "oikeita ja hyviä" rasvoja. Menikö oikein? :)
no onko se nyt ihan pakko syödä tuommoisia?
ja onko se pakko nimenomaan olla että syöt sitten jotain ?
onhan muutakin kuin oraalinen nautinto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan.. sun mielestä vain voi, maitorasva ja eläinrasva ovat "oikeita ja hyviä" rasvoja. Menikö oikein? :)
Ei se mikään mielipidekysymys ole.
Minä olen löytänyt suklaamurot. Ne painaa niin vähän että ei kai niissä voi mälyttömästi olla kaloreita vaikka olisivat puhdasta sokeria. Tässä just juon kofeiinitonta kahvia ja mutustelen kuivia muroja.
Nyt voisit alkaa korvaamaan ne pullat ja leivokset hedelmillä. Ja aikanaan (oli se sopiva aika sulle sitten parin kuukauden tai vuoden päästä) voisit sitten vähentää liiallista hedelmien syöntäkin (jos siis menee todella monta päivässä) ja korvata osan niistä kasviksilla.