Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko rikkoa myytti, että hoikka on aina terve ja hyväkuntoinen siinä missä pyylevä automaattisesti rapakunnossa?

Vierailija
04.09.2019 |

Olen 167cm nuori nainen ja painoni vaihtelee 47-50 kilon välillä. Vaa'alla käyn kerran viikossa.

Olen totaalisen rapakunnossa ja syön kuin 5-vuotias joka saisi itse valita kaikki ateriansa. En urheile koskaan tai käy edes kävelylenkeillä, teen lisäksi istumatyötä. Kilometrin juoksin pari kuukautta sitten ja luulin että keuhkot halkeaa! Aamuisin ei ole nälkä, joten juon vain mustaa kahvia sinne puoleen päivään saakka. En viitsi mennä lounaalle koska nälkä ei ole huutava ja napostelen rusinoita tai rypäleitä + suklaapatukan. Kotona syön sitten ranskalaisia, kiinalaista, perunamuusia ja ruskeaa jauhelihakastiketta, pizzaa yms. joihin kylkeen eksyy jotain wok vihanneksia tai kirsikkatomaatteja... ehkä. Jälkkäriksi meneekin sitten muroja, jätskiä, sipsejä, vanukasta, irttareita ja suklaata... Eli päivän kalorit vetelen tossa lopussa. Jos päivän aikana menee 200-250kcal niin jos illalla tulee vedettyä se reippaasti 1000+ niin ei siinä todellakaan liho. Ravintoarvot ovat kuitenkin säälittävät ja nyt kun oikeasti kirjoitin tämän tänne niin kyllä nolottaa. :'D

Paras ystäväni on omienkin sanojensa mukaan tuhti, on reisiä ja mahaa ihan reippaastikkin - mutta on niin vahva että moni mies jäisi kakkoseksi. Treenaa crosfittia 3krt viikossa, syö tarvitsemansa ravinteet ja runsaasti kasviksia, jaksaa patikoida 25km päivässä rinkan kanssa ilman ongelmaa, ei hengästy ikinä siinä missä minä en pysty nousemaan portaita hengästymättä edes hieman. Kantaa helposti kaikki kauppakassit ja muut, jaksaa arjessa paremmin, on aktiivinen eikä lainkaan yhtä flegmaattinen arkipäiväisissä asioissa kuin minä. Asiat jäävät kohdallani usein puolitiehen.

Monesti olen yrittänyt muuttaa tapojani, mutta aina sorrun ja valahdan samaan elämäntyyliin. Ei varmaan tarvitse arvata kumpi meistä on oikeasti terveempi?

(Ja koska joku tulee tästä kuitenkin urputtamaan, tiedän että eivät kaikki luule että hoikka = terve ja ylipainoinen = huonokuntoinen. Mutta yleinen harhaluulo se on silti. Huom. En myöskään väitä että yli- tai alipaino olisi terveellistä.)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat hoikat polttaa röökiä.

Vierailija
2/15 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on ylipainoa n.30 kg mutta on hemmetin vahva ja kovakuntoinen. Pyöräilee päivittäin vajaa 20 km ja on fyysisissä töissä. Syö kyllä hyvin ja herkutteleekin, niin ja polttaa tupakkaa mutta on kyllä vahva kuin mikä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi olisi vielä paremmassa kunnossa jos olisi hoikempi ja sinä vielä huonommassa kunnossa jos olisit lihava.

Sinä olet laihaläski ja kaverisi on ylipainoinen.

Vierailija
4/15 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi olisi vielä paremmassa kunnossa jos olisi hoikempi ja sinä vielä huonommassa kunnossa jos olisit lihava.

Sinä olet laihaläski ja kaverisi on ylipainoinen.

Väittikö AP että näin EI olisi? Luitko kenties hieman asian vierestä?

Vierailija
5/15 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerä tarina. Ei siinä toki, itsekin välillä esiinnyn naisena täällä.

Vierailija
6/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa typerä tarina. Ei siinä toki, itsekin välillä esiinnyn naisena täällä.

Miksi kaikki mitä AVlle kirjoitetaan on ihmisten mielestä heti trolli? :D

Vierailija
7/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla olen huomannut miten hoikat naiset käyttävät tosi pieniä painoja. Olen itse kookas ja treenaan viisinkertaisilla painoilla heihin verrattuna. Tietenkään ei ole yhtään väärin treenata 2kg käsipainoilla, en vain itse saa siitä mitään irti. Väitän lihaskuntoni olevan parempi kuin monella hoikalla -myös itselläni silloin kun nuorena painoin 55kg. Lihakset myös tuntuvat kaiken tämän läskin alla. Eihän niitä kukaan ulospäin varmaan näe, mutta riittää kun ne ovat olemassa ja saan elää terveenä, en tee elämässä juuri mitään muutakaan pelkkä ulkonäkö edellä.

Vierailija
8/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että mitä isommat painot niin sitä parempi kunto:D Mun mies vetää isompia painoja kuin minä (koska on isompi) mutta on huonommassa kunnossa. 

Vierailija
9/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään myytti vaan tilastollinen tosiasia suuresta joukosta ihmisiä, jolloin yksilölliset erot ovat suuria.

Vierailija
10/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan Ap saman pituisia ja painosia, ja mun syömiset on ihan samanlaiset kuin sinun!

Oon myös lihakseton laihaläski.

Pitäs korjata syömisiä ja saada lihasta, jostain pitäs saada motivaatiota.

Vierailija
11/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että mitä isommat painot niin sitä parempi kunto:D Mun mies vetää isompia painoja kuin minä (koska on isompi) mutta on huonommassa kunnossa. 

Puhuin lihaskunnosta. Toki ne nuoret hoikat naiset voittaisivat minut juoksukisassa koska vain. Jaksan lenkkeillä kyllä, mutta uskon ison massan heikentävän nopeutta.

Vierailija
12/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilla olen huomannut miten hoikat naiset käyttävät tosi pieniä painoja. Olen itse kookas ja treenaan viisinkertaisilla painoilla heihin verrattuna. Tietenkään ei ole yhtään väärin treenata 2kg käsipainoilla, en vain itse saa siitä mitään irti. Väitän lihaskuntoni olevan parempi kuin monella hoikalla -myös itselläni silloin kun nuorena painoin 55kg. Lihakset myös tuntuvat kaiken tämän läskin alla. Eihän niitä kukaan ulospäin varmaan näe, mutta riittää kun ne ovat olemassa ja saan elää terveenä, en tee elämässä juuri mitään muutakaan pelkkä ulkonäkö edellä.

Tuo nyt on päivänselvä asia että mitä enemmän massaa sitä enemmän voimaa. Siksi myös esim. voimanostokisoissa on painoluokat.

Vierailija
13/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain sellainen pieni vinkki teille jotka ihannoitte tuota painojen nostoa niin se on todella haitallista sydämelle ja rappeuttaa kroppaa, mm. myös niveliä muutenkin joten se ei ole niitä kaikkein terveellisimpiä lajeja. Kohtuulliset painot harjoittelussa on hyvä juttu mutta melko nopeasti menee liiallisuuksien puolelle. 

Vierailija
14/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain sellainen pieni vinkki teille jotka ihannoitte tuota painojen nostoa niin se on todella haitallista sydämelle ja rappeuttaa kroppaa, mm. myös niveliä muutenkin joten se ei ole niitä kaikkein terveellisimpiä lajeja. Kohtuulliset painot harjoittelussa on hyvä juttu mutta melko nopeasti menee liiallisuuksien puolelle. 

Silloin puhutaan jo aika isosta erosta normaaliin kuntosalikävijään nähden. Harva (nainen) niin isoja painoja siellä nostelee, että ihan huolestua pitäisi. Kaikki liikunta on hyväksi, jopa se painonnostokin, jos tekee hallitusti. Paljon parempi se on kuin sohvalla makoilu.

Vierailija
15/15 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painojennosto nimenomaan on terveellistä. Se vahvistaa lihaksien lisäksi luustoa, jänteitä ja sidekudoksia, polttaa rasvaa. Auttaa rasva-aineenvaihdunnassa jne. Oikeilla suoritustavoilla siinä ei ole mitään epäterveellistä.