Muita joilla on vielä siitepölyallergiaoireita? Vähän hankala hoitaa allergiaa kun lääkettä saisi käyttää yhtäjaksoisesti 4kk ja oireet alkaa itsellä jo pääsiäisen tienoilla
Kommentit (8)
Miksi ei saisi käyttää kauempaa? Minulle ei ole kerrottu pidemmän käytön haitoista.
Mä syön ympäri vuoden Aeriusta eikä lääkärien mielestä siitä ole mitään haittaa.
Mä olen syönyt Kestineä jo kohta 10 vuotta putkeen.
Lucky You!
4 kk!
Mun lääkkeissä sanotaan, että saa max käyttää 2 viikkoa yhtäjaksoisesti.
Olen sitten kiertänyt tuota pitämällä vähän taukoa, ja jatkamalla sitten. Kun on ollut pakko.
Miten niin vain 4 kk yhtä jaksoisesti? Mulla menee koira-allergiaan (omistan 2 koiraa) Kestine Lyo päivittäin ympäri vuoden. Jo vuosia mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Lucky You!
4 kk!
Mun lääkkeissä sanotaan, että saa max käyttää 2 viikkoa yhtäjaksoisesti.
Olen sitten kiertänyt tuota pitämällä vähän taukoa, ja jatkamalla sitten. Kun on ollut pakko.
Onko lääkärin ohje tämä tauotus? Vai lukeeko pakkausselosteesssa / valmisteyhteenvedossa? Lääkäri voi antaa laajemman määräyksen kuin mitä valmisteyhteenvedossa lukee. Jos nyt allergiasta kyse niin turha kärvistellä oireiden kanssa, kannattaa kysyä allergologilta.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön ympäri vuoden Aeriusta eikä lääkärien mielestä siitä ole mitään haittaa.
samoin. jotain silmäoireita voi kuulemma ilmaantua liian pitkästä käytöstä
Miksi et voi ottaa antihistamiinia 4 kk yhtäjaksoisesti? Ja en kysy siis kettuillakseni, vaan vilpittömästi. Tiedän että jotkut niistä väsyttää, mutta kannattaa kokeilla eri vaikuttavia aineita, kunnes löytyy itselle sopiva.