Leukaleikkaus, mihin otan yhteyttä?
Minulla todettiin uniapnea vuosia sitten, syynä oli alaleuka joka liian takana. Sain hammaskiskot jotka vetää leukaa eteenpäin jotta en yöllä tukehdu, käytän kiskoja siis öisin. Minulle tarjottiin mahdollisuutta suu ja leukasairauksien polilla leukaleikkausta jolla alaleuka olisi siirretty eteenpäin.
Mutta minä silloin hylkäsin leikkauksen. Nyt jos saisin päättää menisin leikkaukseen. Niimpä, mihin otan yhteyttä että saan lähetteen sairaalaan suu ja leukasairauksien polille? Terveyskeskukseen vai hammasläkärille? Vai yksityiselle puolelle, saako sieltä edes lähetettä sairaalaan?
Kommentit (12)
Otsikosta kuvittelin että olet kiltti mies, joka haaveilee jykevästä laatikkoleuasta ja haluaa siksi leukaleikkaukseen muokkaamaan leuastaan suuren.
Olkoon tämä nosto sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta kuvittelin että olet kiltti mies, joka haaveilee jykevästä laatikkoleuasta ja haluaa siksi leukaleikkaukseen muokkaamaan leuastaan suuren.
Muuten hyvä mut oon nainen
Mitä kautta sinulle alunperin suositeltiin leikkausta? Ota sinne yhteyttä ja sano että olet tehnyt päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea muuten, voisinkin kysäistä lääkäriltä saisiko minusta jykeväleukaista naistenkaatajaa millään konstilla.
t. kiltti mies
Itselläni leuka loukkaantunut vuosia sitten eikä aukea kunnolla. Siihen hammaslääkäri ehdotti leukakirurgia mutta jänistin kun olin alakoululainen ja olisi tarvinnut huoltajan suostumuksen. Olisi pitänyt. Perusterveyskeskushammaslääkäriltä voi pyytää lähetettä. Suu-ja leukakirurgeja ainakin ruskeasuolla jos kunnalle haluaa palveluja ja on Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea muuten, voisinkin kysäistä lääkäriltä saisiko minusta jykeväleukaista naistenkaatajaa millään konstilla.
t. kiltti mies
Tod.näk parempi kikka se, mitä nämä Suomen tunnetut NHL lätkämiehet ovat tehneet saadakseen leuan yhtäkkiä niin suureksi heti kun SMliigasta siirtyivät NHL:ään.
Jotainhan niihin on pumpattu.
Voit pyytää lähetettä yksityiseltä hammaslääkäriltä ja luultavasti myös julkiselta puolelta. Minulle lähetteen kirjoitti yksityinen.
Up,