Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla asuvat / asuneet! Miten posti hoituu muissa maissa? Onko siellä tällaista säätöä kuin Suomessa??

Vierailija
04.09.2019 |

Ihmettelen vain.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko USA:n maaseudulla  (tai pikkukaupungeissa) vielä se minusta hieno käytäntö, että omaan postilaatikkoon voidaan jättää lähtevä posti, jolloin se "viiri" nostetaan vaaka-asentoon, että postiljooni tietää ottaa ne?  Joskus sitä miettii, että hassua kun pitää lähteä etsimään kirjelaatikkoa, kun postiljooni kuitenkin kulkee (lähes) joka arkipäivä täälläkin.

Noissa Friin murhasarjoissakin usein näkyy näitä postilaatikoita. 

Ihan täällä Suomessakin jaettiin meille maalla asuville aikoinaan sellaisia heijastimia, jonka saattoi laittaa laatikkoon ja näin postinjakaja tiesi ottaa lähtevän postin.

Ymmärtääkseni se on vieläkin voimassa joillain seuduilla. Minulla ei enää ole sitä merkkiä, pitäisi kai kysyä postista vieläkö sen täällä saa, postilaatikolle on kuitenkin 7km matkaa.

Vierailija
62/62 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Berliinissä ja meille ei lähes mikään virallinen posti ei tule perille, vaikka postin pitäisi kulkea ma-la. Kortit Suomesta yleensä tulee, mutta mikään isompi ei. Paketit sitten puolestaan hukkaa DHL, osa on jätetty ihan mihin sattuu naapuriin ja osa jäänyt johonkin matkalle eikä mitään pakettikorttia tietenkään toimiteta, UPS ja Hermes ei yhtään parempia. 

Itse tilaan kaikki paketit duunipaikalle, koska tänne tulee kuitenkin useampi toimitus päivässä ja joku aina ottamassa ne vastaan. Silti osa paketeista hukkuu. 

Ihanko totta? Oon asunut Saksassa ikuisuuden ja ikinä ei ole pienintäkään ongelmaa ollut postin kanssa. Suomessa vuoden aikana hävisi 3 kirjettä, täällä ei ikinä mitään. Ja posti tulee tosi nopeaan. Kerran tein aamupäivällä tilauksen online ja paketti ole seuraavana aamupäivänä kotiin kuljetettuna, toki myös ripeasti työskentelevän firman ansiosta. Jos jostain täällä pidän, se on työmoraali ja pünktlichkeit. Ilmeisesti sitten Berliini on asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän