Yksinkertaiset ihmiset
Kyllästyttää nämä yksinkertaiset ihmiset, jotka itse elävät laput silmillä ja suorittavat sitä yhtä ja samaa turvallista kaavaansa elämässä. Ei se muuten häiritsisi, mutta kun ollaan hanakasti neuvomassa ja ojentamassa muita ihan kysymättä kaipaanko jonkun paksunilkkaisen ja matalaotsaisen tantan neuvoja.
Siis tämä ihmistyyppi jolla on rimaa hipoen perus äo eikä mitään luovuutta omassa elämässään kuvittelee, että muut kaipaavat hänen esimerkkiään, kun hän kieli keskellä suuta suorittaa pitkäpiimäistä elämäänsä.
Kommentit (6)
Mistä nyt olet pahoittanut mielesi?
En puhu äidistä. Olen huomannut kerääväni pyytämättä neuvoja ihan tuntemattomilta tai puolitutuilta "rouvilta".
Olen välillä ihmetellyt mistä mahtaa johtua. Lieneekö kateutta.
Pitävät sinua vielä kovin kokemattomana ja haluavat olla avuksesi.
Ei siitä kannata vetää hernettä nenään.
Viisas haluaa kuunnella neuvoja.
Olen huomannut, että yleensä yksinkertaiset ihmiset elävät elämäänsä melko onnellisina, harvemmin puuttuvat muiden touhuihin, saatika ovat neuvomassa. Kadehdin heitä, elämänsä on tietyllä tavalla parempaa.
Ap taitaa olla kovin nuori?
Olen keski-ikäinen. Suuremmitta ongelmitta selvinnyt ihan oman järkeni avulla. Olen vain tässä aikuisiän aikana huomannut, että näillä neuvojilla usein hyvin suppea maailmankuva ja vain yksi ja ainoa oikea tapa tehdä asioita. Toki on olemassa tärkeitä asioita, joissa oltava tarkkana, mutta aika moni juttu ei ole sellainen että kukaan fiksumpi näkisi tarpeelliseksi olla kysymättä muita neuvomassa.
Taasko saadaan kuulla äidistä?