Maksuhäiriömerkintä ja ajoneuvon osakasko - myös yleistä keskustelua luottotiedottomuudesta
No niin. Maksoin äsken viimeisen eräni veloistani - Jee, helpotus on suuri! Tuli nuorempana "sekoiltua", toisin sanoen masennus iski, epätoivo kasvoi ja laskut kasautuivat huonon olon rinnalla. Hain apua liian myöhään, luottotiedot ehtivät mennä. Viisi (5) merkintää, summa yhteensä hitto vie noin 500 euroa. Pienin merkinnän aiheuttanut maksu 24,95 euroa. Pienestä on ihmisen loppuelämä (okei, muutama vuosi) kiinni :) Turha on parkua, kokonaissumma olisi ollut maksettavissa jos olisi vain ajoissa noussut suosta.
Asiaan. Minulla on auto, jossa on luonnollisesti liikennevakuutus. Mietin kuitenkin, tarjoaako yksikään vakuutusyhtiö osakaskomahdollisuutta maksohäiriömerkintäiselle? Auttaako asiassa, jos pyydän tietoifini ref-merkinnän?
Jos haluat tulla kertomaan, että itse olen itseni tilanteeseen ajanut, älä suotta. Tiedän sen itsekin :) Jos haluat jakaa kokemuksiasi, tule ihmeessä tänne juttelemaan!
Kommentit (3)
Kannattaa kysäistä vakuutusyhtiöstä. Yleensä tehdään tapauskohtaista harkintaa.
Maksuhäiriömerkintöjä on eritasoisia, lievin ei välttämättä estä vakuutuksen saantia.
Voi olla myös että vakuutus myönnetään jos maksat ensimmäisen vuoden koko vakuutusmaksun etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin op pohjolasta saa osakaskon. Verkkopankista voi suoraa ostaa ja sinne ne vakuutuslaskutkin tulevat.
Itse asiassa olen juurikin Pohjolan asiakas, enkä saanut verkosta saati soittamalla vakuutusta :) Yritin useamman pankin verkosta ostaa, kaikki lyövät punaista. Ennen soittokierrosta ajattelin kysyä täältä. Pohjolan nainen puhelimessa totesi vain, että "sori ei onnistu, oot luottotiedoton, olisko sulla muuta asiaa? Ai ei, kiitos näkemiin" :D
-AP
Ainakin op pohjolasta saa osakaskon. Verkkopankista voi suoraa ostaa ja sinne ne vakuutuslaskutkin tulevat.