Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oikeuksia homoilta Suomessa puuttuu?

Vierailija
03.09.2019 |

Mitä varten nuo pridet ja muut siis on? Monessa muussa maassa ymmärrän, mutta tosiaan Suomessa voivat mennä naimisiin jne

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä taidakaan muuta tarkoitusta enää olla paitsi huomionhaku. "We're here we're queer get used to it". Roskataan ja vaaditaan kaupunkia siivoamaan.

Hulluinta on että tuo ihmisryhmä ahkerasti kaivaa maata jalkojensa alta haluamalla Suomeen lisää x-limeita ja kieltämällä kaiken arvostelun x-lamia kohtaan.

Vierailija
2/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiltä puutukkaan, vaan ovat jo yhtä pahoja kuin valkoiset heterot. Pride on nyt näille muille 100+ vähemmistöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se edelleenkään arkipäivän elämässä ole monelle helppoa olla avoimesti homo ja täysin ulkona kaapista. Asennevammoja on edelleen paljon ja moni elää vähintään osittain kaapissa. Asian arkipäiväistyminen ja normaali suhtautuminen työpaikoilla jne. ottaa vielä aikaa.

Vierailija
4/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se edelleenkään arkipäivän elämässä ole monelle helppoa olla avoimesti homo ja täysin ulkona kaapista. Asennevammoja on edelleen paljon ja moni elää vähintään osittain kaapissa. Asian arkipäiväistyminen ja normaali suhtautuminen työpaikoilla jne. ottaa vielä aikaa.

Meillä töissä lesbo, enkä edes töitä tehdessä muista sitä, kunnes itse ottaa asian puheeksi.

Joskus tuntuu, että ongelma on siellä ”toisessa” päässä, ei minun.

Vierailija
5/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride ja seta ei ole meitä tavallisia homoja varten ollut enää vuosiin.

Vierailija
6/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä tavallisia homoja vaiin hävettää koko Pride ja Seta. Siellä marssivat lähinnä enää jotkin sukupuolivähemmistöt ja hyvin huomionhakuiset homot. Älkää yhdistäkö meitä tavallisia homoja heihin.

Vierailija
7/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä tavallisia homoja vaiin hävettää koko Pride ja Seta. Siellä marssivat lähinnä enää jotkin sukupuolivähemmistöt ja hyvin huomionhakuiset homot. Älkää yhdistäkö meitä tavallisia homoja heihin.

Tämä on helppo allekirjoittaa, olen täysin samaa mieltä.

Vierailija
8/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä lesbo, enkä edes töitä tehdessä muista sitä, kunnes itse ottaa asian puheeksi.

Joskus tuntuu, että ongelma on siellä ”toisessa” päässä, ei minun.

Hieno juttu! Valitettavasti Suomessa vaan on paljon niitä takapajuisempia työpaikkoja ja ihmisiä kuin sinä ja teidän duuni.

Vierailija
9/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus kotimaiseen kohdunvuokraukseen. Toki se oikeus puuttuu myös heteroilta.

Vierailija
10/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset homot eivät voi itänaapurista adoptoita lasta. tuo on vakava ongelma.

Vierailija
11/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei saa homouttaa panemalla. Ärsyttäähän se homoa jos uusia homoja ei tule, kun lapsista ei saa kouluttaa homoja aikaisin.

Hyi onko sulla joku mielenhäiriö? Miksi puhut tuollaisia?

Vierailija
12/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhdistäkään. Tunnen itse muutaman homon, jotka ovat, kuin kuka tahansa, iloineen ja murheineen.

Vierailija
13/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuus kotimaiseen kohdunvuokraukseen. Toki se oikeus puuttuu myös heteroilta.

Ei tämä ole mikään "oikeus". Asia on hankala syntyvän LAPSEN oikeuksien kannalta (=riistetään oikeus biologiseen äitiin) joten onneksi Suomessa sitä ei sallita. Vanhemmuus ei ole ihmisoikeus (vaikka vähemmistöt niin kuvittelevat) mutta lapsella tulee olla oikeus omiin vanhempiinsa (jos suinkin mahdollista).

Vierailija
14/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas heterot arvioi sitä miten homojen asiat Suomessa on ja onko arkipäivässä helppoa elää avoimesti. Mitä hittoa te heterot luulette siitä tietävänne?

Helppo se on kuvitella kaikkea, kun ei koske itseä. Mutta menkääpä itse kaksi miestä tuonne pikkukaupungin kaupoille, kaduille ja puistoihin ja käyttäytykää samoin kuin rakastunut hetero-pariskunta. Ei se ihan helppoa ole. Aika monta kertaa käy mielessäsi, että mitä nuo muut aatteelee, näkeekö joku tuttu, tulee vastaan joku skini.

Vierailija
15/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on mm. uhattu väkivallalla suuntautumiseni takia. Olen keskikokoinen blondi feminiininen nainen.

Juridisesti asiat ovat hienolla tolalla, asenteissa riittää korjattavaa.

Vierailija
16/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oikeudet alkaa olla paperilla kunnossa, mutta kaikissa maissa ei vielä ole. Käytännön tasolla Suomessakin on vielä asenteissa paljon korjattavaa.

Vierailija
17/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mikään "oikeus". Asia on hankala syntyvän LAPSEN oikeuksien kannalta (=riistetään oikeus biologiseen äitiin) joten onneksi Suomessa sitä ei sallita. Vanhemmuus ei ole ihmisoikeus (vaikka vähemmistöt niin kuvittelevat) mutta lapsella tulee olla oikeus omiin vanhempiinsa (jos suinkin mahdollista).

Onhan hedelmöityshoidotkin mahdollisia lahjoitetulla spermalla. Pitäisikö sekin oikeus mielestäsi poistaa?

Vierailija
18/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas heterot arvioi sitä miten homojen asiat Suomessa on ja onko arkipäivässä helppoa elää avoimesti. Mitä hittoa te heterot luulette siitä tietävänne?

Helppo se on kuvitella kaikkea, kun ei koske itseä. Mutta menkääpä itse kaksi miestä tuonne pikkukaupungin kaupoille, kaduille ja puistoihin ja käyttäytykää samoin kuin rakastunut hetero-pariskunta. Ei se ihan helppoa ole. Aika monta kertaa käy mielessäsi, että mitä nuo muut aatteelee, näkeekö joku tuttu, tulee vastaan joku skini.

Niinpä, ei kukaan jaksa sitä jatkuvaa ympäristöstä poikkeamista ja mahdollisia katseita. Siksi käytännössä on vain pakko olla näkymätön, niin kauan kun/jos käytännön asenteet joskus vielä muuttuvat niin, että ihmiset ei kiinnitä huomiota.

Vierailija
19/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoja ei ole vapautettu asevelvollisuudesta naisten tavoin.

Vierailija
20/22 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus olla vaan ihan ihminen ilman että kukaan homottelee sinua. Mitä väliä mitä sukupuolta kukin deittailee. Miksi joku vetää herneen nenään jonkun toisen rakkauselämästä? Ei ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi