Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tulit äidiksi/isäksi mitä se muutti sinun elämässäsi

Vierailija
03.09.2019 |

Tai sinussa itsessäsi? Jos siis muutti jotain.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin ihmisenä paljon, pääsin eroon huumeista ja huonoista ihmissuhteista.

Opin rakastamaan ❤️

Vierailija
2/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilasi koko elämän ja vapauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuin.

Vierailija
4/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken. Mies oli se, kuka alunperin halusi lasta enemmän, oikeastaan painosti minua siihen. Kun lapsi oli syntynyt, mies päättikin jatkaa elämäänsä entiseen malliin ja kaikki vastuu jäi minulle. Tokihan olimme jo ennen raskautta puhuneet asioista ja mies lupaili osallistua jne. Toisin kävi.

Vierailija
5/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin pitää itsestäni huolta eritavalla. Olen nyt vastuussa 2 muustakin ihmisestä ja näytän heille mallia, miten itsestään kuuluu huolehtia ja itseään pitää arvostaa.

Vierailija
6/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetti kärsivällisyyttä ja empatiaa. Minä en ole maailman napa, vaan nuo pienet ihanat ihmiset! En tiennyt olevan niin paljon rakkautta, kuin tunnen lapsiani kohtaa. En tiennyt miten paljon lapsi voi rakastaa minua. En elä turhaan. Olen tärkeä.

Vierailija
7/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elämässäni se muutti kaiken. Kun joku on täysin riippuvainen sinusta, niin se muuttaa aivan kaiken. Toki harrastuksia yms. säilyy elämässä, mutta kaiken se silti muuttaa. Persoonassani ei muuttanut tavallaan mitään, mutta auttoi ymmärtämään itseäni ja lapsuuteni vaikutusta minuun eri tavalla. Löysin itsestäni sellaisia asioita, mitä en aiemmin ollut ehkä myöntänyt itsessäni. Äitiys jalostaa vain jos kykenee työskentelemään itsensä kanssa, mikään automaatio se ei ole että lapsi auttaa kasvamaan ihmisenä. Ja ihmisenä pystyy kasvamaan tietysti ilmankin lapsia.

Vierailija
8/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetti kärsivällisyyttä ja empatiaa. Minä en ole maailman napa, vaan nuo pienet ihanat ihmiset! En tiennyt olevan niin paljon rakkautta, kuin tunnen lapsiani kohtaa. En tiennyt miten paljon lapsi voi rakastaa minua. En elä turhaan. Olen tärkeä.

Opetat siis lapsillesi, että he ovat maailman napa. Ei fiksua.

Vierailija
9/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin niin suurta rakkautta, että pakahduin. Tekisin mitä vain lasteni puolesta. Ja teen.

Vierailija
10/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta eivät hekään ole kyllä maailman napa. Sinulle tärkeitä luonnollisesti.

Vierailija
11/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetat siis lapsillesi, että he ovat maailman napa. Ei fiksua.

Kyllä sisarukset nuijivat toisitaan luulot pois! Siksi on hyvä kasvaa suuressa perheessä. Ja aikoinaan heidän omat lapsensa ottavat "napuuden pois".

Vierailija
12/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle rakas "renttuelämä" loppui. Sellainen boheemielämä, jossa istuin työn jälkeen kaverien kanssa baarissa pitkää iltaa, vapaapäivänä valvoin aamuyöhön ja nukuin iltapäivään, se ettei tarvinnut välttämättä viikkoihin laittaa mitään ruokaa vaan söi vaan jotain karjalanpiirakoita ja ravintolan pizzoja tai kebabeja. Kun lapsi vielä oli vahinko ja minä yh, niin otti se alkuun koville, tuntui että olisin vankina elämässä jota en halua. Mutta kyllä sitä siitä sopeutui, pakon edessä ja lapsen takia. Itsepähän mokasin ehkäisyn kanssa, itse pakko kantaa seuraukset.

Vierailija
13/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää pelkää kuolemaa. Olen tehnyt osuuteni. Elämälläni oli tarkoitus.

Vierailija
14/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken! Lapsi on tietyllä tavalla mielessä koko ajan. Hänen olemassaolonsa ohjaa kaikkia valintoja ja suunnitelmia. Rakastan häntä todella paljon!

Vierailija
15/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattihan se ihmisenä. Opin ottamaan vastuuta uudesta ihmiselämästä ja siirtämään itseni pois keskiöstä. Sain ihan uutta tarkoitusta tällä pallolla tallaamiseen, aiemmin oli vähän sellainen olo että mikähän tämän homman merkitys oikein on. Ja on se tietysti mukava tietää, että minusta jää jotain jälkeen tänne kun itse poistun.

Vierailija
16/16 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä: Kotibileet (rakastin järjestää teemajuhlia) ja ex tempore -baarireissut jäivät, tai no 90% kaikista baari- ja keikkareissuista loppui kuin seinään. Joskus mennään vuorotellen miehen kanssa ja jopa yhdessä jos hoitaja järjestyy, mutta ei kyllä montaa kertaa vuodessa.

"Syvemmällä" tasolla: Toiset sanovat erästä isoa muutosta positiivisesti rauhoittumiseksi ja aikuistumiseksi, onnen löytämiseksi arjesta, itsensä löytämiseksi, mutta minä koen tämän enimmäkseen negatiivisena eli että tasapäistyn, tulen tylsäksi ja epäkiinnostavaksi, tietty nuoruuden pirskahteleva, vastuuton, vilpitön ja aito elämänilo on mennyttä. Kaikki on tasaista.

Saan lapsistani uudenlaisia vilpittömiä ja syvällisiä onnen tunteita, mutta silti ne ovat vain murto-osa siitä tunnekokemuksesta mitä esimerkiksi hyppääminen laiturilta kesäyönä järveen baari-illan jälkeen tai crowdsurfaaminen festareilla sai aikaan. Ja vaikka teen jotain vastaavaa hyvin satunnaisesti vieläkin, en enää tunne samoin. Olen jotenkin turtunut.

Olen sentään edelleen itsekäs ja mukavuuden- ja nautinnonhaluinen ja laiska :D voin jopa toteuttaa näitä piirteitäni, tiettyyn rajaan asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi