Mikä on mielestäsi hyvä palkka?
Mikä on sellainen minimikuukausipalkka, että ajattelisit sen olevan hyvä. Ei siis ökypalkka, vaan sellainen, mihin olisit enemmän kuin tyytyväinen.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Postin toimarin palkka on hyvä.
Totta. Vähempi ei riitä kalliissa Suomessa.
Mulla on toimistotyö ja noin 2700 €/kk bruttona ja noin 2 000 €/kk nettona. Mulla on yliopistotutkinto mutta en tiedä onko mulla hyvä palkka, en kehtaa kysyä tai puhua rahasta...🙁
>= 5000€ brutto, netto on silloin n.3400.
Nettopalkka on 2600e eikä se tahdo riittää:/ Sopiva olisi noin 3500e/ nto.
en tiedä muuta kuin sen että nykyinen 1700e/kk netto on aivan pska eikä koskaan ole ylimääräistä ja senttiäkään en ole saanut säästöön tässä yli 10 v työhistoriallani.
Mulla on nykyisessä työssäni toimistotyöajalla 4700 eur brutto ja olen todella tyytyväinen. On mielestäni hyvä palkka.
Oma nettopalkkani on 1900e ja pidän sitä hyvänä - minulle. Ymmärrän oikein hyvin jos joku toinen, toisella paikkakunnalla ja toisenlaisessa elämäntilanteessa pitäisi kyseistä liksaa ruokottoman huonona.
Riippuu tehtävänkuvasta ja rasittavuudesta, vaikea sanoa yleispätevää summaa.
Oma palkka 4600 euroa bruttona + luontois- ja työsuhde-edut. Siisti, itsenäinen toimistötyö ma-pe, 40h viikkotyöaika hyvillä liukumilla, mahdollisuus etätyöhön. Käteen jää noin 3000 euroa kuussa. Mielestäni todella hyvä palkka helsinkiläiselle, perheelliselle tohtorille asiantuntijatyöstä.
Me saadaan puolison kans molemmat yht. 6400€/kk. Riittää oikein hyvin, vaikka kalliit harrastukset ja uusi koti ja auto.
M29
Alkupalkka valmistumisen jälkeen 2200 euroa ja se tuntui tosi isolta palkalta. 10 vuodessa palkka noussut 6000 euroon kuussa ja sekin tuntuu isolta palkalta. 10 vuoden päästä 10000 euroa taas tuntuu isolta palkalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5000, nettona siis.
Ja mitähän teet työksesi vai ootko elämäntapatyötön ja menet töihin vain silloin kun palkka on tuon verran?
No jopas suututtaa.
Hyvä palkka on sellainen, jolla ei voi ostaa autoa, asuntoa, elektroniikkaa, kännyköitä, matkustella ulkomailla, muotivaatteita, mökkiä, pitää lemmikeitä,....
Siis tuhota tätä maapalloa.
Aiheuttaa hiilidioksidi päästöjä.
Se on hyvä palkka.
Jos suomalaisten mediaanipalkka (50% suomalaisista ansaitsee vähemmän) on 3000 euroa plus hilut, niin sanoisin objektiivisesti että sitä korkeampi palkka on hyvä palkka.
Yrittäjänä tienaan 150-250 tuhatta vuodessa, josta valtaosan verottomana holding-yhtiöön korkoa kasvamaan.
Toisen palvelukseen en menisi alle 50 tonnin kuukausipalkalla, koska inhoan olla muiden käskytettävänä (toimitusjohtajaakin käskyttää hallitus ja viime kädessä omistaja). Ja toki palkkaverotus on aivan tolkuton myös.
5000 € bruttona, niin olisin tyytyväinen ja tuntuisi, että palkka on hyvä.
Kirjoittaa ihmeessä brutto/netto summaan, niin tietää mistä puhutte. Verot on niin suuret, että muuten menee ihan tarkoitus hukkaan.
Saan tällä hetkellä brutto 3500e/kk ja olen siihen tyytyväinen. Netto on n. 2500e ja sillä pärjää hyvin. 5000e olisi kyllä kiva joskus vielä tienata
Kun aloitin nykyisessä firmassa kuukausi palkkani oli 2600€ nettona. Nykyisin nettoansioni 3400€/kk. Kummatkin ovat mielestäni hyviä palkkoja enkä nykyisestä palkastani enempää tarvitse. Toki jos vastuu nousisi tulisi myös palkan nousta. Olisin valmis myös tuolla aikaisemmallakin palkalla tekmään töitä, mutta silloin kyllä vaatisin myös vähemmän vastuuta. Karkeasti pidän 2500€ nettoa kuussa hyvänä palkkana.