Onko täällä ketään toista, joka laihduttanut ylikilonsa pois viiteen tai useampaan kertaan?
Olen todellinen jojolaihduttaja, valitettavasti. Ja taas olisi sama urakka edessä.
Tiedän kaiken oikein syömisestä, ja ylikiloni (15-20 kg) olen joka kerran pudottanut maltillisesti (jopa niinkin hitaasti kuin 1 kg kuussa) ja ollut joka kerran vakaassa uskossa että teen pysyvää elämäntaparemonttia.
Kuitenkin jossain vaiheessa, yleensä noin vuosi tavoitepainoon pääsyn jälkeen on terveellisemmät elämäntavat alkaneet tympiä, roska- ja herkkuruoat houkutella, ja ylipäätään isommat annokset (vaikka nälkää en ole tuntenut, vain psyykkistä ruoanhimoa). Olen todellinen tunnesyöjä, helposti alan ahmimaan, kun elämä käy tylsähköksi, olen jokseenkin huono sietämään arkea. Se asia lienee lihavuuteni ydinsyy, ja siitä on vaikea päästä eroon.
No, nyt kuitenkin aloittelen kuudetta kertaa kilojen pudottamista. Jospa tämä olisi se kerta, kun pysyisivät kokonaan poissa...
(ps. vähähiilihydraattinen ruokavalio on kokeiltu, kahteenkin otteeseen, ei sovi mun kropalle. Harrastan paljon pitkäkestoista kestävyysliikuntaa, liian vähillä hiilihydraateilla pyörryttää enkä jaksa liikkua. Tämä info siltä varulta, että joku tulee tarjoamaan tätä ruokavaliota ratkaisuksi ongelmaan.)
U