Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herttoniemi vai Tapiola? Kertokaa kokemukseen perustuvat mielipiteenne.

Vierailija
02.09.2019 |

Minulla on nyt sellainen tilanne, että olisi tarjolla suunnilleen samanhintainen ja -kokoinen omistusasunto Herttoniemestä ja Tapiolasta. Nyt pitäisi päättää, kumpaan muutan, mutta molemmat alueet ovat itselleni vieraita eikä kummassakaan asu tuttuja.

Kertokaapa siis kokemuksiin perustuvia mielipiteitänne näistä alueista. Kumpi parempi?

Hiukan taustaa: Olen autoton enkä aio autoa hankkia. Arvostan rauhaa ja hiljaisuutta, luontoa, hyviä ulkoilumahdollisuuksia, käteviä liikenneyhteyksiä ja hyviä ruokakauppoja.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis intuitioni sanoo vahvasti Herttoniemi, mutta en osaa perustella tätä itselleni muuten kuin tunteilla ja mielikuvilla. Työmatka olisi hitusen lyhyempi Tapiolasta, mutta ei merkittävästi. 

Ap

Vierailija
2/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan keskusta on rakennustyömaana seuraavat 10 vuotta.

Mummoja joka paikassa. Lasnamäki tunnelmaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

elboto kirjoitti:

Mummot ei haittaa. :D Mutta kieltämättä Tapiolan keskusta on todella vaikea hahmottaa, kun rakennustelineitä joka paikka täynnä. Myöhästyttiin yhdestä asuntonäytöstä vartti, kun ei meinattu löytää oikeaa kiertoreittiä rakennustyömaan keskeltä.. saattaisi hiljalleen ruveta ärsyttämään, jos pitää joka aamu raahautua sitä kautta metroon. 

Ja kieltämättä Tapiolassa nyt muutaman kerran käyneenä se hiljaisuus on jotenkin aavemaista. Hertsikka vaikuttaa virkeämmältä. 

Ap

Vierailija
4/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemi. Ihan ehdottomasti.

Vierailija
5/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elboto kirjoitti:

Mummot ei haittaa. :D Mutta kieltämättä Tapiolan keskusta on todella vaikea hahmottaa, kun rakennustelineitä joka paikka täynnä. Myöhästyttiin yhdestä asuntonäytöstä vartti, kun ei meinattu löytää oikeaa kiertoreittiä rakennustyömaan keskeltä.. saattaisi hiljalleen ruveta ärsyttämään, jos pitää joka aamu raahautua sitä kautta metroon. 

Ja kieltämättä Tapiolassa nyt muutaman kerran käyneenä se hiljaisuus on jotenkin aavemaista. Hertsikka vaikuttaa virkeämmältä. 

Ap

Ja se Tapiolan keskustan remppa jatkuu ja jatkuu, nyt purettujen talojen vieressä on aivan samanlaiset tönöt, jotka sitten kaadetaan seuraavaksi. Ja Hertsikasta on kyläl lyhyempi matka esim. keskustaan, vaikka kilometreissä näin ei olisikaan, ajallisesti on.

Vierailija
6/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko asua Espoossa vai Helsingissä? 

Vierailija
7/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eino Neino kirjoitti:

Haluatko asua Espoossa vai Helsingissä? 

Se nyt on mulle ihan yksi ja sama, varsinkin kun kumpikin kohde on samaa AB-vyöhykettä joukkoliikenteessä. Viihtyisyys ja hyvät yhteydet ratkaisee, ei kaupunki. Kuten sanottua, Hertsikka ja Tapiola on kumpikin mulle ihan yhtä vieraita alueita, joten kumpaankaan ei ole mitään kiintymyssuhdetta vielä. 

Ap

Vierailija
8/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin vanha Herttoniemi on kaunein paikka missä itse olen asunut. Luonto, meri lenkkeilymaastot keskustan lähellä. Julkisilla pääsee ja palvelut lähellä. Kauneinta Helsinkiä mitä tiedän. Kivinokka, Herttoniemen siirtolapuutarha, Kulosaari ja Mustikkamaakin lähellä. Muutin itse juuri pois Herttoniemestä koska asunto jäi pieneksi, mutta jonain päivänä haaveissa muuttaa takaisin.

Vierailija
9/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta vain Länsi-Herttoniemestä, pidän aluetta oikein viihtyisänä. Ääni Hertsikalle.

Vierailija
10/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin vanha Herttoniemi on kaunein paikka missä itse olen asunut. Luonto, meri lenkkeilymaastot keskustan lähellä. Julkisilla pääsee ja palvelut lähellä. Kauneinta Helsinkiä mitä tiedän. Kivinokka, Herttoniemen siirtolapuutarha, Kulosaari ja Mustikkamaakin lähellä. Muutin itse juuri pois Herttoniemestä koska asunto jäi pieneksi, mutta jonain päivänä haaveissa muuttaa takaisin.

Tämä asunto olisi Hertsikanrannan puolella, tykkään myös siitä miljööstä. Toisaalta tykkäsin tosi paljon myös vanhan Hertsikan väljyydestä ja puistomaisuudesta, kun kävin siellä katsomassa paria asuntoa.

Hertsikassa on äkkiseltään kyllä Tapiolaa paremmat palvelut...  24-h-kauppa, Lidl, kohta myös Prisma... Tapiolassa on Stokka, mutta en ikinä asioi Stokkalla. 

Ap 

Vierailija
11/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan pohjoisosat ihan nättejä ja rauhallisia. Huonommat yhteydet, jos haluaa päästä Helsinkiin nopeasti.

Tapiolan keskukseen en muuttaisi ainakaan vielä viiteen vuoteen.

Riippuu siis, mihin haluat liikkua ja kuinka usein. Espoo on yksityisautoilijan kaupunki, Hertsikassa on lähietäisyydellä hyvät omat palvelut, Itis, Kalasatama lähellä, Sörnäinen/Kallio... 

Vierailija
12/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asunto olisi Hertsikanrannan puolella, tykkään myös siitä miljööstä. Toisaalta tykkäsin tosi paljon myös vanhan Hertsikan väljyydestä ja puistomaisuudesta, kun kävin siellä katsomassa paria asuntoa.

Hertsikassa on äkkiseltään kyllä Tapiolaa paremmat palvelut...  24-h-kauppa, Lidl, kohta myös Prisma... Tapiolassa on Stokka, mutta en ikinä asioi Stokkalla. 

Herttoniemenranta myös nättiä ja samat palvelut ja ulkoilumaastot lähellä. Ja tosiaan autotta pärjää hyvin.

Vierailija
13/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut herttoniemessä 18v. Täältä löytyy kaikki mitä tarvitset ja metrolla keskustaan n. 15min.

Vierailija
14/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola on jotenkin "kuollut". Herttoniemi eläväisempi. Ehdottomasti itse muuttaisin Herttoniemeen. Ja tosiaan Tapiolan rakentaminen jatkuu vielä kauan.  En osaa paremmin perustella, intuitio. Olen kyllä molemmissa käynyt jonkin verran. 

Vierailija
15/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja harrastukseni ovat Sörnäisissä, jossa kuljen 3 x viikossa. Lisäksi haluan kätevästi metsään lenkille ja uimahalliin. Espoossa tuntuu harrastusmahdollisuudet olevan jotenkin kamalan harvassa, autoilijoiden ehdoilla. Tai sitten tämäkin on vain omaa mielikuvaani.

Ap

Vierailija
16/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemi! Palvelut paranevat Megahertsin laajennuksen myötä, lähistöllä on paljon hyviä ulkoilualueita ja uimarantoja (myös koirille). Metrolla hurauttaa keskustaan 10 minuutissa ja yöbusseja kulkee tiheään tahtiin. 24h ruokakauppoja löytyy pari ja ruokaakin saa yömyöhään!

Vierailija
17/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola on mogattu :/

Rappiolla, keskeneräinen. Miten on varaa säheltää noin ja vielä (entisellä) hyvällä alueella?

Vierailija
18/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapiola on mogattu :/

Rappiolla, keskeneräinen. Miten on varaa säheltää noin ja vielä (entisellä) hyvällä alueella?

Joo, Tapiola oli tosi ihana, ihan kuin pieni moderni kirkonkylä. Nyt, huh. 

Vierailija
19/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa huono puoli hertsikassa on et noita huntupäitä löytyy. En usko että Tapiolassa on noin paljon. Muuten Hertsikka on lähellä merta, keskustaan pääse 10 min metrolla, palvelut lähellä. Idässä ehkä vähän värikkäämpää porukkaa, hyvässä ja pahassa.

Vierailija
20/24 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaara,että Itäkeskus laajenee Herttoniemeen päin? Uskoisin, että Tapiola halutaan pitää tietyllä tasolla eikä sinne rakenneta ainakaan kaupungin vuokrataloja. Tosin tuo rakennustyö kestää vielä. Kyllä Tapiolastakin pääsee Espoon keskuspuistoon vaikka pyöräilemään kymmenien kilometrien lenkkejä.