Uniapnea ja työkseen ajaminen. Onko mahdollista?
Olen varma että miehelläni on uniapnea. Mieskin uskoo että saattaa olla sillä ei saa unesta juurikaan virtaa. Itse olen huomannut että kuorsaa ja erityisesti on hengityskatkoksia. Myös on keskivartalon lihavuutta, se tuskin ainakin auttaa asiaa.
Mies ei kuitenkaan suostu menemään lääkäriin kun kuulemman menettää kortin ja ei voi enää ajaa työkseen rekkaa. Pitääkö paikkansa vai voiko kortin pitää jos käyttää öisin laitetta. Nykyisellään ei ole töissä ollut miehellä väsymystä, enemmän vaan kotona mutta työnsä on sentään hoitanut kunnialla.
Kommentit (10)
Onhan se totta, ei ehkä lievässä tapauksessa. Mitta jos tulee tuomio vaikkapa keskivaikeana, niin ei siinä enää rekkaa ajeta. Mitta, pelkkä laihdutus voi poistaa tai ainakin lievittää ongelmaa runsaasti.
Miehesi on oikeassa. On paljon parempi nukahtaa rattiin ja tuhota syyttömien tielläliikkujien ja heidän perheidensä elämä.
Mistä kivien alta noita idiootteja oikein löytyy? Eikun sori, vastaushan tuli jo aloituksessa, rekoista...
Onneksi rekkakuski on kuoleva ammatti, liian moni kuolee maanteillä rekkakuskien perseilyn takia.
Jos joutuu onnettomuuteen ja käy ilmi että oli tietoinen mahdollisesta uniapneasta mutta laiminlöi tutkimuksiin menon ja hoidon, niin tulee kovat tuomiot ja roppakaupalla ikävää julkisuutta.
Sen kurkkutorven voi polttaa siten että ongelma poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttu rekkakuski joka joutui kuntoutustuelle siksi aikaa että uniapnea todetaan ja cpap -maskihoito aloitetaan ja sitten katsotaan muutaman kuukauden kuluttua onko auttanut. Ajokielto tuli, ei saanut arvoja korjattua eikä tarpeeksi pidettyä sitä maskia.
Jos olisi laihtunut, aloittanut kuntoilun ja maskihoito olisi onnistunut niin olisi saanut kortin takaisin.
Silti suosittelen menemään hoitoon, tuo on kuitenkin hengenvaarallinen tauti
Joo ja hengenvaarallinen kuski muille tielläliikkujille. Sanoisinko ohjus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttu rekkakuski joka joutui kuntoutustuelle siksi aikaa että uniapnea todetaan ja cpap -maskihoito aloitetaan ja sitten katsotaan muutaman kuukauden kuluttua onko auttanut. Ajokielto tuli, ei saanut arvoja korjattua eikä tarpeeksi pidettyä sitä maskia.
Jos olisi laihtunut, aloittanut kuntoilun ja maskihoito olisi onnistunut niin olisi saanut kortin takaisin.
Juuri näin.
t. lääkäri
Koskeeko myös taksikuskeja ja muita työkseen ajavia?
C-korttia ei ainakaan saa/voi pitää jos todetaan (hoitamaton) uniapnea.