Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo käski kohtelemaan nuorta naista hellin käsin

Vierailija
01.09.2019 |

Meillä on työpaikalla amiksesta vastavalmistuneita nuoria poikia, joita on leikkimielisesti vähätelty, joille konttorin vanhemmat naiset ovat vihjailleet kiusoitellen ja joille on tehty harmitonta jäynää. Se on ollut pohjimmiltaan pelkästään hyväntahtoista, jonka on voinut ohittaa mitenkään reagoimatta tai kevyellä hymyllä.

Huomenna töihin tulee vastavalmistunut nuori tyttö, jota pomo kehotti kohtelemaan hellin käsin ja reilusti, koska hän on tyttö.

Eikö tämä ole malliesimerkki käänteisestä syrjinnästä? Eikö naisella ole oikeutta samanlaiseen täysivaltaiseen työyhteisön jäsenyyteen kuin pojilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallasi on kohdeltu nuoria poikia asiattomasti. Se ei korjaannu sillä, että myös nuorta tyttöä kohdellaan asiattomasti. Suosittelen ottamaan yhteyttä työsuojeluun.

https://www.tyosuojelu.fi/tietoa-meista/asiointi/puhelinneuvonta

.

Vierailija
2/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pitänyt siitä, kun pomo pyrki hyssyttelemään muiden käytöstä minun läsnäollessani. Ensinnäkään, minua henkilökohtaisesti ei se kielenkäyttö haitannut. Mutta toisekseen, asiaa kannattaa miettiä ihan yleiseltä kannalta; onko sellainen kielenkäyttö kannattavaa ja yrityksen toimintaa kuvaavaa. Tuleeko siitä hyvä mieli. Eikä niin, että "nyt kun meillä on tuo TYTTÖ täällä"... Elikkä siis ilonpilaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saattaa olla provokin, mutta asiattomasta käytöksestä valituksen tekijä on yleensä nainen. Tosin transmiesten kohdalla voi käydä moka, kun näyttävät tavallisilta nuorilta miehiltä, mutta saattaakin löytyä naiseksi kasvatettu kaikestaloukkaantuja, joka ei ole vielä sosiaalistunut mieheksi.

Vierailija
4/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pitänyt siitä, kun pomo pyrki hyssyttelemään muiden käytöstä minun läsnäollessani. Ensinnäkään, minua henkilökohtaisesti ei se kielenkäyttö haitannut. Mutta toisekseen, asiaa kannattaa miettiä ihan yleiseltä kannalta; onko sellainen kielenkäyttö kannattavaa ja yrityksen toimintaa kuvaavaa. Tuleeko siitä hyvä mieli. Eikä niin, että "nyt kun meillä on tuo TYTTÖ täällä"... Elikkä siis ilonpilaaja.

Yhtä pieni penis-vitsejä viljelevää naista yritettiin aina hillitä mun ollessa paikalla. En tiedä olisko pitänyt loukkaantua vai ei.

Vierailija
5/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kuulla miten suomalainen mies on rappiolla pahasti. Ihmistä kohdellaan objektina ja hyötykohteena. Oksettavaa.

Vierailija
6/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallasi on kohdeltu nuoria poikia asiattomasti..

Eihän neutraali ilmapiiri ole koskaan kaverillinen ilmapiiri. Mitä enemmän jengi luottaa toisiinsa, sitä kovemmilla panoksilla ammutaan.

En minä ainakaan tahtoisi olla "jakkupukutyöpaikassa", jossa vain käydään tekemässä hommat. Kyllä minulle se työyhteisö kaikkine persoonineen ja kommelluksineen ja juttuineen on tärkeä.

Vierailija
7/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä poikiakin kuuluisi kohdella juuri yhtä mukavasti kuten sitä tyttöäkin. Eikä kohdella tyttöä yhtä ikävästi kuin poikiakin. Pomon olisi pitänyt tajuta tämä jo esimiesasemaan päästessään.

Toivottavasti tyttö saa hyvän kohtelun ja ne pojatkin jatkossa.

Vierailija
8/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettet mainitse työpaikkaasi, sillä tekisin heti ilmoituksen harjoittelijoiden epäasiallisesta kohtelusta.

Ei se nuori kollikaan voi kun hymyillä kun setämies tulee alentamaan, vaikka tuntuis kuinka pahalta. Ei ne ole sen varmempai kuin nuoret naisetkaan, heiltä vain odotetaan sen pask*an kestämistä paremmin.

Vierailija
9/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettet mainitse työpaikkaasi, sillä tekisin heti ilmoituksen harjoittelijoiden epäasiallisesta kohtelusta.

Ei porukkaan mukaan ottaminen ole epäasiallista kohtelua. Epäasiallista olisi huomiotta jättäminen.

Yksi yleisimmistä kiusaamisen muodoista on se, että kohdellaan asiallisesti, mutta ei päästetä piireihin. Ketään ei voida syyttää, vaikka kysymyksessä on avoin syrjintä.

Usein tällainen syrjintä jatkuu työajan ulkopuolellekin. Jaska jätetään illanviettoporukasta pois, koska on uskova ja se saattaisi loukkaantua jätkien jutuista. 

Vierailija
10/10 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuon saman teki toinen työntekijä, muistutteli muita kielenkäytöstä kun olin ainoa nainen n. 10 henkilön läsnäollessa.

Samassa sakissa suoran kriittisen palautteen saaminen oli mahdotonta, vaikka sitä pyysit, tietäen että tuli tehtyä moka. Vastauksena hyssyttelyä, hyvä kun ei lässytystä. Selän takana osasivat kyllä puhua p*skaa, myös toisistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi