HKI-ESPOO: 500.000€- MILLAISEN ASUNNON / MISTÄ OSTAISIT?
Rakentaminen on pois suljettu. Tilan tarve väh. 4k+k, 130m2.
Kommentit (40)
Ystäviäni asuu Paloheinässä ja se näyttää ihanalta pientaloalueelta ja lapsiperheitä siellä on valtavasti! Itse pidän myös Oulunkylästä. Itse ostaisin tuolla rahalla omakotitalon jostakin hyvän matkan päästä, mutta en ihan keskustan tuntumasta.
Tuusulasta, Järvenpäästä, Kirkkonummelta saa tuolla rahalla jo kartanon.
Kirkkonummelta ei saa tuolla rahalla kartanoa. Moni talo, jota olemme katselleet, ovat samoissa hinnoissa kuin täällä Espoossa. Ihmettelen.
Ei minuakaan, mutta tuolla rahalla siis saisi sieltä asunnon. Eikös Haukilahdessa ole muutenkin aina vanhaa asuntokantaa...
-6- + muut numerot tuosta välistä
Niin piti sanoa, ettei minuakaan nappaa nuo vanhat asunnot. Mutta jos löytyisi samalla rahalla uudempi, niin mikäs siinä. Ja Nuottalahdessa on uudempia...
-6-
Tuo Nuottalahti oli kyllä hyvä vinkki. Itse etsitään kämppää <400000 ja sitäkin seutua voinee vilkuilla.
t. 8 + muut
Oletko katsonut Laurinlahden tai Hyljelahden asuntoja?
-6-
Vierailija:
Ja minä oululainen pidän kalliina uutta 250 000 ¿ omakotitaloa :)
mutta oon pitänyt noita lahtia kalliina alueina :)
Oikeesti tarvitaan viisi makuuhuonetta, joten alueet kuten Miilukorpi, Vanttila ja Kauklahti alkavat tulla tutuiksi. On siis niitä Espoon perukoita juuri.
Miten olisi tontin osto? Saisitte viisi makuuhuonetta samalla hinnalla, kuin maksaisitte vanhasta rt-/pt-asunnosta.
Meillä on ykkösvaihtoehtona rakentaminen, kakkosena tulee sitten uuden asunnon ostaminen arvoalueilta. Mielellään yksitasoinen...
terveisin 6 + muut numerot
tontin osto ois mun haave mutta miehen ei. Lisäks kun on paljon pieniä lapsia ja molemmilla duunit, niin rakentaminen ei kyllä kiehdo. Mulla ois jo talopakettikin katottuna :)
Vierailija:
Kirkkonummelta ei saa tuolla rahalla kartanoa. Moni talo, jota olemme katselleet, ovat samoissa hinnoissa kuin täällä Espoossa. Ihmettelen.
Vierailija:
Mä ostaisin varmaan Tapiolasta 119 m2 kerrostalokämpän. On kylläkin 11 m2 vähemmän, kuin mitä toivoit, mutta siinä 5-7 h + k ja takka eikä tilaa olis viemässä pientaloissa usein olevat rappuset, tuulikaapit yms.. Hinta jää taatusti alle 400 000, mutta taloihin on varmasti tulossa paljon remontteja, joten olis hyvä, et niihin jäiskin rahaa. Nyt ei näyttänyt olevan niitä myynnissä, mut joskus olen moisia katsellut ja on niitä aika paljon.
Meillä esim. lainaa 200000, omaa 200000.
Minkäs talopaketin olet valkannut?
Minä haaveilen yksitasoisesta kivitalosta. Asumme sellaisessa nytkin, mutta kaksitasoisessa ja neliöitä on liian vähän meidän perheen tarpeisiin (116 m2). Haavetaloni löytyy Jämerältä, mutta en ole osannut päättää, että onko se Kultasiipi, Bolero vai mikä.
Jos valitsisin puu- tai tiilitalon, niin suosisin Herrala-talojen malleja.
-6-
Nuo Jämerät kyllä kiehtoo myös.
8
Asuin itse siellä monta vuotta, paikka ihan ok, mutta mielestäni TÄYSIN yliarvostettu! En ikinä ostaisi sieltä asuntoa. Lisäksi, jos haluat muuttaa hyvätuloisten alueelle (katso Helsingin Sanomien nettisivulta postinumeroittainen järjestys) niin monet alueet kuten jopa Niittykumpu ovat paremmin tienaavien alueita kuin Lauttasaari.