Mihin ikään asti kroppa pysyy timminä jos on perusurheilullinen?
Toki yksilöllisiä eroja on, mutta mikä on suunnilleen keskiarvo?
Kommentit (10)
Älytön kysymys ja mahdoton vastata. Harrasta sen verran liikuntaa, että näet tuloksia ja ne pysyvät yllä kussakin iässä.
30 vuodesta eteenpäin alkaa lihasmassa vähitellen hävitä jos ei sen eteen tee mitään ja se korvautuu rasvalla, joten varsinaisesti ei liho tai vaatekokokaan muutu, mutta tulee sellaiseksi" löysäksi" keski-ikäisenä. Samalla liikuntamäärällä ei siis pysy yhtä "timminä" aina.
No mä olen ollut aina hoikka, treenannut melko kovaa... mutta nyt 35v huomaa, että lihakset alkaa kadota. Eli timmi olen varmaan edelleen joo, mutta alkaa se luisevuus paistaa rumasti ”läpi”. Monet kaverini ”lösähtivät” 30+ iässä aika paljon, ns. Peruskuntoilijoita kaikki.
30-vuotiaasta eteenpäin alkaa kroppa rupsahtamaan.
Yksilöllistä, mulla lihakset näkynyt aina hyvin pienelläkin treenillä, tätä pari pt: täkin ihmetellyt ja olen nyt 51v ja 3-4 krt kuntosalia per vko, edelleen olen lihaksikas. 173cm/ 67kg N
Vierailija kirjoitti:
No mä olen ollut aina hoikka, treenannut melko kovaa... mutta nyt 35v huomaa, että lihakset alkaa kadota. Eli timmi olen varmaan edelleen joo, mutta alkaa se luisevuus paistaa rumasti ”läpi”. Monet kaverini ”lösähtivät” 30+ iässä aika paljon, ns. Peruskuntoilijoita kaikki.
Taisi laiskuus iskeä.
80 v.