Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mies ja esikoinen koko kesän kotona! Ehdotuksia päiväohjelmaksi

Vierailija
30.05.2006 |

ettei kaikki kaadu mun päälle. Mies on opettaja ja on koko kesän kotona, esikoinen ei ole hoidossa kesällä ja mä olen vanhempainvapaalla vauvan kanssa. Vauva on puoli vuotias ja nukkuu kahdet päikkärit, esikoinen 3v ja jättänyt päikkärit pois (harmi). Lapset heräävät klo 6-9 välillä, vauva yleensä aikaisemmin ja esikoinen nukkuu jopa puoli kymmeneen välillä.

Miten rakentaisin päivän, jotta kaikki sujuisi hyvin ja mieskin tietäisi mitä milloinkin tapahtuu, ettei luule koko ajan että mä nalkutan jos ehdotan että menee ulos esikoisen kanssa tai syötä vauvaa jne.

Miten teillä päivä rakentuu, milloim ruoka, milloin lepoa jne

Kiitti jos jaksat vinkata.

t. uneton kirkkiksellä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on 18 vuoden ajalta, kun opemies on koko kesän kotona. Tehdään, mitä mieleen juolahtaa, ja syödään, kun on nälkä. Loma on lomaa. Osaa se mies tehdä lasten kanssa juttuja komentelemattakin.

Vierailija
2/6 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun ulkoilette ja retkeilette koko porukka. Sopikaa milloin on sun miehesi omien juttujen harrastusajat ja milloin sun ja muuten hoidatte lapsia ja kotia yhdessä. Sori vaan, mutta kuulostatte todella avuttomilta tapauksilta, jossette kahden aikuisen voimin saa kahta lasta hoidettua...Vielä kesällä, millon voi uida ja muutenkin touhuta paljon ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu omituiselta, jos miehesi ei ymmärrä miten lapsen/lasten kanssa kannattaa päivä rakentaa onhan hänellä jo kolmen vuoden kokemus yhdestä?!

Ja miksi ihmeessä ette tekisi asioita yhdessä kun on noin oiva tilaisuus siihen. Enusko että kukaan aikuinen voi olla niin uusavuton ettei ymmärrä miten perheen parhaaksi voi toimia. Ja sinulle sellainen vinkki että anna miehesi tehdä myös omia ratkaisuta, vaikka ne olisivat erilaisia kuin sinun tekemäsi valinnat. Miehilläkin on aivot! (tai ainakin mun miehellä on)

Vierailija
4/6 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olisi töllön katselua pitkin päivää, ja kyllä esikoinen siihen suostuu mielellään. Mutta mä en!!!!

Kahden lapsen kaa ei voi joka päivä retkelle lähteä, siitä kärsii koko perhe, unet menee sekaisn, yöllä ei nukuta, käydään ylikierroksella jne

Mun mielestä kesällä nimenomaan pitää olla ohjelma! Talvella se rakentuu automaattisesti kerhojen ja töitten mukaan, kesällä ei ole minkäälaista viitekehystä. Mulla menee hermot jos " ollaan vaan" .

Vierailija
5/6 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle viikoksi kesän alkupuolella? Menisit töihin, opiskelemaan, matkalle, sukulaisiin tms. niin että mies saisi rauhassa rakentaa lapsen/ lasten kanssa heille sopivan rytmin ja huomaisi itsekin, mitä tekemista kotona on.

Meillä ainakin tän tyylinen roolinvaihtoviikko toimi tosi hyvin. Mies sai itse vastata kaikesta, ilman mun (joka olen pääasiassa kotona lasten kanssa) hyviä neuvoja ja joka asiaan puuttumista. He löysivät itselleen hyvän päivärytmin, hoitivat kotityöt jne.

Vierailija
6/6 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä jonnekin päiviksi, en yöksi koska imetän ja vauvalla on maitoallergia joten korvikkeet eivät sovi.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä