Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen jo ennalta pettynyt JOKER elokuvaan

Vierailija
30.08.2019 |

Pian julkaistaan DC Comicsin uusi "supersankarileffa" eli Joker eli tämä:

Vaikuttaa mahtavalta. Mutta niin on ennalta vaikuttanut mahtavalta jotkut muutkin DC:n leffat ja aina ne on ollut aivan järkyttäviä pettymyksiä. Esim Suicide Squadin piti olla erityisen sairas, mutta se olikin vain erityisen huono vitsi.
DC:n leffoilla ja hahmoilla on potentiaalia siihen että ne olisivat synkkiä, niissä olisi kärsimystä josta kumpuaisi sankaruutta tai väkivaltaa, niissä olisi jotain mieltä raastavaa, jotain syvällistä, jotain armollista, jotain vaikeaa ja kivuliasta, niissä olisi psykopatiaa. Mutta aina ne leffat ovatkin aivan latteita ja tylsiä ja nössöjä, niissä ei ole oikein yhtään mitään. Niissä on paljon hitaita kohtauksia joiden on tarkoitus olla mukamas syvällisiä mutta todellisuudessa ne on vain tylsiä, ne ei onnistu välittämään katsojalle mitään tunnetta.
DC:n leffat epäonnistuu aina niin pahasti, että väkisinkin Marvelin leffat on valitettavasti parempia. Ne ei edes yritä olla mitenkään syviä, ne on vain silkkaa aivotonta viihdettä, suuria toimintakohtauksia ja vitsailua.
Mun pitää etsiä jotain parempaa psykopaattista katsottavaa. Joskus on niin että suuresta kärsimyksestä aiheutuu suuri tuho josta syntyy jotain kaunista. Niinkuin Feenikslintu. Sellainenhan tuon Jokerinhan pitäisi olla mutta ei kyllä varmana ole.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkyys ja kärsimys on tosiaan DC:n etu Marveliin verrattuna. Mutta ei ne voi liian synkkää tehdä tai ikäraja nousee liikaa ja teinit ei voi mennä katsomaan niitä leffoja. Teineiltä ne rahat tulee koska ne käy leffoissa eniten.

Vierailija
2/7 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synkkyys ja kärsimys on tosiaan DC:n etu Marveliin verrattuna. Mutta ei ne voi liian synkkää tehdä tai ikäraja nousee liikaa ja teinit ei voi mennä katsomaan niitä leffoja. Teineiltä ne rahat tulee koska ne käy leffoissa eniten.

Pitää paikkansa, kuten deadpool todisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että osa DC sarjakuvien kirjoittajista on samoilla linjoilla sun kanssa. Mutta leffat on vain viihdettä.

Katso Hercule Poirotia. Siellä on rikollisilla usein aivan sairaita motiiveja. Niin paljon inhoa, katkeruutta, kateutta ym että ryhtyvät henkirikoksiin.

Vierailija
4/7 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että osa DC sarjakuvien kirjoittajista on samoilla linjoilla sun kanssa. Mutta leffat on vain viihdettä.

Katso Hercule Poirotia. Siellä on rikollisilla usein aivan sairaita motiiveja. Niin paljon inhoa, katkeruutta, kateutta ym että ryhtyvät henkirikoksiin.

Paitsi tietysti ne erityisen tylsät Poirot jaksot joissa rikoksen motiivina on pelkkä raha.

Vierailija
5/7 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyvälliset psykopaattien elämää valottavat filmit ja TV-sarjat ovat niiiiiin "edgyjä" Dexteristä Jokeriin. Pääosassa pyörii olento, jolle oma "tuska" on oikeutus mihin tahansa rikoksiin. Ymmärrys siitä, että se sama tuska tulee vastaan jokaisen vastaantulijan silmissä on mahdoton tavoittaa koska MINÄ OLEN AINUTLAATUINEN.

Jotenkin masentava ajan kuva nämäkin.

Vierailija
6/7 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Jim Carreyn sarjaa Kidding. Samanlaista kipuilua ja mielensynkkyyden kanssa kamppailemista ilman väkivaltaa.

Vierailija
7/7 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyvälliset psykopaattien elämää valottavat filmit ja TV-sarjat ovat niiiiiin "edgyjä" Dexteristä Jokeriin. Pääosassa pyörii olento, jolle oma "tuska" on oikeutus mihin tahansa rikoksiin. Ymmärrys siitä, että se sama tuska tulee vastaan jokaisen vastaantulijan silmissä on mahdoton tavoittaa koska MINÄ OLEN AINUTLAATUINEN.

Jotenkin masentava ajan kuva nämäkin.

Joo siis hyvin kuvailit meidän aikaamme, mentaliteettia joka on meneillään sosiaalisessa ympäristössämme. Mutta et kuvaillut psykopatiaa vaan narsismia. Et kuvaillut äärimmäistä kärsimystä, kuvailit vain sosiaalista kieroutuneisuutta.

Kun ihminen on äärimmäisessä kärsimyksessä niin sellaisia asioita ei ole olemassa kuin "oikeutus", "ainutlaatuisuus", "muut ihmiset", "yhteiskunta", "sosiaalinen". Äärimmäisessä kärsimyksessä ei ole olemassa edes sellaista kuin "minä" tai "ihminen". Silloin ei ole enää valintaa, ei harkintaa, ei minkäänlaista päätöstä. Silloin on olemassa vain kärsimys ja mikä hyvänsä mihin se kärsivän olennon ajaa.

Mutta joo, nuo tv-ohjelmat kertovat silkoista sosiaalisista olennoista, siis ihmisistä joille muut ihmiset ovat vielä olemassa, joskin kierolla tavalla. Typeriä ohjelmia.