Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19906)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tilannut suuret määrät näytteitä, esim. scentsplitistä yli 40 hypetettyä niche näytettä joilla piinasin hetken palstaa :D. Monilta taloilta discovery settejä ja olen myös vakiovieras paikallisessa Kicksissä ja Emotionissa, samoin olen hankkinut näytteitä Notinosta ja Parfym Atelierista ja Bfreshistä. Kaikista näistä on jäänyt käteen seuraavat ride or die -tuoksut, ja olen tullut siihen tulokseen että minulla on kai juntti maku, mutta nämä ovat ne tuoksut joita oikeasti kaipaan käyttää: NR Poudree, Alien Hypersense, Miss Dior Parfum, Hypnotic Poison ja D&G Light Blue. Tähän kuului aikanaan myös La Vie Est Belle Iris Absolu (original LVEB ei innosta), mutta se on nykyään sellainen pommi, ettei sitä enää pysty laittamaan riittävän vähän. Korkkia haistelemalla joskus vielä fiilistelen sitä.
Miten niin nykyään, justhan se on vasta lanseerattu 2023, siis tuo Iris Absolu. Miten se nyt olisi parissa vuodessa muuttunut ja vielä vahvammaksi kuin alkuperäinen. Jos ne jotenkin muuttuvat niin laimeammaksi. Mulla menossa toka pullo eikä niissä ole mitään eroa, eikä ole mikään pommi, ihan keskiverto kestävyys ja ulottuvuus.
Olen tilannut Notinolta näytteitä, mutta en ole vielä löytänyt uutta lempituoksua. Kasarilla rakastin Poison Orginalia, viimeinen suosikki on Lacosten Pour Femme. Ja inhokkini on esim Ralph Laurenin Romance, ja Narciso rodriguez all of me josta tuli aivan hyttysmyrkkyfiilis. Emotionilla kokeilin ranteeseen Sensai Silk, ja se oli aivan mitäänsanomaton vaikka odotin siltä paljon. Tässä vain muutama esimerkki. Kaupassa testiliuskaan suihkutellessa ei oikein pääse käsitykseen millainen tuoksu todella on. Haluaisin käydä suihkauttelemassa ranteeseen ja tutustua niihin rauhassa useamman tunnin, mutta minusta on todella noloa käydä liikkeessä, suihkuttaa paria tuotetta ja marssia ulos ovesta.
Tuntuu, että ” oikeat” asiakkaat eivät tee niin. Miten te testailette tuoksuja? Notinon valikoima on melko suppea, mutta edullisin minkä olen löytänyt. Tällä hetkellä siellä ei ole enää mitään kokeiltavaa.
Tuoksumakuni on kai puumainen, mausteinenkin sekä kukkainen. Samalla tuoksu täytyisi olla sopivan kevyt arkikäyttöönkin. Varsinkin nyt kesällä saisi olla sellainen mielenkiintoinen häivähdys, eikä liian havaittava. Olisiko vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tilannut suuret määrät näytteitä, esim. scentsplitistä yli 40 hypetettyä niche näytettä joilla piinasin hetken palstaa :D. Monilta taloilta discovery settejä ja olen myös vakiovieras paikallisessa Kicksissä ja Emotionissa, samoin olen hankkinut näytteitä Notinosta ja Parfym Atelierista ja Bfreshistä. Kaikista näistä on jäänyt käteen seuraavat ride or die -tuoksut, ja olen tullut siihen tulokseen että minulla on kai juntti maku, mutta nämä ovat ne tuoksut joita oikeasti kaipaan käyttää: NR Poudree, Alien Hypersense, Miss Dior Parfum, Hypnotic Poison ja D&G Light Blue. Tähän kuului aikanaan myös La Vie Est Belle Iris Absolu (original LVEB ei innosta), mutta se on nykyään sellainen pommi, ettei sitä enää pysty laittamaan riittävän vähän. Korkkia haistelemalla joskus vielä fiilistelen sitä.
Miten niin nykyään, justhan se on vasta lanseerattu 2023, siis tuo Iris Absolu. Miten se nyt olisi parissa vuodessa muuttunut ja vielä vahvammaksi kuin alkuperäinen. Jos ne jotenkin muuttuvat niin laimeammaksi. Mulla menossa toka pullo eikä niissä ole mitään eroa, eikä ole mikään pommi, ihan keskiverto kestävyys ja ulottuvuus.
En tiedä, yritin talvella käyttää sitä mutta se oli niin väkevä että tuli ihan tuskainen olo ja oli pakko käydä pesemässä pois. Ja tämä siis kun suihkutin ilmaan ja vedin käden alta, en edes suihkaissut suoraan iholle. Olen ostanut pullon Kicksistä, niin ettei se pysty olemaan mikään feikkikään. Korkista haistelemalla haistan sen huumaavan tuoksun johon ihastuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, yritin talvella käyttää sitä mutta se oli niin väkevä että tuli ihan tuskainen olo ja oli pakko käydä pesemässä pois. Ja tämä siis kun suihkutin ilmaan ja vedin käden alta, en edes suihkaissut suoraan iholle. Olen ostanut pullon Kicksistä, niin ettei se pysty olemaan mikään feikkikään. Korkista haistelemalla haistan sen huumaavan tuoksun johon ihastuin.
Sun hajuaisti on vääristynyt.
Tapaatteko usein hyväntuoksuisia miehiä jossain julkisilla paikoilla? Minä istuin pari päivää sitten vanhemman miehen takana bussissa ja voi taivas kuinka hänellä olikin ihanaa parfyymiä niin kyllä kelpasi nuuhkutella koko matka :D
Se jäi mysteeriksi mikä tämä tuoksu oli mutta aivan ihana!
Minulla on jonkin verran näytteitä ihan mainstream-tuoksuista. Nyt olen ihastunut niistä Kayalin Utopia Vanilla Cocoon. Jotenkin ihanan pehmeä, kesäinen, viehättävä tuoksu. Harkitsen sen tilaamista isompana kokona.
Kovasti haluaisin testata sitä 7 Virtues Strawberry Jam, mutta en tiedä mahtaako mistään kotimaisesta verkkokaupasta saada testiin, koska ilmeisesti Suomessa ei ainakaan kyseistä tuoksua myydä, vai olenko ihan hakoteillä?
Tänään testissä näytteeni Black Opiumista, en ollut ennen kokeillut. Ei kyllä ehkä olekkaan tällainen kevään/kesän tuoksu, mutta ei ole mieluinen muutenkaan. Liian jotenkin raskas ja synkkä tuoksu, tulee mieleen itselleni mummomainen fiilis.