Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19843)
Mikä tuo uusi tyyli Torissa on myydä jotain ylitarjontaista tuoksua niin, että laitetaan kuvaan sen vierelle joku harvinaisuus, joka ei ole myynnissä? Ihmisillä on kyllä outoja "myyntikikkoja". Korkeintaan tuossa vain jää mieleen, ettei varmasti osta tuollaiselta myyjältä koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaisissa parfyymikeskusteluissa nousee monesti esille tuoksut, jotka keräävät muilta ihmisiltä kehuja - joskus väitetään jopa ventovieraiden pysäyttäneen kadulla kommentoidakseen. Tämä ei ehkä istu pohjoismaiseen kulttuuriin samalla tavalla, että juostaisiin kadulla kommentoimaan vieraan ihmisen hajuvettä, mutta oletteko aidosti koskaan saaneet paljon positiivista palautetta jostain tietystä tuoksusta? Ovatko nuo väitteet puhdasta markkinointia? Entä negatiivista palautetta (tätä voisi kuvitella olevan helpompi kerätä, erityisesti voimakkailla tuoksuilla)?
Minulle kävi tässä hetki sitten mielenkiintoinen sattuma. Päälläni oli ensimmäistä kertaa uutta Chloe Nomaden tuoksua (vihreä nauha). Aamupäivällä työkaverini kehui, että onpa ihana, kukkaisa tuoksu - ja hetkeä myöhemmin toinen, juuri toimistoon tullut työkaverini ihmetteli, että kuka tuoksuu popcornille. Ostohetkellä pidin kovasti tästä uudesta Nomadesta, mutta en kyllä halua tuoksua popcornille. Kumpikohan kommentti osui enemmän oikeaan?
Samaa mieltä Angelista, ymmärrän miksi se polarisoi vaikka itse pidän siitä. Ja minä siis arvasin että kyseessä oli Angel asuntonäyttötapauksessa. Minulla on näyte Angel Stellarista ja olen harkinnut Fantasman hankkimista. Käytän nyt kuitenkin Stellarin loppuun ensin. Angelia varten täytyy olla sillä tuulella, se ei ole mikään jokapäivän tuoksu ja melko rohkea valinta asiakaspalveluun varsinkin jos laittaa reilusti.
Sain Stockalta näytteen Chanel no.5 L'eau -tuoksusta ja se on ihana. Harmi vain että siinä on myös se Off-hyttysmyrkyn vivahde ja mietin itsekin että ihan hiton härskiä hajustaa hyttysmyrkky tuoksunaan Chanelin vitoselta. Siis miten paljon pokkaa täytyy olla.