Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
1861/19265 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu Cliniquen Aromatics in White lumisateen keskellä.

Vierailija
1862/19265 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilen testasin Aus Liebe zum Duftin No 1 Extremeä. Voimakas sitruunainen alku, sitten mausteinen myski, joka oli todella vahva tuoksu. Opuksi ehkä hieman itruunaistabkukkaistuoksua. On kyllä todellakin miehen tuoksu, en itse kestänyt, vaan oli illalla hangattava kynsiharjan kanssa ranteesta. Ei minulla jatkoon, en kestäisi miehelläkään. Tuoksui kyllä vielä aamullakin...sitten uuden tuoksun kimppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/19265 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan kysytty mutta Diptyquen tuoksuista kokemuksia???

Itselleni ihan uusi merkki. Petit St Louis myy ainakin.

Millaisia tuoksut ovat? Onko jotain suosikkia teillä?

Vierailija
1864/19265 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa Diptyque. Kertokaa, jos olette käyttäneet. Erityisesti kiinnostaa L'Ombre dans L'eau.

Vierailija
1865/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen testasin Filippo Sorcinellin Opus 1144:ä. Heti alussa voimakas vanilijan tuoksu, häivähdys jotain sitruunaista. Lopuksi tuoksui vain vauvatalkille. Kun kuorin mandariinia, niin se tuoksu sekoittui kädessäni tuohon parfyymiin ja se paransi tuoksua hieman. Sanottakoon, että olin pessyt käsiä useampaan kertaan tuohon mennessä. Pullo on kyllä kaunis.

Vierailija
1866/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, täällä istutaan A City on Firen kanssa. Onneksi suihkautin vain puolikkaan, ensituoksu on voimakas savu ja rikki, ja aiheuttaisi varmasti päänsäryn enemmän annosteltuna. Tämä pöllähtelee, välillä tulee voimakkaampi tuoksahdus (samaa teki myös Slow Explosions). Ei toimistoon.

Tämä tuoksuu reippaalta, ipitkällä roadtripillä vaatteisiin tarttuneelta savunhajulta tai oikeastaan koko barbequelta, sexy bacon hiilillä ja marinadit. Miehekäs, kuivilla puunuoteilla. Kaipaisin jotain makeutta tai pehmeyttä, jota on ehkä luvassa drydownissa - ainakin arvostelujen mukaan -, sillä liehuvan hippitädin on vähän vaikea sopeutua, ainkin näin ensikäytöllä.

Vierailija
1867/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, täällä istutaan A City on Firen kanssa. Onneksi suihkautin vain puolikkaan, ensituoksu on voimakas savu ja rikki, ja aiheuttaisi varmasti päänsäryn enemmän annosteltuna. Tämä pöllähtelee, välillä tulee voimakkaampi tuoksahdus (samaa teki myös Slow Explosions). Ei toimistoon.

Tämä tuoksuu reippaalta, ipitkällä roadtripillä vaatteisiin tarttuneelta savunhajulta tai oikeastaan koko barbequelta, sexy bacon hiilillä ja marinadit. Miehekäs, kuivilla puunuoteilla. Kaipaisin jotain makeutta tai pehmeyttä, jota on ehkä luvassa drydownissa - ainakin arvostelujen mukaan -, sillä liehuvan hippitädin on vähän vaikea sopeutua, ainkin näin ensikäytöllä.

Lisäänpä vielä, että näin kolmen tunnin kohdalla olen yllättänyt itseni vetamässä syvään henkeä. Väliin nenään tarttuu jokin marjaisa, enkä osaa päättää onko se shampoo aamusuihkusta vai ACOFin pohja, jossa on havaittavissa myös labdanum, joka on yleensä minulle vaikea. Olen kuitenkin yhä vakuuttuneempi siitä, etten saisi nenääni irti miehestä, joka tuoksuisi tältä, oooo. Tämä ei ole kaupunki- vaan metsäpalo, ulkoilmaihmisen savuntuoksu, norjalainen villapaita ja reisitaskuhousut, my kind of guy. Menenpä herättelemään Nuuskiksen, tämä siirtyy hänen kaappiinsa.

Vierailija
1868/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen testasin Filippo Sorcinellin Opus 1144:ä. Heti alussa voimakas vanilijan tuoksu, häivähdys jotain sitruunaista. Lopuksi tuoksui vain vauvatalkille. Kun kuorin mandariinia, niin se tuoksu sekoittui kädessäni tuohon parfyymiin ja se paransi tuoksua hieman. Sanottakoon, että olin pessyt käsiä useampaan kertaan tuohon mennessä. Pullo on kyllä kaunis.

Siinä haisee öky. Turhaa laittaa liikaa rahaa johonkin älyttömän kalliiseen hajuveteen, jota voi "parantaa" mandariinilla ja lopputulos on vauvatalkkia. Ja miten se pullo on kaunis? Tulee mieleen  hautakivigraniitti.

Vierailija
1869/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäänpä vielä, että näin kolmen tunnin kohdalla olen yllättänyt itseni vetamässä syvään henkeä. Väliin nenään tarttuu jokin marjaisa, enkä osaa päättää onko se shampoo aamusuihkusta vai ACOFin pohja, jossa on havaittavissa myös labdanum, joka on yleensä minulle vaikea. Olen kuitenkin yhä vakuuttuneempi siitä, etten saisi nenääni irti miehestä, joka tuoksuisi tältä, oooo. Tämä ei ole kaupunki- vaan metsäpalo, ulkoilmaihmisen savuntuoksu, norjalainen villapaita ja reisitaskuhousut, my kind of guy. Menenpä herättelemään Nuuskiksen, tämä siirtyy hänen kaappiinsa.

Mahtava :D Kiitos loistavasta arvostelusta! Pakko hankkia itsellekin testiin.

Vierailija
1870/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuni on Hobby hallin alennusmyynnistä tilaamani Gaultierin Scandal by Night. En tiedä miten tämä on jäänyt aiemmin huomioimatta mutta onpa ihana tuoksu. Vahva, naisellinen, todella makea ja kestää iholla kauan. Eniten tuoksuvat hunaja ja vanilja, mutta myös kukkaset ja kirsikka. Kerrankin sain edullisesti mieleiseni hajuveden. Taidan tilata toisenkin 30 ml putelin. Ainoa pieni ärsytys on, että HH:n tuotekuva antaa ymmärtää, että korkissa olisi pystyssä sojottavat naisen jalat mutta tässä koossa ne jalat ovat minikokoiset ja roikkuvat pullonsuun sivulla.

Vierailija
1871/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tykännyt Body shopin Indian night jasmine tuoksusta, jota kuvataan näin: ”Tuoksu koostuu appelsiininkukasta, freesiasta, orvokista, jasmiinista, magnoliasta ja santelipuusta”. Mikä voisi olla samantapainen uusi lemppari hajuvesi?

Vierailija
1872/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin niin löytää täydellisen tuoksun, sellaisen jota kertakaikkiaan rakastan ja muita en enää edes haistelisi (paitsi muilla) mutta ei vain löydy. On monta semi hyvää, joitain lähes täydellisiä mutta ei yhtään Sitä Oikeaa jolta oikeasti haluaisin tuoksua. Huoh...

Minä löysin omani 15v sitten, burberry London.

Käytän muitakin tuoksuja kyllä, aina tilanteen/fiiliksen mukaan.

Pakkohan tuo London oli ostaa kun jäi kummittelemaan tämä kommentti.

Vau, ihana on. Tulee vähän mieleen Armanin My Way, joka on myös suosikkini.

Suurkiitos vinkistä.

Vierailija
1873/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä haisee öky. Turhaa laittaa liikaa rahaa johonkin älyttömän kalliiseen hajuveteen, jota voi "parantaa" mandariinilla ja lopputulos on vauvatalkkia. Ja miten se pullo on kaunis? Tulee mieleen  hautakivigraniitti.

Minusta se kiviosuus on todella näyttävä. Itselleni tulee mieleen joku suuri monumentti, ei suinkaan hautakivi.

-eri

Vierailija
1874/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava :D Kiitos loistavasta arvostelusta! Pakko hankkia itsellekin testiin.

Voin kyllä suositella Short Story Collectionia. Viimeiset tunnit drydwnin kanssa...Sain vihdoin kiinni siitä ulkoilma-assosiaatiosta. Savu, puolukat/metsämarjat ja kataja, jep, my guy. Nuuh. :)

Vierailija
1875/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että on ostettu kallista tuoksua? Ja jos olisi ostettukin, olisiko se sinulta pois? Vauvatalkki tuoksui ENNEN mandariinia (luetun ymmärtäminen!?). Ja hautakivigraniittikin voi olla kaunis. Kiitos, kun toit negatiivisuutesi esiin, sinä oletkin varmaan se jokaisen testaajan ja päivän tuoksun esittelijän alapeukuttaja.

Vierailija
1876/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tänään olen tuoksutellut Hobby Hallista tullutta Elizabeth Ardenin Green Tea Pomegranate-tuoksua. EdT. Tuoksu ei kestä kuin muutaman tunnin, outoa. Tai sitten en itse tunne sitä. Olen hiukan pettynyt.

Vierailija
1877/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nämä tuoksut ja postilaatikkoon saapuvien tuoksunäytteiden testailut yksi suuri ilo vaikka muuten olisi harmaata ja sateista. Tulin just kävellen kaupasta sateessa. Mustalla märällä asfaltilla raahustavan hahmon ei uskoisi kylpevän mahtavassa tuoksupilvessä perusDidriksoniensa alla. "I may look like hell but at least I smell fabulous"

Mulla on MFK Cologne Pour Le Soir. Tuoksu joka tuo mulle mieleen kirjan "Perfume." Luin sen aikanaan niin että etsin jotain tuoksua joka tuntuisi sopivan siihen aikaan ja paikkaan, ja Cologne Pour Le Soir tuoksui sellaiselta jota kirjan sillalla sijaitsevassa parfyymikaupassa olisi voinut olla tarjolla.

Melkoinen kontrasti makarooniostoksilla citymarketissa :-D

Vierailija
1878/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cathy kirjoitti:

Nyt tänään olen tuoksutellut Hobby Hallista tullutta Elizabeth Ardenin Green Tea Pomegranate-tuoksua. EdT. Tuoksu ei kestä kuin muutaman tunnin, outoa. Tai sitten en itse tunne sitä. Olen hiukan pettynyt.

Aika monet tuoksut haihtuvat muutamassa tunnissa. Minulla on noita EA:n Green Tea-tuoksuja muutama ja ne ovat kaikki sellaisia kevyitä, joita täytyy lisätä päivän aikana.

Vierailija
1879/19265 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihanat, hyvää lauantai-iltaa!

Suihkaisu Baccarat Rouge 540 Extrait de Parfum, ja valmiina höyhensaarille miehen kanssa. 

Vierailija
1880/19265 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu testannut Lushin Breath of Godia? Itse hankin sen aikoinaan uskaliaasti kuvauksen perusteella. Enkä pettynyt! Se on minun nenääni mielenkiintoinen kahden erilaisen maailman sekoitus - terävyyden tilalle tulee pehmeys, joka kestää ja kestää tunteja. Metsän yli tulvii savua ja liekkejä, ja metsän keskellä on erikoisia kukkia. Se on se minun mielikuvani. Annostelu pitää tehdä varovasti, muuten tulee overload.