Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
1841/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut HH:lta tilauksensa? Uskaltaako tilata?

Tilasin aiemmin syksyllä, toimitusaika piti olla 1-2 viikkoa muistaakseni mutta olikin 4 viikkoa. Sain kyllä ilmoituksen toimituksen viivästymisestä.

Vierailija
1842/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei uskaltaisi? Toimittaa kuten lupaa.

Onhan siellä ollut paljon ongelmia toimitusten kanssa. Itse tilasin hajuveden noin vuosi sitten ja toimitusaika oli 2 viikkoa, mutta 3 siinä meni.

OK. Mulla on sitten ollut tuuria, olen tilannut nyt syksyllä kahdesti (muutakin kuin parfyymejä) ja saanut tavarat luvatussa kahdessa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei uskaltaisi? Toimittaa kuten lupaa.

Onhan siellä ollut paljon ongelmia toimitusten kanssa. Itse tilasin hajuveden noin vuosi sitten ja toimitusaika oli 2 viikkoa, mutta 3 siinä meni.

Itse tilasin vajaa kuukausi sitten ja sain tuotteet alle viikossa.

Vierailija
1844/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut ja tilasin uudestaan. Ilmoittavat tilausvahvistuksessa, milloin tuotteet toimitetaan.

Vierailija
1845/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku ehdottaa sopivaa hajuvettä? Tahtoisin jonkin naisellisen, "fiinin", mutta tasapainottavasti söpön ja nuorekkaan tuoksun. Saa siis olla vaikkapa vaahtokarkkimainen, mutta ei halvan oloinen. Vaikea näin sanoiksi laittaa, ehkä joku saa ajatuksesta kiinni. Olen katsellut Killianin Love, Don't Be Shy:ta, siinä osviittaa. 

Käy testaamassa Pradan (alkuperäinen) Candy. Siitä on myös erilaisia versioita. Siinä on kaikissa Prada-tuoksuissa oleva hienostunut vire, mutta se on myös yhtäaikaa makea. Alussa jopa hieman ällömakea, mutta keski- ja pohjatuoksun noustessa esiin ylimäärinen makeus vähenee hieman.

Vierailija
1846/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan teistä käyttänyt Imaginary Authorsin tuoksuja? Tuo Slow Explosions houkuttelisi, ja tekisi mieli tilata testeripakkaus..

Vierailija
1847/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Elie Saab - Le Parfum In White.

Vierailija
1848/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan teistä käyttänyt Imaginary Authorsin tuoksuja? Tuo Slow Explosions houkuttelisi, ja tekisi mieli tilata testeripakkaus..

Mulla on Short Story Collection. SE on yhdistelmä, jossa vuorottelevat Turkish Delightit (ruusu) ja kuiva ranskalainen omenasiideri. Melko voimakas, 1 suihkaus riittää. Kesto helposti 15 tuntia, kuten myös voimakkaalla Memoirs of a Trespasserilla. (Cape Heartache katoaa nopsaan, mutta yritän pidentää sen kestoa.) Tuoksut muuttuvat paljon, eivät siis ole lainkaan lineaarisia.

Vierailija
1849/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Short Story Collection. SE on yhdistelmä, jossa vuorottelevat Turkish Delightit (ruusu) ja kuiva ranskalainen omenasiideri. Melko voimakas, 1 suihkaus riittää. Kesto helposti 15 tuntia, kuten myös voimakkaalla Memoirs of a Trespasserilla. (Cape Heartache katoaa nopsaan, mutta yritän pidentää sen kestoa.) Tuoksut muuttuvat paljon, eivät siis ole lainkaan lineaarisia.

Ahaa, mielenkiintoista! Onko sulla lempparituoksua ja haluaisitko kertoa muista tuoksuista, joita oli tuossa mukana? Käsittääkseni tuohon voi valita ne tuoksut joita aikoo testata.

Vierailija
1850/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, mielenkiintoista! Onko sulla lempparituoksua ja haluaisitko kertoa muista tuoksuista, joita oli tuossa mukana? Käsittääkseni tuohon voi valita ne tuoksut joita aikoo testata.

Tilasin omani Aus Liebe zum Duftilta, eivät olleet ainakaan siellä valittavissa. Noiden lisäksi olen ehtinyt kokeilla vielä Yesterday Hazen, joka on herkullinen yhdistelmä viikunoita ja kermaa. Pakkauksessa oli vielä A City on Fire, Every Storm a Serenade, Sundrunk ja Saint Julep, joihin en ole vielä ehtinyt tutustua. Ensimmäiset 4 kuitenkin vaikuttavat siltä, että on hintansa arvoinen paketti.

Vierailija
1851/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilattu ja testattu: Lancomen La vie est belle intensement. Onpa pettymys. Tässä ei ole mitään intensiivistä. Tuoksu on paljon heikompi kuin alkuperäinen ja katoaa iholta alta aikayksikön. Muutenkin jotenkin epämääräinen hajuvesi, kyllähän tuoksunuotit on lueteltu mutta minun nokkaani tämä ei tuoksu oikein miltään niistä. Pullo on kaunis ja onneksi löysin tämän -25% alennuksesta, muuten ottaisi päähän vielä enemmän.

Nimi on kyllä harhaanjohtava. Se alkuperäinenkin on todella voimakas tuoksu eau de parfumina, ja siitä on olemassa sitten oikeasti intensiivisempi versio La Vie Est Belle Edp Intense. Tämä on aika hämmentävää.

Ja sitten on niitä muita flankereita.. mm ruusuntuoksuinen.

Vierailija
1852/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilattu ja testattu: Lancomen La vie est belle intensement. Onpa pettymys. Tässä ei ole mitään intensiivistä. Tuoksu on paljon heikompi kuin alkuperäinen ja katoaa iholta alta aikayksikön. Muutenkin jotenkin epämääräinen hajuvesi, kyllähän tuoksunuotit on lueteltu mutta minun nokkaani tämä ei tuoksu oikein miltään niistä. Pullo on kaunis ja onneksi löysin tämän -25% alennuksesta, muuten ottaisi päähän vielä enemmän.

Nimi on kyllä harhaanjohtava. Se alkuperäinenkin on todella voimakas tuoksu eau de parfumina, ja siitä on olemassa sitten oikeasti intensiivisempi versio La Vie Est Belle Edp Intense. Tämä on aika hämmentävää.

Mikä on flanker?

Vierailija
1853/19265 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on flanker?

Saman tuoksun eri versio.

Vierailija
1854/19265 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava testissä oli The Different Companyn Majaina Sin. Alkutuoksu sitruunainen vanilja, joka lämmetessään muuttuu mausteiseksi, kanelin hieno häivähdys. Lopuksi jää vaniljan pehmeä tuoksu, jossa ripaus santelipuuta ja tonkapapua. Ranteessa tuoksuu vielä näin aamullakin, tosin todella heikosti. Siirryn seuraavaan testiin 😄

Vierailija
1855/19265 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoilutuoksuna myrskypäivänä on Ariana Granden Moonlight. Tulee mielikuva marjoista, joiden päällä vähän kermavaahtoa. 

Vierailija
1856/19265 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sen verran ollut ketjussa asiaa Imaginary Authors tuoksuista että ehkä tilaan itselleni joululahjaksi tuommoisen näytesetin. Mutta. Vielä jos saisi lisätietoa drydownista. Millainen tässä sarjassa on? Verrataan Guerlainin "guerlinade" -drydowniin, eli siihen että suuri(n) osa Guerlainin tuoksuista oli ennen rakennettu niin että pohjalla on tunnistettava sävy (bergamot, jasmine, rose, orange blossom, iris, vetiver, tonka bean, vanilla). Guerlainit tuoksui Guerlaineilta.

http://perfumeshrine.blogspot.com/2009/09/history-of-guerlinade-accord-…

Millainen olis Imaginary Authorsin tunnistettava sävy tai tyyli? Makea? Kevyt? Raskas? Onko drydownissa jotain mihin nuo tuoksut lopulta päätyy vai onko kaikki aivan erilaisia?

Verkkokauppaa valitessa jo... (*hakkaa näppistä kuumeisesti*)

Vierailija
1857/19265 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin omani Aus Liebe zum Duftilta, eivät olleet ainakaan siellä valittavissa. Noiden lisäksi olen ehtinyt kokeilla vielä Yesterday Hazen, joka on herkullinen yhdistelmä viikunoita ja kermaa. Pakkauksessa oli vielä A City on Fire, Every Storm a Serenade, Sundrunk ja Saint Julep, joihin en ole vielä ehtinyt tutustua. Ensimmäiset 4 kuitenkin vaikuttavat siltä, että on hintansa arvoinen paketti.

Ah! Kerro sitten mielipiteesi tuosta A City on Firesta koska sitä kuvattiin fragranticassa eräässä arvostelussa sanoilla sexy bacon! Jos näin on niin on pakko ostaa veljelle siitä testeri!

Vierailija
1858/19265 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tullut. Luvattiin 2-5 päivässä. Kun katsoin jälkikäteen tilausvahvistusta niin siellä luki että tulee 25.11. mutta tulivat kuitenkin toissapäivänä eli 6 päivässä. Olisivat tulleet 5 päivässä mutta Posti mokasi ja toimitti paketin väärään paikkaan mistä pahoittelivat.

Kaikki tilatut tuotteet olivat mukana ja ehjiä. Ei mitään valittamista, tulen varmaan tilaamaan joskus uudelleenkin. Kolmea sokko-ostosta olen jo ehtinyt kokeilla ja hyviä olivat. Olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
1859/19265 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah! Kerro sitten mielipiteesi tuosta A City on Firesta koska sitä kuvattiin fragranticassa eräässä arvostelussa sanoilla sexy bacon! Jos näin on niin on pakko ostaa veljelle siitä testeri!

Ok. :D Sexy bacon. :D Fragranticassa taidettiin kertoa myös raapaistuista tulitikuista (ajalta, jolloin niissä vielä sai olla rikkiä)? Säästän sen lauantaihin, vapaapäivälle, jos se on jotain häiritsevää.

Joku kyseli onko IAilla yhtenäistä pohjaa. Oma kokemukseni näistä on vielä hyvin vähäinen, mutta minun kokeilemani neljä ovat menneet kaikki eri suuntiin. Kaikkia kolmea yhdistää ensiluokkainen kesto ja varovainen annostelu, Cape Heartache oli häilyvämpi. Tylsää ei ole ollut yhdenkään kanssa, omaan makuun on ollut erityisesti tuo Yesterday Haze, ei-makea gourmand.

Vierailija
1860/19265 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah! Juuri tilasin Bossin Orangen ja 30ml version Versacen Bright Crystalista jota minulla oli minuatyyri. Notinosta.