Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Päivän tuoksu on Diorin Feve Delicieuse. Herkullinen (tonka)papu ilmeisesti lopetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätin itseni tykästymällä niinkin "epätodennäköiseen" tuoksuun kuin Yves Rocherin La Collection -sarjan Plein Soleil parfyymiin. Hankin sen vieläpä sokkona, pelkkien tuoksunuottien ja arvostelujen perusteella. Mutta tämäpä oli rakkautta ensinuuhkaisulla, hetken mietittyäni hoksasin miksi näin sillä tuoksussa on paljon samoja elementtejä kuin teiniaikojeni suosikilla TBS:n Dewberry'llä. Jännä, sensuelli ja koukuttava yhdistelmä mausteisuutta ja kukkaista pehmeyttä, lisäksi kestää todella pitkään etenkin vaatteisiin suihkautettuna. Tämä on ikäänkuin kujeilevan ja raikkaan Dewberryn aikuinen ja elegantti ja naisellinen isosisko.
Hei ja kiitos tästä! Minä nimittäin tykkäsin todella paljon tuosta Dewberrystä, mulla oli nuorena siitä sarjasta kaikki tuotteet marjanmuotoista saippuaa myöten. Nythän sitä ei enää saa. Aion kokeilla tuota YR:n tuoksua, josko sillä saisi Dewberry-ikävän pois!
Jokaisella on tietty omat mielipiteensä, mutta varoitan sua silti, että noissa kahdessa tuoksussa ei ole kyllä mitään samaa...
Kävin juuri YR:n sivulla katsomassa, niin vaikea todellakin uskoa, että ne olisivat jotenkin samankaltaisia. YR:n tuoksussa on ylang-ylangia, josta en pidä. Ei Dewberryssa ollut tuollaisia tuoksunuotteja muutenkaan.
Minun hittituoksu löytyi kesällä , Max Joacim tuoksu destination Nice Nice! Ihanan raikas tuoksu. Tuli suihkuteltua joskus verhoihinkin:-) Nettikaupasta näyttää saavan, oui, oui!
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä lopetetaan?
Feve Delicieuse, herkullinen papu, jos huhuihin on uskomista. Tästä ei kyllä ole mitään sanottavaa, onpahan tonka. :D
Paljon tullut käytettyä eri nettikauppoja, viimeksi suomalaista maxjoacim.com, oikeasti suomalaisen kehittämiä kaikki! Olin ällikällä lyöty Possessedista ja Helsinki spirit womanista, aaah:-)
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku ehdottaa sopivaa hajuvettä? Tahtoisin jonkin naisellisen, "fiinin", mutta tasapainottavasti söpön ja nuorekkaan tuoksun. Saa siis olla vaikkapa vaahtokarkkimainen, mutta ei halvan oloinen. Vaikea näin sanoiksi laittaa, ehkä joku saa ajatuksesta kiinni. Olen katsellut Killianin Love, Don't Be Shy:ta, siinä osviittaa.
Hermes Twilly olisi juuri tuollainen. Naisellinen, söpö, silti fiini eikä lainkaan lapsellinen. Pitää vaan päästä yli siitä mustasta knallihattukorkista ja arvostella tuoksu ihan tuoksuna.
Miss Dior tuli myös mieleen.
Päivän tuoksu Naomi Campbell Naomi.
Osaatteko arvioida, voisinko mahdollisesti tykätä Replican Flowermarket tuoksusta, kun en siedä voimakasta tuberoosaa, enkä aina gardeniakaan. Freesiasta ja kielosta tykkään kovasti. En voi käyttää esim Armanin Light di Gioiaa enkä Guccin Floraa.
Jos valkoiset kukat muodostavat vähänkään tunkkaisen, tukahduttavan tuoksun, en pidä.Hirvein näistä on Madonnan Truth or Dare.
Sen sijaan, kun Flowermarketia on kuvailtu sellaiseksi, miltä kukkakaupassa tuoksuu, kiinnostuin siitä kovasti, sillä rakastan sellaista vihreän kosteaa kukkien tuoksua.
Onko kuvaus osuva, vai onko tämä raskas, tunkkainen tuoksu?
Kiitos etukäteen.
Amouage Memoir (woman) -tuoksua suihkautin äsken ja wooouuu! Mikä ihanan synkkä, mystinen, jopa goottinen tumman makea tuoksu....aah! Sopii täydellisesti synkeän pimeeseen marraskuun iltaan.
Mä monesti käytän omaksi ilokseni kotona tällaisia vahvoja tuoksuja, kun harvoin käyn missään sellaisissa iltatilaisuuksissa, joihin ne olisivat sopivia. Päivisin kun on menoa tulee sitten käytettyä kevyempiä tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko arvioida, voisinko mahdollisesti tykätä Replican Flowermarket tuoksusta, kun en siedä voimakasta tuberoosaa, enkä aina gardeniakaan. Freesiasta ja kielosta tykkään kovasti. En voi käyttää esim Armanin Light di Gioiaa enkä Guccin Floraa.
Jos valkoiset kukat muodostavat vähänkään tunkkaisen, tukahduttavan tuoksun, en pidä.Hirvein näistä on Madonnan Truth or Dare.
Sen sijaan, kun Flowermarketia on kuvailtu sellaiseksi, miltä kukkakaupassa tuoksuu, kiinnostuin siitä kovasti, sillä rakastan sellaista vihreän kosteaa kukkien tuoksua.
Onko kuvaus osuva, vai onko tämä raskas, tunkkainen tuoksu?
Kiitos etukäteen.
Minusta tuo on juurikin sellainen vihreän kostea kukkien tuoksu, ei raskas tai tunkkainen.
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku ehdottaa sopivaa hajuvettä? Tahtoisin jonkin naisellisen, "fiinin", mutta tasapainottavasti söpön ja nuorekkaan tuoksun. Saa siis olla vaikkapa vaahtokarkkimainen, mutta ei halvan oloinen. Vaikea näin sanoiksi laittaa, ehkä joku saa ajatuksesta kiinni. Olen katsellut Killianin Love, Don't Be Shy:ta, siinä osviittaa.
Oscar de la Rentan Bella Rosa, Bella Blanca ja Bella Essence ovat supernaisellisia, tyylikkään makeita ja kauniita tuoksuja (ja pulloja) kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cathy kirjoitti:
Tätä ihanaa ketjua luettuani multa on kadonnut suhteellisuuden taju. Olen suihkutellut parfyymipullojani ahkerasti ja yrittänyt tunnistaa sieltä eri ainesosat mutta vaikeaahan se on. Lisäksi mopo karkasi totaalisesti kun menin Hobby Hallin sivuille ja huomasin mihin hintaan siellä oli tuoksupulloja myynnissä. Nehän olivat paljon halvempia kuin mitä ennen vanhaan taxfreessä! Tilasin 6 pulloa, kaikki itselleni. Kaksi niistä oli pieniä, alle 10ml, muut 30-100ml. Ainoastaan yhden tunsin ennestään niin että ainakin yksi jää sitten itselle käyttöön. Toivottavasti muutkin sillä en oikein tiedä kenelle niitä lahjoittaisin. Jos joku olisi sanonut mulle pari kuukautta sitten että tulen tekemään tällaisen tilauksen olisin pitänyt häntä hölmönä!
No, jännä nähdä miten nopeasti tilaus tulee vai kadottaako Posti sen niin kuin monet muutkin lähetykset. Toivon että HH:n lupaus 2-5 päivää pitäisi paikkansa.Mulle on jo käynyt tämä sama. Tilasin neljä pulloa sokkona, onneksi kaikki hyviä tuoksuja. Nyt on sormi taas HH:n tilauksen napilla. Mietityttää, kun kuusi pulloa olisi saatava, osa pieniä, mutta osa isoja ja sokkona taas. Aivan kuin sormi olisi ydinaseen laukaisinnapin päällä, niin hullulta tämä tuntuu. Mopo karannut täydellisesti. 🤣
Nyt tilaus on tehty, eikä se mennyt ihan alkuperäisen suunnitelman mukaan. Aikani HH:n tarjontaa tutkiessani tilasin 6 pulloa kokoja 30-100 ml. Huoh! Taidan olla ihan seko. Kaikki sokkona, joten kaksi viikkoa odotettava kuin kissa pistoksissa.
Kertokaa nyt ihmeessä, mitä ihanuuksia on tulossa :)
Hankkiuduin eroon aasialaisruoan jämistä. Toinen MB, Rosa Absolute, kevytruusu päätyi suihkunjälkeisosastolle. Tänään toinen Zoologist, Camel, alun hedelmien kadottua kuiva ja pihkainen. Ostolakko ei ole pitänyt täälläkään - tulossa lisää Zoologisteja; Civet, Hummingbird ja Bee, Parfums de Marlyn Oajan ja Histoires de Parfumsin 1725 Casanova. Kokoelma elää. :)
Ja vaikka ketju on henkitoreissaan, tulin kertomaan, että nyt vihdoin sain tilattua myös HdP:n discovery collectionin.
Tilattu ja testattu: Lancomen La vie est belle intensement. Onpa pettymys. Tässä ei ole mitään intensiivistä. Tuoksu on paljon heikompi kuin alkuperäinen ja katoaa iholta alta aikayksikön. Muutenkin jotenkin epämääräinen hajuvesi, kyllähän tuoksunuotit on lueteltu mutta minun nokkaani tämä ei tuoksu oikein miltään niistä. Pullo on kaunis ja onneksi löysin tämän -25% alennuksesta, muuten ottaisi päähän vielä enemmän.
Sain eilen näytteitä Aus liebe zum duftilta. Ensimmäisenä testiin pääsi Aqua de Loewe. Alkutuoksu sitruunainen, joka muuttuu mausteiseksi lämmettyään iholla. Lopuksi pehmeä myski ja santelipuu. Ihana tuoksu, joka säilyi yli yön ranteessa pehmeästi tuoksuen pesusta huolimatta. Hyvä kevään ja kesän tuoksu, puoliso sanoi, että tuoksun kuin neiti kesäheinä. Tuoksu on unisex, mutta en ehkä omalle könsikkäälleni tarjoaisi. On minusta naisellinen tuoksu. Seuraavaksi joku muu tuoksuista testiin.
Vierailija kirjoitti:
Escadat ja Lanvin Jeanne
Onko kukaan saanut HH:lta tilauksensa? Uskaltaako tilata?
Vierailija kirjoitti:
Miksei uskaltaisi? Toimittaa kuten lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei uskaltaisi? Toimittaa kuten lupaa.
Onhan siellä ollut paljon ongelmia toimitusten kanssa. Itse tilasin hajuveden noin vuosi sitten ja toimitusaika oli 2 viikkoa, mutta 3 siinä meni.
Jokaisella on tietty omat mielipiteensä, mutta varoitan sua silti, että noissa kahdessa tuoksussa ei ole kyllä mitään samaa...