Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa hyvä vaniljainen "karkkituoksu". Sitrukset tai kukkaistuoksut eivät käy minulle. Lempeän mausteinen (kaneli), karkkinen tuoksu on ollut haussa jo kauan..................
Ootko varma tuosta kanelista? Tyypillisimmissä karkkituoksuissa ei välttämättä ole kanelia, mutta vahvoissa itämaisissa mausteisissa ja raskaissa tuoksuissa kyllä.
En ole parfyymiasiantuntija, mutta rakastan kanelin tuoksua ja jos sen saisi vaniljaan yhdistettynä, se olisi ehkä parasta... Ihotyyppini on sellainen, että tuoksun pitäisi olla ennemmin makea kuin kirpakka. Siksi haen myös "karkkituoksua".
Givenchy Organza Indecence oli juuri tuollainen vaniljakanelipullakarkkituoksu 2000-luvun alussa. Harmi että se on lopetettu. Toivat jossain välissä markkinoille uudistetun version eri pullossa, mutta se on kuulemma aika laimea ja appelsiininen kanelin sijasta.
Estee Lauderin Cinnabar on kaneli-vanijatuoksu.
Useimmat kaneli-vaniljaisista makeista tuoksuista pitävät ovat suosineet Diorin Addictia eli sitä ekaa sinisessä pullossa olevaa. Siinä se santelipuu-tonkayhdistelmä antaa vaikutelman makeasta kanelista.
Demeterin Library of Fragrance:lla on sellainen kuin Cinnamon Bun.
Joop! All about Evessä on omenaa, kanelia ja vaniljaa eli omenapiirakkatuoksu.
Sitä minäkin toivoin sen olevan, vaan eipä omalla ihollani ollut. Ei ole ollenkaan niin gourmand, kuin voisi olettaa. Liiankin kanelinen ja imelä, aiheuttaa saman tunteen kuin vaikka glögin juominen.
Vierailija kirjoitti:
Clean = saippua kirjoitti:
Googlasin puoli vuotta Cleanista keskusteluja ja olin varma että siinä on minun loppuelämän tuotesarja. Sitten tilasin jenkeistä näytteet kaikista.
Kamala pettymys, mikään ei tuoksu raikkaalle tai hyvä. Kaikki on pelkkää saippuaa. Yhtä paha saippuan haju kuin palasaippuassa tai korianterin maussa.
Mitä muut? Kokemuksia?
Käy ihmeessä Sokoksella, Kicksissä tms. paikan päällä ja pyydä myyjältä apua. Luultavasti hukkaan menee rahat, jos meidän suositusten mukaan tilaat jotain netistä.
Minähän kirjoitin että tilasin näytteet, ei mennyt rahaa hukkaan (lähes yhtään) kamala pettymys se, kun Clean kaikki haiseekin pahalle enkä löytänyt siis tuoksua, josta tilata pulloja.
Rakastan johtaa tuoksusnobeja harhaan tai ainakin yllättää heidät halpistuoksuillani. Omistan niin kalliimpia kuin halpojakin tuoksuja ja useamman kerran on pari "laatutietoista" tuttua saanut pitkän nenän, kun ihasteltu tuoksu ei sillä kertaa olekaan ollut ylihintaista merkkikamaa.
Mielestäni lähes kaikki tuoksut ovat karmeita heti, kun olet niitä suihkaissut. Olenkin ottanut tavaksi, etten nuuhki kättäni ainakaan puoleen tuntiin, jos olen uutta tuoksua kokeillut. Ja laitan tuoksua ajoissa, ennen kuin lähden kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!
Aikanaan oli semmoinen kuin Eau de Lancome edt. Mahtaneeko enää olla... mulla silloin toimi, vaikka luonnostaan punapäänä kmonet ns neutraalit tuoksut myös minulla haisevat kissankuselta, myskihärän siltä itseltään tai muuten vaan karmealta. Tosin täytyy sanoa, että vaihdevuosien jälkeen tää iho on neutraalimpi ( mutta toisaalta oma nenä ihan helkutin herkkä). Ja tukkakin tietysti alkaa olla jo aika valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!
Aikanaan oli semmoinen kuin Eau de Lancome edt. Mahtaneeko enää olla... mulla silloin toimi, vaikka luonnostaan punapäänä kmonet ns neutraalit tuoksut myös minulla haisevat kissankuselta, myskihärän siltä itseltään tai muuten vaan karmealta. Tosin täytyy sanoa, että vaihdevuosien jälkeen tää iho on neutraalimpi ( mutta toisaalta oma nenä ihan helkutin herkkä). Ja tukkakin tietysti alkaa olla jo aika valkoinen.
Mitä värityksesi asiaan vaikuttaa? Eiköhän riipu ihan muista asioista, miltä tuoksu kenenkin iholla haisee: hormoneista, ruokavaliosta, ihotyypistä jne.
Tämä on tosi hyvä ketju, olen laittanut muutaman tuoksun ylös, että muistaisi kokeilla tavaratalon kemppariosastolla .
Pidän Estee Lauderin Pleasuresta , mikä voisi olla vastaava ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä värityksesi asiaan vaikuttaa? Eiköhän riipu ihan muista asioista, miltä tuoksu kenenkin iholla haisee: hormoneista, ruokavaliosta, ihotyypistä jne.
En ole sama, mutta kyllä vaikuttaa myös se onko ihosi ohut ja puuterin kuivahko, kuten monesti aidoilla punahiuksisilla ja blondeilla on. Eivät välttämättä hikoile yhtä paljon kuin tummemmat.
Ihon luontaisella pH-arvolla on merkitystä, eli jos jollain on hapan ihon pH niin överimakea tuoksu ei tule ällöttävän hajuiseksi ihon pinnalla, kuin taas sellaisella jolla emäksinen ihon Ph niin se makeus muuttuu pistäväksi ja eltaantuneeksi ja erittäin synteettisen sokeriseksi. Emäksiseen menevä iho taitaa olla yleisempi näistä kahdesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punatukkaisten ihosta puuttuu mm.. pigmentti. Se vaikuttaa myös ominaistuoksuun. Ihan kuten se vaikuttaa ihon käyttäytymiseen auringossa.
Kerran Ateneumin kahvilassa eräs ranskalainen nainen tuoksui ihmeellisen hyvälle . Kysyin kohteliaasti, että anteeksi jne..mikä onkaan hajuvetenne madam. Hän hymyili ystävällisesti ja vastasi , että L´Eau Diptyque ..en ole vielä sitä hankkinut , mutta ehkä vielä jonakin päivänä.
Punstukkaisethan eivät saa krapulaakaan, kun maksa toimii jotenkin eri tavalla. Kai se nyt vaikuttaa ihon hajuihinkin?
Hyvät tuoksunystävät, vertailkaapa hintoja. Hajuvesi, Lyko ja Cocopanda myyvät usein jopa 10 euroa halvemmalla samaa tuoksua, saman suuruisessa pullossa kuin nämä kicksit ja kumppanit.
Tilasin joskus tammikuussa Ariane Granden Cloud-tuoksun alesta, Cocopandasta, ja maksoi silloin yli 10 euroa vähemmän kuin Kicksissä!
On muuten ihana tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Cliniquen Happy, rakastan tätä tuoksua. En osta pullojen vuoksi vaan nimenomaan tuoksun. Inhokki on Femme, saan siitä migreenin.
Tämä ollut minunkin suosikki ainakin 15 vuotta. Kokeilen välillä jotain muuta, mutta aina palaan takaisin tähän.
One Direction - poikabändin parfyymit olivat aivan älyttömän ammattilaisen huippuja, ei mitään julkkisparfyymitasoa.
Mistähän niitä saisi vielä?
One Directionin tuoksua taisi olla Hajuvesi.fi :ssä. Muuten tarpeeton tuo heittosi julkkisparfyymitasosta, koska monet julkkistuoksut ovat tunnettujen parfymöörien luomia, ja osa hyvinkin arvostettuja (Rihanna, SJP, Britney..)
Mulla on 6 julkkistuoksua ja 20 ns designer-tuoksua. Julkkistuoksuissa on paljon ihanuuksia, eivätkä ne maksa paljon.
Vierailija kirjoitti:
One Direction - poikabändin parfyymit olivat aivan älyttömän ammattilaisen huippuja, ei mitään julkkisparfyymitasoa.
Mistähän niitä saisi vielä?
Showstopperissa taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät tuoksunystävät, vertailkaapa hintoja. Hajuvesi, Lyko ja Cocopanda myyvät usein jopa 10 euroa halvemmalla samaa tuoksua, saman suuruisessa pullossa kuin nämä kicksit ja kumppanit.
Tilasin joskus tammikuussa Ariane Granden Cloud-tuoksun alesta, Cocopandasta, ja maksoi silloin yli 10 euroa vähemmän kuin Kicksissä!
On muuten ihana tuoksu.
Hajuvesi.fi on vuoden sisällä nostanut hintojaan aika paljon. Vielä viime syksynä sieltä teki edullisia löytöjä. Tulee aika paljon katseltua tuoksuja netistä, halvimmat tuotteet on minun mielestä Cocopandalla, Notinolla, Hobby hallissa, Parfyymi-klikkauksessa, Parfymdreamsilla. Aika usein Nordicfeelillä ja Bangerheadilla on alepäivät, kun lähes kaikki tuoksut on -25%. Kicksillä ja Sokoksella oli joulukalenteri, jolloin jonkun yksittäisen tuoksun sai tosi edullisesti. Joskus tilaan myös Ellokselta, kun niillä on yhdestä merkkituotteesta -40%.
Vierailija kirjoitti:
Googlasin puoli vuotta Cleanista keskusteluja ja olin varma että siinä on minun loppuelämän tuotesarja. Sitten tilasin jenkeistä näytteet kaikista.
Kamala pettymys, mikään ei tuoksu raikkaalle tai hyvä. Kaikki on pelkkää saippuaa. Yhtä paha saippuan haju kuin palasaippuassa tai korianterin maussa.
Mitä muut? Kokemuksia?
Käy ihmeessä Sokoksella, Kicksissä tms. paikan päällä ja pyydä myyjältä apua. Luultavasti hukkaan menee rahat, jos meidän suositusten mukaan tilaat jotain netistä.
Minähän kirjoitin että tilasin näytteet, ei mennyt rahaa hukkaan (lähes yhtään) kamala pettymys se, kun Clean kaikki haiseekin pahalle enkä löytänyt siis tuoksua, josta tilata pulloja.
Perus-Cleanien ideahan on tuoksua vain puhtaalta, ei hajuvedeltä. Mun astmaatikkomieheni sietää niitä hyvin, samoin siedetään töissä. En kyllä periaatteesta päästä ihmisiä nuuhkintaetäisyydelle...Vapaa-ajalle sitten muuta.
Edelleen odottelen ELdOja ja Delacourteja, omilta sivuilta tilattu molemmat.