Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
2261/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään Sokoksella haastamassa Shalimaria. Sehän on aivan hirveä! Oli sekä edt että edp, molemmat yhtä kamalia. Ja silti se mainitaan fragranticassa kaikkien aikojen parhaaksi äänestettynä tuoksuna ja tässäkin ketjussa joku sen on listannut suosikikseen. Voisiko joku selittää...?

En ole itselleni sitä ainakaan toistaiseksi ostanut, koska miellän sen äitini tuoksuksi, kun hän sitä aikoinaan useamman parfyymipullollisen käytti - hyvin hillitysti annostellen tosin... Vaan onhan se upea klassikko ja itämaisten tuoksujen esikuva.

Se asettuu kyllä aika kauan iholle. Annoitko sille tarpeeksi aikaa?

Ei asetu. Kommentoin Shalimaria tässä ketjussa jo aikaisemmin. Ehkä odotukseni tuoksusta ovat liikaa. Jos ensituoksu on jotain muuta mitä toivoo, niin odottaa että tuoksu jotenkin kehittyy tai kasvaa sellaiseksi, että siitä voisi pitää. Mutta Shalimar on KRIIK alusta loppuun asti. Ehkä joku todellakin pitää siitä??? Minusta siinä on liikaa hypetystä. Itämainen tuoksu joka on/oli mielestäni kiinnostava on esim Yves Rocherin Ispahan. Sitä ei vaan ole enää saatavilla mistään. 

Vierailija
2262/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on myönnettävä, että mäkään en pidä Shalimarista. Mutta varmaan osittain siihen vaikuttaa se, että mä yhdistän sen ikävään ihmiseen, jonka tunsin aikoinaan (jolla siis oli sitä aina). Toinen ”häpeällinen” tunnustukseni on se, etten pidä Chanel no. 5:stä. Ennen suorastaan vihasin sitä, mutta sitten hankin minipullon ja päätin opetella tykkäämään siitä...vaikka väkisin! No sanotaan nyt näin, että jotain edistystä on tapahtunut. 😁

Onko teillekin käynyt muuten niin, että tuoksut, joita joskus suorastaan rakastitte, ovat jonkun ikävän tapahtuman johdosta - tai jopa ihan ilman syytäkin - muuttuneet täysin sietämättömiksi? Mulla on montakin tällasta tapausta: pari hajuvettä olen heittänyt roskiin, koska ne muistuttivat liikaa existä...😖 Ja esim. Light Blue, jota käytin ysärillä, saa mut ihan huonovointiseksi nykyään.🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin töihin pehmeän, hempeän tuoksun jossa on kukkaisuutta ja makeutta. Ei liian voimakasta tuoksua, vaan juurikin töihin sopiva. Tuleeko mieleen näihin kriteereihin sopivia tuoksuja?

Vierailija
2264/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin töihin pehmeän, hempeän tuoksun jossa on kukkaisuutta ja makeutta. Ei liian voimakasta tuoksua, vaan juurikin töihin sopiva. Tuleeko mieleen näihin kriteereihin sopivia tuoksuja?

Boss Ma vie pour femme?

Vierailija
2265/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään Sokoksella haastamassa Shalimaria. Sehän on aivan hirveä! Oli sekä edt että edp, molemmat yhtä kamalia. Ja silti se mainitaan fragranticassa kaikkien aikojen parhaaksi äänestettynä tuoksuna ja tässäkin ketjussa joku sen on listannut suosikikseen. Voisiko joku selittää...?

Minustakin se on aivan hirveä, mutta se on vanha klassikko, orientaalien kantaäiti. Nakkasin menemään myös Valkyrien, joka on Guerlainille työskennelleen Sylvaine Delavourten luomus. Jokin nuottiyhdistelmä tökkii molemmissa liki pahoinvointiin saakka. 8 h kokeilua riitti jälkimmäistä, Shalimaria en enää edes yritä. Omistin aikanaan miniatyyrin, en lämmennyt lukuisista yrityksistä huolimatta.

Äh, se ajatus sitten näköjään putosi tästä :D Eli tuo Valkyrie on hyvin samankaltainen, Shalimarin siskontyttö tai joku muu sukulainen alenevassa polvessa. Sama töks-töks -efekti. Liekö jokin yliherkkyys.

Vierailija
2266/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on myönnettävä, että mäkään en pidä Shalimarista. Mutta varmaan osittain siihen vaikuttaa se, että mä yhdistän sen ikävään ihmiseen, jonka tunsin aikoinaan (jolla siis oli sitä aina). Toinen ”häpeällinen” tunnustukseni on se, etten pidä Chanel no. 5:stä. Ennen suorastaan vihasin sitä, mutta sitten hankin minipullon ja päätin opetella tykkäämään siitä...vaikka väkisin! No sanotaan nyt näin, että jotain edistystä on tapahtunut. 😁

Onko teillekin käynyt muuten niin, että tuoksut, joita joskus suorastaan rakastitte, ovat jonkun ikävän tapahtuman johdosta - tai jopa ihan ilman syytäkin - muuttuneet täysin sietämättömiksi? Mulla on montakin tällasta tapausta: pari hajuvettä olen heittänyt roskiin, koska ne muistuttivat liikaa existä...😖 Ja esim. Light Blue, jota käytin ysärillä, saa mut ihan huonovointiseksi nykyään.🤢

Ilman erityistä syytä, alkuperäinen Angel. Supsuttelin sitä aikanaan parikymppisen innolla ja olin itse se sietämätön, jos kohta varmasti tuoksuvananikin. Pahoittelut kaikille silloisille tuttavilleni. Jokin mikrodosetus olisi ehkä ollut enemmän paikallaan.

Vierailija
2267/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään kokemusta The Different Companyn Pure eVe:stä tai After Midnightista? Nyt kun uskaltautui tilaamaan Hobby Hallistakin, niin sieltä kattelin myös noita. Nuottien perusteella vaikuttivat mielenkiintoisilta.

Mulla on pure eVe osana TDC:n discovery settiä. Mantelinen tuoksu, lempeä ja kotoisa, hyvin naisellinen muttei överimakea. Muistuttaa jotakin vartalovoidetta, kv foorumi tiesi jonkun vauvanrasvan tms joka tuoksuu samalta. Kestää 15 tuntia tämäkin yhdellä suihkauksella.

No kuulostaa ihan hyvältä, ja kestävyyskin aika pitkä. Joku kirjoitti Fragranticassa että muistuttaisi Kenzo Amouria?

En valitettavasti osaa kommentoida tuohon. Kokeilemani Kenzot eivät ole sopineet, jotwn tuo on jäänyt välistä. Jos useampi on samaa mieltä, ja ilmapalloja paljon, niin kai siinä jotain perää on? Tuoksu on kyllä hyvä, pehmeä ja riitelemätön alusta loppuun saakka. Käy töihin aikana ilman maskiakin.

Kiitti arvioista. Voisi ehkä ostaa sokkona. Paitsi nyt en osta mitään ennen kuin 1 pullo kulunut😅 Ehti jo murtua tämä pari kertaa. Mutta hankintalistalle laitan tämän.

Testata voi, se ei riko sääntöjä :D Notinosta 2 ml 5,40.

Vierailija
2268/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun latvatuoksu on haihtunut, Shalimar alkaa tuoksua ihan vain siltä halvimmalta miesten partavaahdolta. Pullo on kyllä hieno.

Vierailija
2269/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, Thierry Muglerin tuoksuja tullut Stockalle myyntiin. Ainakin verkkokauppaan. Niitä ei ole Suomessa myyty vuosikausiin.

Vierailija
2270/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itselleni sitä ainakaan toistaiseksi ostanut, koska miellän sen äitini tuoksuksi, kun hän sitä aikoinaan useamman parfyymipullollisen käytti - hyvin hillitysti annostellen tosin... Vaan onhan se upea klassikko ja itämaisten tuoksujen esikuva.

Se asettuu kyllä aika kauan iholle. Annoitko sille tarpeeksi aikaa?

Ei asetu. Kommentoin Shalimaria tässä ketjussa jo aikaisemmin. Ehkä odotukseni tuoksusta ovat liikaa. Jos ensituoksu on jotain muuta mitä toivoo, niin odottaa että tuoksu jotenkin kehittyy tai kasvaa sellaiseksi, että siitä voisi pitää. Mutta Shalimar on KRIIK alusta loppuun asti. Ehkä joku todellakin pitää siitä??? Minusta siinä on liikaa hypetystä. Itämainen tuoksu joka on/oli mielestäni kiinnostava on esim Yves Rocherin Ispahan. Sitä ei vaan ole enää saatavilla mistään. 

Ebayssa venäläiset myyvät Ispahania. Kokeilin, mutta se on feikki. Pullossakin on erikoinen kierre, mitä alkuperäisessä ei ole. 

Vierailija
2271/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boss Ma vie pour femme?

Mulle tuo on liian maskuliininen tuoksu. Pidän joistakin tuoksuista, joita jotkut kuvailevat unisex-tuoksuiksi (esim. Laguna), mutta Ma vie pour femme on mulle liian miesten tuoksun oloinen. Kannattaa testata ennen ostamista, paljonhan riippuu ihon happamuudesta jne. Cacharelin Noa voisi olla mun ehdotukseni pehmeäksi ja hempeäksi tuoksuksi.

Vierailija
2272/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elizabeth Ardenin 5th Avenue on harmiton ja tyylikäs kukkaistuoksu mielestäni. Eikä kurita liikaa kukkaroa.

https://www.fragrantica.com/perfume/Elizabeth-Arden/5th-Avenue-81.html

Vierailija
2273/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elizabeth Ardenin 5th Avenue on harmiton ja tyylikäs kukkaistuoksu mielestäni. Eikä kurita liikaa kukkaroa.

https://www.fragrantica.com/perfume/Elizabeth-Arden/5th-Avenue-81.html

Tässä toinen kevyt ja kukkainen, herkkä syreeni.

https://www.fragrantica.com/perfume/Lanvin/Eclat-d-Arpege-988.html

Vierailija
2274/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa pullon ja tuoksun 90-luvun vaihteesta: Lulu ja sen sininen pullo?! Kyllä palautuu muistoja mieleen.

Vierailija
2275/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa pullon ja tuoksun 90-luvun vaihteesta: Lulu ja sen sininen pullo?! Kyllä palautuu muistoja mieleen.

No kyllä todellakin tulee muistoja :-D :-D :-D

LouLou, nahkatakki, korkkarit ja eikun baariin.

Vierailija
2276/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä todellakin tulee muistoja :-D :-D :-D

LouLou, nahkatakki, korkkarit ja eikun baariin.

Hahaa, mä tilasin sen Fragrance Directistä, kun oli vaan 16,90 30 ml Black Fridayna. En ole vielä uskaltanut testata iholle, suihkautin paperille testinä ja huhh mikä vahvuus. Oli kyllä entisensä. Täytyy kattoa joku sopiva päivä ja fiilis testata iholle. Hyvä tuoksu siis, eipä siinä. Ja kyllähän se vähän miedontuu kun asettuu iholle. Sellainen makea pommi.

Vierailija
2277/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin myös LouLoun vanhojen muistojen kunniaksi. Odottelen saapuvaksi jolloinkin. Todellakin nahkatakki, korkkarit ja menoksi 👠

Vierailija
2278/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loulou -pullo kiersi useammalla, kukaan ei halunnut käyttää sitä :D

Vierailija
2279/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen hauska kysymys, mitä tuoksua joku on teillä viimeksi kehunut? Voi olla tuttu tai ihan tuntematon henkilö.

Minulla erään lounasravintolan työntekijä melkein juoksi perään kun olin lähdössä, ja kysyi mitä ihanaa tuoksua käytän. Olin kävellyt ohi ja tuoksuvana leijaillut😆 Eikä ihme, koska kyseessä oli Muglerin Angel Edt 2011, ei siis se uusin versio. Tämäkin on tosi vahva, ja siinä Angelin hyvät puolet, mutta huomattavasti käytettävämpi. Ei yhtä voimakas patchouli.

Vierailija
2280/19266 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen hauska kysymys, mitä tuoksua joku on teillä viimeksi kehunut? Voi olla tuttu tai ihan tuntematon henkilö.

Minulla erään lounasravintolan työntekijä melkein juoksi perään kun olin lähdössä, ja kysyi mitä ihanaa tuoksua käytän. Olin kävellyt ohi ja tuoksuvana leijaillut😆 Eikä ihme, koska kyseessä oli Muglerin Angel Edt 2011, ei siis se uusin versio. Tämäkin on tosi vahva, ja siinä Angelin hyvät puolet, mutta huomattavasti käytettävämpi. Ei yhtä voimakas patchouli.

Käytettävämpi kuin Angel EdP siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi