Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Villessä ja Anniinassa samaa myös se, että molemmat vaikuttavat ikäistään vanhemmilta. Kypsän oloisia aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan tulvii Ollille tyttöystäväehdokkaita ovista ja ilkkunoista.
Jos en olisi varattu, ottaisin yhteyttä häneen.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensi tiistain jakson, en ymmärrä miksi Oskaria dissataan, ulkonäkö ei ole makuuni, mutta hän kohtelee vaimoaan niin kauniisti. :)
Luulen, että Heidin itkuista johtui vain huonosti nukutuista öistä, todennäköisesti Oskari kuorsaa.
Mutta olen tähän asti halunnut puolustaa insinööriä, jakson lopussa näytetään kuinka Katja heittää kissan alas tiskipöydältä, tuollainen eläinten kaltoinkohtelu kertoo ihmisen luonteesta.
Ja Olli sanoo "alas vaan!". Tuota ihmettelin. Nuunuu on kuitenkin jo varsin vanhan näköinen kissa, että en heittelisi sitä miten sattuu. (Enkä kyllä muutenkaan.)
Se oli ”just, alas vaan...” Ehkä äänensävy oli enemmän vihainen että just joo, noin sitä toimitaankin. Sen näemme ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin noiden hullujen viestien perkaamisen (asiattomaksi ilmoittamisen) ketjun loppupäästä. Voiko joku muu aloittaa alkupäästä? Minulla menee vuosi ennen kuin saan kaikki 77 sivua käytyä läpi..
Sain ilmoitukset tehtyä sivulle 53 asti. Jos jollain riittää virtaa jatkaa niin sivulta 52 taaksepäin voi aloittaa selaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Villessä ja Anniinassa samaa myös se, että molemmat vaikuttavat ikäistään vanhemmilta. Kypsän oloisia aikuisia.
Kypsyydestä ja aikuismaisuudesta olen samaa mieltä, mutta eikö tuon ikäisten jo kuulukin olla kypsiä ja aikuisia?
Vierailija kirjoitti:
Viittaan Oskariin tällä, mutta on sellainenkin ihmistyyppi, joka vaikuttaa vakaalta ja mukavalta ja jonka kumppani flippailee ihmeellisesti.
Se vakaa ja mukava henkilö käy kulisseissa ihan erilaista sananvaihtoa sen flippaajan kanssa ja on syy siihen toisen ahdistukseen. Olen itse elänyt sellaisen ihmisen kanssa. Flippailuni loppui siihen hetkeen, kun pääsin irti siitä henkisestä väkivallasta.
Ja voisikos tämä sama tarina olla tässäkin taustalla?
Narsisteista sanotaan näin:
Tutkimuksissa on havaittu, että narsistit voidaan jakaa karkeasti seuraavaan kolmeen alatyyppiin:
piittaamaton tyyppi:
tyypillisin alatyyppi, mahtaileva, huomionhakuinen, ylemmyydentuntoinen, röyhkeä, sosiaalisesti hurmaava huolimatta siitä, että hän ohittaa muiden tarpeet, ihmissuhteissaan räjähtelevä ja erittäin itsekeskeinen. Yhteys päihteidenkäyttöön ja epäluuloisuuteen on koholla.
haavoittuva tyyppi:
levoton, hypersensitiivinen muiden arvostelulle, jatkuvasti kateellinen toisille ja erittäin itsekeskeinen. Omanarvontunne perustuu vertailuun. Pitää itseään salaa ylivertaisena. Ihmissuhteissaan ujo, pinnallisesti vaatimaton ja yliherkkä luokkaantumaan. Yhteys masennukseen ja ahdistuneisuuteen on koholla.
huomionhakuinen tyyppi:
itsenäinen, mahtaileva, kilpailullinen, seksuaalisesti provokatiivinen, käyttää narsistisia piirteitään menestymiseen. Harvemmin näyttäytyy ensivaikutelmaltaan narsistisena persoonana. Hyvän toimintakykynsä vuoksi nämä yksilöt tunnistetaan harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette, jääkö tämä reality Oskarin viimeiseksi vai joko on seuraava ohjelma kuvattavana josta saadaan lisää kohua ja lisää polttoainetta Oskarin julkisuudelle?
Jokuhan sanoi, että tulee oma ohjelma eli on jossain juontajana. Mä veikkaan, että menee napakymppiin juontajaksi, koska Kataja on siirtymässä pois siitä. Siihen loppui mun napakympin katsominen:(
Minua häiritsee se, miten paljon Katjaa täällä mollataan. Onko kukaan pysähtynyt miettimään, mikä häntä riepoo?
Minä väitän, että Casting ja paritus on tässä täysin epäonnistunut. Mielestäni tuo parisuhde menetti mahdollisuutensa sillä hetkellä kun K häissä kuuli, että O oli jo ollut naimisissa ja exänsä kautta tunsi niitä kaasoja. Miksi ”toisen kierroksen Olli” on otettu kaikista hakijoista mukaan? Onko K edes kysytty onko aiempi liitto ok? Moni kiertaa O tällä perusteella jo kaukaa ( vaikka täällä se ei selvästi haittaakaan). K vaikuttaa ihmiseltä, jonka päässä se Rubikinkuutio analysoi toista: miksi tuli ero / kumpi jätti / onko jo lapsia... ja minäkin luulen, ettei se ei- puoliso ollut eroon yksin syyllinen. Saattaa jopa olla, että kaasot on vessassa jotain ollen historiasta kertoneet...? Ja ehkä hän on sen verran fiksu (?) ettei halua tuota kaikkea kameroiden edessä nostaa esiin?
Jari, en tunne Katjaa, mutta useimmiten ”jos joku vaikuttaa liian hyvältä, asiat eivät ole sitä miltä vaikuttavat”.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee se, miten paljon Katjaa täällä mollataan. Onko kukaan pysähtynyt miettimään, mikä häntä riepoo?
Minä väitän, että Casting ja paritus on tässä täysin epäonnistunut. Mielestäni tuo parisuhde menetti mahdollisuutensa sillä hetkellä kun K häissä kuuli, että O oli jo ollut naimisissa ja exänsä kautta tunsi niitä kaasoja. Miksi ”toisen kierroksen Olli” on otettu kaikista hakijoista mukaan? Onko K edes kysytty onko aiempi liitto ok? Moni kiertaa O tällä perusteella jo kaukaa ( vaikka täällä se ei selvästi haittaakaan). K vaikuttaa ihmiseltä, jonka päässä se Rubikinkuutio analysoi toista: miksi tuli ero / kumpi jätti / onko jo lapsia... ja minäkin luulen, ettei se ei- puoliso ollut eroon yksin syyllinen. Saattaa jopa olla, että kaasot on vessassa jotain ollen historiasta kertoneet...? Ja ehkä hän on sen verran fiksu (?) ettei halua tuota kaikkea kameroiden edessä nostaa esiin?
Jari, en tunne Katjaa, mutta useimmiten ”jos joku vaikuttaa liian hyvältä, asiat eivät ole sitä miltä vaikuttavat”.
Foliohattu nyt pois päästä. Mitä eroa on, onko mies ollut 10 vuotta avoliitossa ja eronnut kuin että mies on ollut avioliitossa ja eronnut? Vai merkitseekö se avioliittotodistus parasta ennen päivää, eli ihminen on pilalla, jos on mennyt joskus naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Katja on kyllä viehättävä😍
Tahtoo täällä palstalla unohtua että mikä tuo ohjelman oikea tarkoitus on. Ei siinä ole kyse että muutama löytää toisensa vaan se että tehdään sellainen ohjelma jolla saadaan paljon katsojia. Varmaankin Katja ja useampi muukin ohjelmaan osallistuja ei ole oikeasti etukäteen tajunnut mitä se käytännössä merkitsee. Esimerkiksi sitä että joku osallistuja leimataan narsistiksi Av-palstalla kuten tuossa muutama kommentti sitten.
Tavallaanhan tuossa ohjelmassa laitetaan täysin amatöörit näyttelemään rakkausnäytelmään. Kuvausryhmä sitten kuvaa kaiken. Sitähän jokainen voi miettiä omalta kohdaltaan kuinka paljon omaan käytökseen vaikuttaa se fakta että kaikkea mitä sanoo tai tekee seuraa tuhansia ihmisiä.
Väitän ettei sellaista ihmistä ole jonka käyttäytymiseen ei vaikuttaisi läsnäoleva kuvausryhmä.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Foliohattu nyt pois päästä. Mitä eroa on, onko mies ollut 10 vuotta avoliitossa ja eronnut kuin että mies on ollut avioliitossa ja eronnut? Vai merkitseekö se avioliittotodistus parasta ennen päivää, eli ihminen on pilalla, jos on mennyt joskus naimisiin?
All I’m saying is että se saattaa häiritä Katjaa. Minua häiritsisi, koska minusta naimisiin mennään vain kerran.
Ja jos K olisi se naimisissa ollut (tai vaikkapa Heidi) niin kyllä se aika monta häiritsisi, mutta onhan tuo Olli nyt niiiin ihana, ettei se hänen kohdalla haittaa!
No naimisissa aiemmin tai ei, ”paritus” tuossa on mennyt täysin persiilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku SYY siihen eroon yleensä kuitenkin on. Harvemmin syy löytyy vain toisesta yksilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku SYY siihen eroon yleensä kuitenkin on. Harvemmin syy löytyy vain toisesta yksilöstä.
No onko Katja ollut aiemmin parisuhteessa? Jos on, hänkin on eronnut. Tällä logiikalla hänkin on siis jotenkin viallinen. Entä ohjelman muut osallistujat? Viallisia kaikki tyynni.
Itselläni on kumppania etsiessä yhtenä tärkeänä kriteerinä, että tuleva kumppanini olisi ollut aiemmin vähintään yhdessä pidemmässä suhteessa. Se on mielestäni paljon parempi, että on saanut kokemusta esim. yhdessä asumisesta ja kumppanin kanssa erilaisten tilanteiden ratkaisemisesta, kuin että henkilö opettelisi minun kanssani kaiken alusta alkaen. Useimmat meistä eivät ensimmäisessä suhteessaan tajua omaa osuuttaan ristiriidoissa ja vaikeuksissa, vaan sen ymmärtämiseen kasvaa vasta kokemuksen myötä. En haluaisi kumppanikseni ihmistä jolla on kaikki tuo oppiminen vielä edessä päin.
Ilmoittakaa asiattomaksi nuo trolliviestit niin ne poistetaan - älkää vastatko niihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
All I’m saying is että se saattaa häiritä Katjaa. Minua häiritsisi, koska minusta naimisiin mennään vain kerran.
Ja jos K olisi se naimisissa ollut (tai vaikkapa Heidi) niin kyllä se aika monta häiritsisi, mutta onhan tuo Olli nyt niiiin ihana, ettei se hänen kohdalla haittaa!No naimisissa aiemmin tai ei, ”paritus” tuossa on mennyt täysin persiilleen.
Itse en ole ollut naimisissa vaan avoliitossa. Jos mieltyisin johonkin mielitiettyyn joka kertaalleen on ollut naimisissa niin en sitä pahana pitäisi. Elämänkokemustahan sekin ja saattaisi morsiammena siten olla paljon parempi kuin naimaton neiti.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun on penätty, että miksei Katja voi edes näytellä kiinnostunutta tuon ohjelman ajan. Itse varmaan tekisin
En huomannutkaan, että Katja teilasi Ollin asunnon. Mitä hän siis siitä sanoi?
Antoi arvosanaksi (!) seiska puoli ja kulki nyrpeänä Ollin perässä. Arvosteli biojäteastian puuttumista. Ei ensimmäistäkään myönteistä kommenttia.
Hesarissa tänään juttu, joka liittyy hyvin esim. pohdintoihin Ollista ja Katjasta.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006244535.html
Miehet ja naiset arvostavat kumppanissa kumpikin eniten älyä (ainakin yhden tutkimuksen mukaan). Toiseksi eniten naiset arvostavat miehen varakkuutta ja miehet naisen ulkonäköä. Tästä asiastahan jankataan säännöllisesti, että naiset ovat "rahan perään" ja miehen jonkin muun, mutta minusta nämä ovat neutraaleja arvotuksia. Ihminen lajina arvottaa myös (vaikka ei ainoastaan) asioita, jotka lisäävät omia ja jälkeläisten mahdollisuuksia elää turvallista ja hyvinvoivaa elämää.
Jutun mukaan älyä arvostetaan kuitenkin vain tiettyyn rajaan asti, kun Ä= ylittää 120 noppaa, se ei ole enää kiinnostusta lisäävä tekijä.
Ihmiset etsivät älyllisesti vähintään itsensä tasoista tai älykkäämpää, tyhmä tyyppi käy vain miehille ja pelkästään panokaveriksi. Jutun otsikkokin on:
"Sänkyyn kelpaa kuka vain, mutta puolisoksi mies haluaa terävän naisen – Laaja tiedeartikkeli kertoo, mikä on älyn merkitys parinmuodostuksessa".
Vierailija kirjoitti:
Ekologinen ihminen ei käytä talouspaperia vaan kestorättejä. Munakennot ja maitotölkit lajittelee kartonkikeräykseen. Ostaa vihannekset omaan kestopussiin eikä biohedelmäpussiin. Juuresten kuorista voi tehdä sipsejä, suosii lähellä tuotettua ja kotimaiset omenat voi syödä kuorineen. Mitä nyt kukakin pitää ekologisena... Ja ainahan voi uuden puolison lempeällä tavalla ohjata lajittelemaan. On sitä isompiakin ongelmia parisuhteessa.
Toki bio- ja kaiken jätteen minimointi on hyvä asia, mutta siinä tilanteessa kun sitä biojätettä nyt vaan syntyy (oliko ne porkkanan vai omenan vai minkä kuoria ohjelmassa?) eikä ole mahdollisuutta siinä kehitellä jotain juureskuorisipsejä tai alkaa miettimään ulkomaisten omenoiden kuorien torjunta-ainepitoisuuksia, niin ympäristötietoinen ihminen sallii niiden lajittelun. Vaikka just laittaa ne sivuun (biopussiin, paperipussiin, johonkin astiaan tms.) vietäväksi bioroskikseen myöhemmin. Tämän voi tehdä vaikkei bioroskille olisi vakiopaikkaa jätteiden lajittelussa (ja syy bioroskiksen puuttumiselle olisi että bioroskaa ei tule).
Katjan ongelma on varmaan se, ettei hän koe Ollia laisinkaan seksuaalisesti kiinnostavaksi. Onko noilla parien muodostavilla ollut kuvia heistä ollenkaan?
Katja on ’Kauppislainen’(ulkonäöltään) - eli aina melko huoliteltu ja vaatetyyli tuota lakkia myöten kauppakorkealainen. - pompulapää-Olli pyöreine silmälaseineen taas perus-ikiopiskelija-vihreä-humanisti (Tiedän, etteivät nämä pidä paikkansa faktuaalisesti. Nyt puhun vain ulkonäöstä!)
Katja olisi tarvinnut parikseen jonkun ulkonäöltään helpomman persoonan. Ja Katja on vielä sen verran keskenkasvuinen, että tällä on merkitystä.
Sääli, jos emme saa tilaisuutta nähdä, mitkä ovat ne luonteenpiirteet miksi heidät on paritettu. Sitä minä yhä odotan, toistaiseksi vain ihmettelen tätä parinvalintaa.
Tässä ketjussa tapahtuu jotain todella outoa. Jonkun sekopään temmellyskentäksi joutunut tämä ketju.