Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
4701/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiriö kirjoitti:

Heidiä katsellessa tulee kauheet dejavuut päälle. Lähes kaksikymmentä vuotta olin liitossa aivan samanlaisen naisen kanssa. Vilunväristykset menee selkää pitkin kun ajattelen millaista tuskaa se oli.

Aivan satavarmaa on, että jos ei tätä napakymppi-episodia olisi tullut, niin joku saman kokoluokan keissi olisi aiheuttanut täysin saman reaktion. Tällaiset ihmiset löytävät aina jonkin syyn mistä saavat riidan aikaan, ja sen jälkeen he piiskaavat itse itsensä sellaiseen raivoon, että sitä ei kukaan ulkopuolinen voi enää saada sammumaan.

Kuvaan kuuluu, että jälkiselvittelyissä tämä raivostuja haluaa valtavasti pahoitteluja ja anteeksipyyntöjä, vaikka itse on aiheuttanut koko tilanteen!!! Eli henkilö ei suostu ottamaan mitään vastuuta käytöksestään.

Kokemukseni mukaan kuvio säilyy samana läpi koko elämän, persoonallisuus ei aikuisella enää helposti muutu.

No, te ette vain ehkä sopineet yhteen.

Oikean ihmisen kanssa olen tasapainoinen ja toimiva. Tunneköyhässä ilmastossa minusta tulee tuollainen, koska psyyke ei kestä tilannetta.

Joo aivan varmasti. Sori nyt vaan mutta en usko hetkeäkään, eikö ole muuten vapauttavaa ajatella että omatkin puutteet ovat aina jonkun muun syytä? ”Olen hirveä ihminen koska SINÄ olet tunneköyhä!” Vastuuta ei tarvitse koskaan kantaa itse ja aina jossain muussa on vika.

Olet kuin harvinainen yksisarvinen, jos sinulla on hyvä olla kaikkien kanssa ja saat tarpeesi tyydytettyä ihmisen kuin ihmisen kanssa. Ai mutta kappas, et sinäkään viihtynyt eksäsi kanssa.

Se ei ole toisen vika, etteivät kaikki sovi toisilleen.

Vierailija
4702/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää eniten, millaiset kaverit alkavat yhdessä pilkata yhteisessä illanvietossa porukkaan uusimpana tullutta puolisoa? Kertoo paljon koko kaveripiiristä, jos yhdessä pitää joukkolynkata se uusin tulokas, joka ei ole luonnollisesti vielä oikein edes päässyt sisään piireihin. Millaiset ystävät ylipäätään naureskelevat toisen puolisolle selän takana?

Järkyttävää toimintaa. Kyseessä kuitenkin about nelikymppiset ihmiset. Itse olisin järkyttynyt, jos omassa kaveripiirissä tapahtuisi tällainen kimpassa yhden kimppuun käyminen, koskisi se sitten omaa tai jonkun toisen puolisoa..

Siis kenen kohdalla ja missä tällaista on tapahtunut? En ole huomannut mitään tähän viittaavaa ohjelmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4703/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää eniten, millaiset kaverit alkavat yhdessä pilkata yhteisessä illanvietossa porukkaan uusimpana tullutta puolisoa? Kertoo paljon koko kaveripiiristä, jos yhdessä pitää joukkolynkata se uusin tulokas, joka ei ole luonnollisesti vielä oikein edes päässyt sisään piireihin. Millaiset ystävät ylipäätään naureskelevat toisen puolisolle selän takana?

Järkyttävää toimintaa. Kyseessä kuitenkin about nelikymppiset ihmiset. Itse olisin järkyttynyt, jos omassa kaveripiirissä tapahtuisi tällainen kimpassa yhden kimppuun käyminen, koskisi se sitten omaa tai jonkun toisen puolisoa..

Siis kenen kohdalla ja missä tällaista on tapahtunut? En ole huomannut mitään tähän viittaavaa ohjelmassa.

Ei sitä olekaan näytetty, mutta Heidi on kertonut siitä toistuvasti. Asia oli noussut esiin juhannuksena "aamuyöllä" kavereiden kertomana, jolloin Heidi oli saanut kilarit. Kaverit olivat kertoneet, että asialla olisi naureskeltu häissä. Tällä perusteella oikea kysymys on: millaiset kaverit pitävät tuollaisen "salaisuuden" viisi viikkoa ja sitten paljastavat sen lonkeropäissään suttuisissa meikeissä pyörivälle nelikymppiselle matamille juhannusyönä?

Vierailija
4704/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja miksi käsitellä "äidin ja kaverien kanssa" ja sitten haljeta raivosta. Miksi lähipiiri ei avaa uusia näkökulmia? Miksei jäsennellä itsenäisesti omia tunteitaan tai avun kanssa, joka ei vain vahvista omia harhakäsityksiä (=asiantuntijat)?

Tämä on minustakin kiinnostava yksityiskohta, koska omassa historiassani on vastaava kokemus. 

Ex-kumppanini oli kontrolloiva tyyppi ja vaati minulta aivan mahdotonta sopeutumista ja mukautumista hänen oikkuihinsa. Yksi vaatimuksista oli, että minun tulee irtisanoutua työstäni ja muuttaa hänen perässään ulkomaille siksi aikaa että hän saa elämänsä järjestykseen ja voimme muuttaa yhdessä Suomeen. En todellakaan voinut tuosta vain irtisanoutua, koska alallani työllistyminen on hyvin vaikeaa ja olisin jäänyt tyhjän päälle. Ihmettelin, miten hän edes ehdottaa moista. Asiasta riideltiin moneen otteeseen, ja lopulta mies alkoi tolkuttaa minulle kuinka kaikki hänen ystävänsä ja perheenjäsenensäkin ovat sitä mieltä, että minä olen aivan kohtuuttoman itsekäs, kun en suostu.

Mietin, oliko tuo vain valetta, vai ihanko oikeasti miehellä ei ollut yhtäkään ystävää, joka olisi auttanut häntä näkemään itseään objektiivisesti? Itselläni ystävyyssuhteissa tärkein perusedellytys on juuri se, että saan heiltä näkökulmaa siihen, jos toimin jossain tilanteessa kohtuuttomasti tai en ole tajunnut ottaa huomioon jotain sellaista, jonka tilanteen ulkopuolinen ihminen huomaa helpommin. Ilmeisesti tällä miehellä oli sitten vain ja ainoastaan sellaisia kavereita, jotka vahvistivat hänen oikeassaolemistaan kritiikittömästi. Tai sitten mies kuvaili tilannetta kavereilleen jotenkin niin, että kavereiden oli helppo yhtyä hänen mielipiteeseensä. Hyvin raskas suhdehan tuo oli ja päättyi lopulta omaan mahdottomuuteensa.

Vierailija
4705/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää herätä huoli siitä, että muiden valitsema kumppani voisikin ohjelmiin toistuvan hakeutumisen vuoksi olla enemmän tv- ja seiska julkisuuden kuin suhteen perässä

Vierailija
4706/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tuon tämänpäiväisen jakson. 

Oskari on toki jähmeä ja hänellä on haasteita kommunikaatiossa, mutta hän kuitenkin selvästi haluaa yrittää saada suhteen toimimaan, ja kommunikaatio (silloin kun sitä on) on johdonmukaista ja ennustettavaa. Heidillä puolestaan on vahvasti ristiriitaista kommunikaatiota.

Esim. tilanteessa jossa Oskari kävi hakemassa tavaroitaan Heidin kotoa, sisään tullessaan hän vaikutti olevan avoin keskustelemaan ristiriidan aiheesta. Heidi puolestaan viestitti sekä kehonkielellä että sanallisesti, että ei halua keskustella mitään vaan haluaa vain Oskarin poistuvan mahd. pian. Oskari sitten tekikin näin, mutta pysähtyi vielä useamman kerran varmistelemaan ja odottelemaan, josko toinen sittenkin haluaisi jutella. Heidi ei tarttunut näihin hetkiin millään tavalla vaan teinimäisesti nakkeli niskojaan ja sanoi että on parempi kun Oskari poistuu paikalta heti. Sitten kuitenkin kun Oskari oli laittamassa kenkiä jalkaan, Heidi yritti avata keskustelua kysymällä: "Siis kiinnostaako sua yhtään, miksi mä olen tällainen?"

Heidin niskojen nakkelut olivat siis manipulaatiota. Niiden viestinä oli: "Olen sinulle vihainen ja haluan että yrität lepytellä minua". Ilmeisesti Oskari ei halunnut tanssia Heidin pillin mukaan, koska hän arveli että keskustelu ei olisi kuitenkaan sellaista reilua, jossa kummankin näkökulmaa pyritään ymmärtämään, vaan Heidi olisi vaatinut että ainoastaan häntä ymmärretään ja lepytellään, ja Oskarin pitää myöntää tehneensä todella väärin kun ei ottanut ajoissa puheeksi Napakymppiä (huoh). Oskari teki aivan oikein kun ei asettunut tuohon tilanteeseen suomittavaksi, vaan ehdotti että keskustellaan terapeutin läsnäollessa.

Aikuinen ihminen, joka haluaa keskustella, kertoo sen toiselle asiallisesti eikä käytä halveksivaa ja pois työntävää elekieltä saavuttaakseen tavoitteensa.

Sitten Mariannan luona, kun Oskari kertoi haluavansa edelleen selvittää asiaa, Heidi kivahti vastaukseksi: "Ai NYT sinä haluat keskustella?", ikään kuin Oskari olisi ollut koko ajan syypää siihen, ettei keskustelua ole syntynyt. Todellisuudessa Heidi itse on tehnyt asiallisen keskustelun mahdottomaksi omalla käytöksellään. On epäreilua syyttää siitä Oskaria. Jos Heidi kuuntelisi Mariannan neuvoa, että kannattaa ensisijaisesti miettiä mitä voi itse tehdä eri tavalla, eikä mitä kaikkea se toinen tekee väärin, tilanne lähtisi avautumaan. Kannattaisi ainakin yrittää, jos toimivan parisuhteen vielä joskus elämänsä aikana haluaa.

Tämä oli tosi hyvin kiteytetty. Heidin ongelma on se, miten hän tuo esille asiat. Tunteet tai niiden nopea vaihtuvuus eivät ole ongelma suhteessa, jos osaa itsereflektoida: miksi suutun riippumatta toisesta? Vastaako tämä tilanne, jotain tilannetta, jonka olen kohdannut aiemmissa suhteissani? Ikävä kyllä ilman itsereflektoida suhde ei onnistu, vaikka ihminen rinnalla vaihtuisi. Oskari tekee tilanteessa yleisen ratkaisun ja vaikenee: miksi kimppuuni hyökätään, uskallanko sanoa mitään? Heidi ei ehkä muista, että Oskari on ohjelmassa samanlaisessa tilanteessa, peläten haavoittumista ja unelmien särkymistä. Ihminen, vaikka vaitonainenkin, on haavoittuva ja kokee suuria tunteita itselleen herkissä tilanteissa. Se, että perheunelmat romuttuvat jälleen kerran, särkee varmasti sydämen, jos on omasta perheestä koko elämänsä haaveillut.

Vierailija
4707/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää herätä huoli siitä, että muiden valitsema kumppani voisikin ohjelmiin toistuvan hakeutumisen vuoksi olla enemmän tv- ja seiska julkisuuden kuin suhteen perässä

Sehän ei ollut hänen huolensa vaan se, ettei Oskari kertonut asiasta itse. Tätä hän piti epärehellisyytenä. Seuraavassa jaksossa hän puhuu jo "armosta", mutta päätös on tehty. Mikään mitä oskari sanoo tai tekee ei käännä hänen kelkkaansa, mikä kertoo siitä, että napakymppi-gate on valesyy avioeroon. Heidi myös jatkuvasti selittää että hän on ollut niiiiiiin rehellinen... Tämä on kenelle tahansa läpinäkyvää ja kuka tahansa ymmärtää, että Heidin oman rehellisyyden korostaminen tapahtuu vain siksi, että hän yrittää itseltäänkin peittää oman epärehellisyytensä, eli syyt miksi hän ei ole milloinkaan asunut kenenkään kanssa ja erityisesti miksi hän heittää Oskarin pihalle.

Vierailija
4708/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tuon tämänpäiväisen jakson. 

Oskari on toki jähmeä ja hänellä on haasteita kommunikaatiossa, mutta hän kuitenkin selvästi haluaa yrittää saada suhteen toimimaan, ja kommunikaatio (silloin kun sitä on) on johdonmukaista ja ennustettavaa. Heidillä puolestaan on vahvasti ristiriitaista kommunikaatiota.

Esim. tilanteessa jossa Oskari kävi hakemassa tavaroitaan Heidin kotoa, sisään tullessaan hän vaikutti olevan avoin keskustelemaan ristiriidan aiheesta. Heidi puolestaan viestitti sekä kehonkielellä että sanallisesti, että ei halua keskustella mitään vaan haluaa vain Oskarin poistuvan mahd. pian. Oskari sitten tekikin näin, mutta pysähtyi vielä useamman kerran varmistelemaan ja odottelemaan, josko toinen sittenkin haluaisi jutella. Heidi ei tarttunut näihin hetkiin millään tavalla vaan teinimäisesti nakkeli niskojaan ja sanoi että on parempi kun Oskari poistuu paikalta heti. Sitten kuitenkin kun Oskari oli laittamassa kenkiä jalkaan, Heidi yritti avata keskustelua kysymällä: "Siis kiinnostaako sua yhtään, miksi mä olen tällainen?"

Heidin niskojen nakkelut olivat siis manipulaatiota. Niiden viestinä oli: "Olen sinulle vihainen ja haluan että yrität lepytellä minua". Ilmeisesti Oskari ei halunnut tanssia Heidin pillin mukaan, koska hän arveli että keskustelu ei olisi kuitenkaan sellaista reilua, jossa kummankin näkökulmaa pyritään ymmärtämään, vaan Heidi olisi vaatinut että ainoastaan häntä ymmärretään ja lepytellään, ja Oskarin pitää myöntää tehneensä todella väärin kun ei ottanut ajoissa puheeksi Napakymppiä (huoh). Oskari teki aivan oikein kun ei asettunut tuohon tilanteeseen suomittavaksi, vaan ehdotti että keskustellaan terapeutin läsnäollessa.

Aikuinen ihminen, joka haluaa keskustella, kertoo sen toiselle asiallisesti eikä käytä halveksivaa ja pois työntävää elekieltä saavuttaakseen tavoitteensa.

Sitten Mariannan luona, kun Oskari kertoi haluavansa edelleen selvittää asiaa, Heidi kivahti vastaukseksi: "Ai NYT sinä haluat keskustella?", ikään kuin Oskari olisi ollut koko ajan syypää siihen, ettei keskustelua ole syntynyt. Todellisuudessa Heidi itse on tehnyt asiallisen keskustelun mahdottomaksi omalla käytöksellään. On epäreilua syyttää siitä Oskaria. Jos Heidi kuuntelisi Mariannan neuvoa, että kannattaa ensisijaisesti miettiä mitä voi itse tehdä eri tavalla, eikä mitä kaikkea se toinen tekee väärin, tilanne lähtisi avautumaan. Kannattaisi ainakin yrittää, jos toimivan parisuhteen vielä joskus elämänsä aikana haluaa.

Tämä oli tosi hyvin kiteytetty. Heidin ongelma on se, miten hän tuo esille asiat. Tunteet tai niiden nopea vaihtuvuus eivät ole ongelma suhteessa, jos osaa itsereflektoida: miksi suutun riippumatta toisesta? Vastaako tämä tilanne, jotain tilannetta, jonka olen kohdannut aiemmissa suhteissani? Ikävä kyllä ilman itsereflektoida suhde ei onnistu, vaikka ihminen rinnalla vaihtuisi. Oskari tekee tilanteessa yleisen ratkaisun ja vaikenee: miksi kimppuuni hyökätään, uskallanko sanoa mitään? Heidi ei ehkä muista, että Oskari on ohjelmassa samanlaisessa tilanteessa, peläten haavoittumista ja unelmien särkymistä. Ihminen, vaikka vaitonainenkin, on haavoittuva ja kokee suuria tunteita itselleen herkissä tilanteissa. Se, että perheunelmat romuttuvat jälleen kerran, särkee varmasti sydämen, jos on omasta perheestä koko elämänsä haaveillut.

Päivän muotisana on "itsereflektoida" - ei niin väliä kuinka se taipuu. 

Vierailija
4709/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä, miten tämä kausi on tehty. Tönkköjä kohtauksia, heikkoa leikkausta, epämääräistä kerrontaa siitä, että jotain kytee pinnan alla, mutta katsojaa ei kuitenkaan päästetä siitä osalliseksi. Otetaan nyt esimerkiksi Heidi ja Oskari. Alussa kehutaan kumppania kauniiksi, parilla tuntuu synkkaavan ja olevan hauskaa. Sitten alkaakin häämatkalta paluujakson alussa draama: Heidi itkee, vihjaa epämääräisesti johonkin ongelmiin, mutta ei erittele tarkemmin. Oskari selittelee nukkumattomuudella. Dynamiikasta ei kerrota mitään, onko siinä aika alkumetreillä jo luottamus mennyt ja kaikki tämä nyt vyöryvä draama onkin vain seurausta näistä.

Sama oikeastaan Katjalla ja Ollilla. Jotain tapahtuu ilmeisesti jo häiden jälkeisinä päivinä ja Katjaa ahdistaa, Olli ylianalysoi. Mutta sitä keskinäistä dynamiikkaa ja ongelmien juurisyitä ei yritetä edes näyttää katsojille. 

Villellä ja Anniinalla menee ilmeisen hyvin, mutta heistäkin puuttuu syvyys katsojaan päin. Klippiä sieltä, toista täältä.

Aikaisemmilla kausilla on ollut esim perhevierailuja, kavereiden haastatteluja, ... nyt selfiekameralla kuvattua kuraa. Ja suhteiden analysointi jää hyvin pintatasolle. Kaikki asiantuntijoiden teettämät harjoituksetkin puuttuvat, ennenhän he ovat askarrelleet ja piirrelleet tulevaisuudennäkymiään ja mitä nyt milläkin kaudella ja niitä on ollut kiva pohtia ruudunn takaa. Hyvin katsojaepäystävällistä ja jotenkin halvan oloisesti tehty.

Vierailija
4710/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän ei ollut hänen huolensa vaan se, ettei Oskari kertonut asiasta itse. Tätä hän piti epärehellisyytenä. Seuraavassa jaksossa hän puhuu jo "armosta", mutta päätös on tehty. Mikään mitä oskari sanoo tai tekee ei käännä hänen kelkkaansa, mikä kertoo siitä, että napakymppi-gate on valesyy avioeroon. Heidi myös jatkuvasti selittää että hän on ollut niiiiiiin rehellinen... Tämä on kenelle tahansa läpinäkyvää ja kuka tahansa ymmärtää, että Heidin oman rehellisyyden korostaminen tapahtuu vain siksi, että hän yrittää itseltäänkin peittää oman epärehellisyytensä, eli syyt miksi hän ei ole milloinkaan asunut kenenkään kanssa ja erityisesti miksi hän heittää Oskarin pihalle.

Tämä! Miksi hän heitti Oskarin pihalle? Napakymppiin osallistumisen vuoksiko? Sekö romutti avioliiton? Tekosyynä: epärehellisyys ja se, ettei tuo kokemus ollutkaan ainutkertainen?!? Kummallista selitystä aikuiselta akalta.

Vierailija
4711/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiriö kirjoitti:

Heidiä katsellessa tulee kauheet dejavuut päälle. Lähes kaksikymmentä vuotta olin liitossa aivan samanlaisen naisen kanssa. Vilunväristykset menee selkää pitkin kun ajattelen millaista tuskaa se oli.

Aivan satavarmaa on, että jos ei tätä napakymppi-episodia olisi tullut, niin joku saman kokoluokan keissi olisi aiheuttanut täysin saman reaktion. Tällaiset ihmiset löytävät aina jonkin syyn mistä saavat riidan aikaan, ja sen jälkeen he piiskaavat itse itsensä sellaiseen raivoon, että sitä ei kukaan ulkopuolinen voi enää saada sammumaan.

Kuvaan kuuluu, että jälkiselvittelyissä tämä raivostuja haluaa valtavasti pahoitteluja ja anteeksipyyntöjä, vaikka itse on aiheuttanut koko tilanteen!!! Eli henkilö ei suostu ottamaan mitään vastuuta käytöksestään.

Kokemukseni mukaan kuvio säilyy samana läpi koko elämän, persoonallisuus ei aikuisella enää helposti muutu.

Oikean ihmisen kanssa olen tasapainoinen ja toimiva. Tunneköyhässä ilmastossa minusta tulee tuollainen, koska psyyke ei kestä tilannetta.

Joo aivan varmasti. Sori nyt vaan mutta en usko hetkeäkään, eikö ole muuten vapauttavaa ajatella että omatkin puutteet ovat aina jonkun muun syytä? ”Olen hirveä ihminen koska SINÄ olet tunneköyhä!” Vastuuta ei tarvitse koskaan kantaa itse ja aina jossain muussa on vika.

Olet kuin harvinainen yksisarvinen, jos sinulla on hyvä olla kaikkien kanssa ja saat tarpeesi tyydytettyä ihmisen kuin ihmisen kanssa. Ai mutta kappas, et sinäkään viihtynyt eksäsi kanssa.

Huonosti käyttäytyminen on aina ihmisen oma vika. Ja ihmisen psyyke ei toimi niin että toisen kanssa ollaan pershäiriöisiä ja toisten kanssa seesteisiä ja normaaleja. Jos käytöksesi on kuin pershäiriöisen niin silloin olet sellainen.

Vierailija
4712/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja miksi käsitellä "äidin ja kaverien kanssa" ja sitten haljeta raivosta. Miksi lähipiiri ei avaa uusia näkökulmia? Miksei jäsennellä itsenäisesti omia tunteitaan tai avun kanssa, joka ei vain vahvista omia harhakäsityksiä (=asiantuntijat)?

Äidin ja kaverin, ei kavereiden. Heidin ei näytetä muiden tavoin tapailevan kavereitaan joille sitten "avautuisi" tilanteesta. Mistäköhän tämä johtuu? Siitä, että hänellä ei ole kavereita, jotka suostuisivat tuollaiseen ohjelmaan. Mistä se sitten johtuu? Siitä, että he ovat tietyn uskonnollisen vakaumuksen edustajia. Eikä siinä mitään moitittavaa ole, mutta olisi asiantuntijoiden tullut ymmärtää, että jokaiseen kuvaan kullatun raamatun tälläävä, jonkinlaisissa irvokkaissa pellehermannimeikeissä järjettömyyksiä sönköttävä Heidi ei kuulu tuollaiseen ohjelmaan. Ei "himouskovaista" tulisi tuollaiseen ohjelmaan ottaa "kokeilemaan rajojaan". Heidin "rajojen kokeiluun" on ihan riittävää se, että hän "bailaa" jossakin festareilla "räväkästi" glitteriä naamassaan ja kuvaa siellä jatkuvasti yläkulmasta itseään. Heidi on, kuten täällä eilen joku osuvasti totesi, vanha piika, jolla pikkasen kansankielellä ilmaistuna "viiraa päässä". On ihan selvää, että Napakymppi-gate ei ole se todellinen syy miksi Oskarilta napattiin avain pois. Todellinen syy on se, että tuo huulipunaansa ympäri naamaa levittävä glitterkummajainen ymmärsi, että hän ei voi kieltäytyä seksistä koko aikaa ilman, että siitä tulee ongelma joka nousee esiin asiantuntijoiden kanssa - jolloin taas nousee esiin Heidin suurin salaisuus: hän ei ole koskaan harrastanut seksiä.

En nyt muista kummassa jaksossa eilisessä vai seuraavassa Heidi esittelee provinssista kuvaamaansa videota kännykästä Oskarille, mutta myötähäpeä on valtava kun Heidi "moshaa" päätä raivokkaasti ylös alas pumpaten. Tämän jälkeen Heidi itkee kameralle, että Oskari ei vaikuta olevan kiinnostunut provinssivideosta tai ei osaa uppoutua sen tunnelmaan?! Daa! Mitä tuo glitterihme Oskarilta odottaa? Sitäkö että hän Heidin kuvaaman amatöörivideon nähtyään ponnahtaa spontaanisti kahvilan pöydälle tanssimaan??? PS. Heidin provinssivideoiden perusteella hän vaikutti erittäin vapautuneelta. Ja mikäpä ettei, hän oli päättänyt että "napakymppigate" toimii esteenä avioliitolle, oskari oli heitetty pihalle eikä seksiä tarvinnut edelleenkään harrastaa.

Hiukkasen oudolta näytti pään heiluttelu minustakin siis kun kelaa että Heidi on yli nelikymppinen... Tulee vaikutelma että hän eläisi jotain nuoruuttaan aikuisena. Eikö hän lapsena käynyt festareilla?

Vierailija
4713/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että perheunelmat romuttuvat jälleen kerran, särkee varmasti sydämen, jos on omasta perheestä koko elämänsä haaveillut.

😂 "perheunelmat romuttuvat" ... Jos jollakin oli "perheunelma" johon uskoi kuin kiveen (muutenhan se ei voisi romuttua kuvaamallasi tavalla) ja joka perustui ulkopuolisten valitsemaan puolisoon, jonka kanssa mennään naimisiin tv-viihde-ohjelmassa niin ehkä olisi peiliin katsomisen paikka. Ehkä ei ole missään määrin realistista uskoa onnistumisen tuollaisessa konseptissa olevan niin todennäköinen, että sen varaan voisi rakentaa unelman joka voisi romuttua.

Vierailija
4714/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että perheunelmat romuttuvat jälleen kerran, särkee varmasti sydämen, jos on omasta perheestä koko elämänsä haaveillut.

😂 "perheunelmat romuttuvat" ... Jos jollakin oli "perheunelma" johon uskoi kuin kiveen (muutenhan se ei voisi romuttua kuvaamallasi tavalla) ja joka perustui ulkopuolisten valitsemaan puolisoon, jonka kanssa mennään naimisiin tv-viihde-ohjelmassa niin ehkä olisi peiliin katsomisen paikka. Ehkä ei ole missään määrin realistista uskoa onnistumisen tuollaisessa konseptissa olevan niin todennäköinen, että sen varaan voisi rakentaa unelman joka voisi romuttua.

Sama! Tosi epätoivoinen täytyisi olla jos viiden viikon komediaohjelman jälkeen jokin perheunelma romuttuisi.

Vierailija
4715/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta se 40v festareilla käynti ole mikään ongelma tai outous. Johtuen ehkä siitä, että itsekin 45v näin teen 50v mieheni kanssa, käytiin nuorena ja nyt taas kun pahimmat pikkulapsiajat on takana. Mutta tuo väärinymmärretyn glitterprinsessan draamailu on muuten täysin käsittämätöntä. 

Vierailija
4716/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä että heidi ei ole antanut yhtään aitoa mahdollisuutta oskarille vaan torppaa mahdollisuudet koko ajan jollain syillä jotka kehittää kuin vaikka väkisin. Milloin huono nukkuminen, milloin napakymppi, milloin se että oskari ei puhu kun heidi vaatii milloin tarve shoppailla yksin jne jne jne. Ei oskari voi päästä tuosta muurista läpi.

Vierailija
4717/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä Ollin tunteet? Olli on itkenyt pettymystään hänen ja Katjan tilanteeseen. Lohduttiko kukaan? Oliko tunnetasolla läsnä?

Onko Olli itkenyt asioitaan Katjalle? Ei ole ainakaan näytetty eikä Olli ole sanonut näin tehneensä.

No sehän kertoo aika paljon siitä suhteesta jos suurimpia pettymyksiä itketään yksin eikä niitä edes kerrota omalle puolisolle tai näytetä niitä tunteita avoimesti. Katja on ottanut koko ajan sen verran etäisyyttä että tällaiselle tarvittavaa luottamusta ja avoimuutta ei ole päässyt syntymään.

Vierailija
4718/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiriö kirjoitti:

Huonosti käyttäytyminen on aina ihmisen oma vika. Ja ihmisen psyyke ei toimi niin että toisen kanssa ollaan pershäiriöisiä ja toisten kanssa seesteisiä ja normaaleja. Jos käytöksesi on kuin pershäiriöisen niin silloin olet sellainen.

En ole persoonallisuushäiriöinen vaan traumatisoitunut lapsuuden perhehelvetistä. Jos puolisoni tekisi trauman toistavia asioita, siirryn traumakäytökseen. Jos hän taas toimii kuten normaali ja tasapainoinen ihminen, olen itsekin sellainen.

Vierailija
4719/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Napakymppi-gate oli tietenkin Heidin lähipiirissä tiedossa ja siksi tässä ketjussa vouhotti se Oskari-hullu mollaamassa Oskaria jo ihan alusta lähtien. Että meille av-seuraajille jäisi alitajuntaan kuva, että Oskari se tässä suurin pahis on. Ja nyt selvisikin mikä kiukutteleva teiniprinsessa se Heidi onkaan.

Minulla jäikin alitajuntaan tuo. Eli Oskari-hullu onnistui pyrkimyksissään. Aina kun näen kaupungilla hopeisen mercedeksen (eli aika usein) säpsähdän, kun pelästyn, että onko siellä Oskari tulossa holtittomasti ajellen ja mitä sitten tapahtuu. 

Vierailija
4720/7445 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsit tuo Heidi on aika jäätävä tuossa uusimmassa jaksossa. Run, Oskari, run! Kyselee tirskumista pidätellen, että "eikö sinua kiinnosta tietää miksi mä olen tällainen". Tulee fiilis että ei ole H:n kaveripiirissä eka kerta, kun pahaa-aavistamattomia miehiä viedään kuin litran mittaa ja sitten naureskellaan asialle tyttöjen kesken illanistujaisissa kuin hyvällekin vitsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi