Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
4541/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh miten ilkeitä kommentteja!

No katsoppa uusin jakso niin ymmärrät, miksi täällä ollaan järkyttyneitä :D Heidi ei käyttäydy kuin aikuinen ihminen, ei ollenkaan.

Vierailija
4542/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää eniten, millaiset kaverit alkavat yhdessä pilkata yhteisessä illanvietossa porukkaan uusimpana tullutta puolisoa? Kertoo paljon koko kaveripiiristä, jos yhdessä pitää joukkolynkata se uusin tulokas, joka ei ole luonnollisesti vielä oikein edes päässyt sisään piireihin. Millaiset ystävät ylipäätään naureskelevat toisen puolisolle selän takana?

Järkyttävää toimintaa. Kyseessä kuitenkin about nelikymppiset ihmiset. Itse olisin järkyttynyt, jos omassa kaveripiirissä tapahtuisi tällainen kimpassa yhden kimppuun käyminen, koskisi se sitten omaa tai jonkun toisen puolisoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4543/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidin käytöksestä huomaa, että on tottunut pomputtelemaan miehiä draamailulla. Oskaria en moittisi hitaaksi, ei vain ole hänen tyyliä lähteä mukaan oikutteluihin.

Heidin käytöksestä huomaa, ettei hänen ole ollut miesten kanssa tekemisissä sitten ala-asteella esitettyjen tiernapoikien. Hänen fb-profiili kertoo korutonta kertomaa, esim hänen kuvillaan saattaa olla 60 laikkausta, joista 59 on naisia. Mistä tämä kertoo asiantuntijoille, jotka valitsivat hänet yleensäkään ohjelmaan? Ei Ensitreffit Alttarilla ohjelman tulisi olla ihmisille, jotka hetken mielijohteesta lähtevät etsimään puolisoa tilanteessa, missä heillä ei ole mitään tekemistä vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Täsmälleen samaa mieltä. Täällä palstalla esiintyy näitä maratonkirjoittajia, jotka kuvittelevat olevansa asiantuntijoita suhteiden ja tunne-elämän saralla. Nuhjaantuneesta keittiöstä ponnistavia keittiöpsykologeja, joiden asiantuntemus rajoittuu pussikeiton valmistamiseen, mikä sekin usein epäonnistuu. Onkohan kirjoittaja Heidi itse? Kuka muu voi olla noin väärässä "analyyseineen"?

Moi Oskari! Jollain on selvästi vaikeuksia lukea pidempää tekstiä. ;D

Moi vaan! Kommenttisi perusteella kuvittelet ilmeisesti, että pidemmässä tekstissäsi on jotakin järkeä, eiks niin? No, minulla on sinulle ehdotus. Kysypäs seuraavalla kerralla kun roudaat himaasi jonkun puliukon päällesi pomppimaan, että mitä mieltä hän on "pidemmästä tekstistäsi". Palataan sen jälkeen asiaan, kun olet saanut puolelta tusinaa spugeukkoja kommentin. Jutellaan sitten lisää.

Mitä just luin? Onko siellä H psykoosipäissään linjoilla :D

Vierailija
4544/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi niin paljon kivempi katsoa tätä ohjelmaa, kun siellä olisi kaikki edes potentiaalisesti sellaisia että olisi mahdollisuus onnistua. Miten, miten tuo Heidi on päässyt asiantuntijoiden seulan läpi, ellei sitten viihdearvonsa vuoksi.

Vierailija
4545/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku teistä joka tallensi tuon wikipediantekijä-oskarihullun ip-osoitteen voisi laittaa Oskarille linkedinin tai facen kautta viestiä ja pyytää tekemään ilmoitus poliisille nettikiusaamisesta. 

Entäpä jos Oskaria itseään tuollainen artikkeli ei kiusaa ollenkaan? Luin sen, ja minusta se oli sävyltään täysin neutraali, kuten mikä tahansa jostakin ihmisestä kirjoitettu artikkeli Wikipediassa.

Tässä sen taas näkee, kaikki eivät koe samoja asioita kiusaamisena.

Vierailija
4546/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh miten kamalan ilkeä Heidi.

Oskarin puheet perhehaaveesta armeijasta lähtien olivat sydäntäsärkevää kuunneltavaa.

Ja parina edestä ja takaa puukottava,syyllistävä Heidi.

Vierailija
4547/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh miten kamalan ilkeä Heidi.

Oskarin puheet perhehaaveesta armeijasta lähtien olivat sydäntäsärkevää kuunneltavaa.

Ja parina edestä ja takaa puukottava,syyllistävä Heidi.

Tämä. Jos Heidissä olisi rahtunenkaan pehmeyttä, edes hieman kykyä asettua toisen asemaan, laskeutua itse itselleen kyhäämältään jalustalta - hän olisi liikuttunut Oskarin puheesta tässä tilanteessa, eikä välttämättä silloin kun häntä kehuttiin Kanalan käydessä kylässä. Hän olisi liikuttunut, halannut. Sanonut että arvostaa toisen avautumista ja tukee. Haluaa samoja asioita, haluaa noita asioita Oskarille jos ei itsensä, niin jonkun muun kanssa.

Hän ei olisi kuitannut asiaa sanomalla"

"Okei" (vai mitä sitten sanoikaan) ja harppomalla nokka pystyssä yksiölleen.

Vierailija
4548/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oskarin kaltainen hiljainen sääntöseppo ei millään muotoa passaa nopearytmiselle Heidille. Etsisivät vaan kaltaisensa. Ymmärrän Heidin turhautumisen. Miten tutustut jos et puhu? Rentoutta tuo Oskari kaipaisi meininkiinsä.

Vierailija
4549/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi suuttuu, kun Oskari ei pysty eläytymään Provinssirockin tunnelmiin siinä hetkessä, kun rouva "puhkuu ja kun hänen ihohuokosistaan tulee Provinssi-pölyä".

Eikö niiden pitäny mennä tuonne kimpassa, ja sitten Oskari lempattiin pois matkasta, koska Napakymppi?? Oli ostanut lipun ja kaikkea. Ketä aikuista ihmistä oikeasti kiinnostaa kuunnella teiniäänellä selitettyä tarinaa mojitosankojen juomisesta??

En tiedä Provinssi-pölystä, mutta ainakin Heidin pää on täynnä sahajauhoa. Heidi on nelikymppinen, menetettyä nuoruuttaan elävä pissis.

Kaikki sympatiat Oskarille.

Täsmälleen näin 👍

Vierailija
4550/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tuon tämänpäiväisen jakson. 

Oskari on toki jähmeä ja hänellä on haasteita kommunikaatiossa, mutta hän kuitenkin selvästi haluaa yrittää saada suhteen toimimaan, ja kommunikaatio (silloin kun sitä on) on johdonmukaista ja ennustettavaa. Heidillä puolestaan on vahvasti ristiriitaista kommunikaatiota.

Esim. tilanteessa jossa Oskari kävi hakemassa tavaroitaan Heidin kotoa, sisään tullessaan hän vaikutti olevan avoin keskustelemaan ristiriidan aiheesta. Heidi puolestaan viestitti sekä kehonkielellä että sanallisesti, että ei halua keskustella mitään vaan haluaa vain Oskarin poistuvan mahd. pian. Oskari sitten tekikin näin, mutta pysähtyi vielä useamman kerran varmistelemaan ja odottelemaan, josko toinen sittenkin haluaisi jutella. Heidi ei tarttunut näihin hetkiin millään tavalla vaan teinimäisesti nakkeli niskojaan ja sanoi että on parempi kun Oskari poistuu paikalta heti. Sitten kuitenkin kun Oskari oli laittamassa kenkiä jalkaan, Heidi yritti avata keskustelua kysymällä: "Siis kiinnostaako sua yhtään, miksi mä olen tällainen?"

Heidin niskojen nakkelut olivat siis manipulaatiota. Niiden viestinä oli: "Olen sinulle vihainen ja haluan että yrität lepytellä minua". Ilmeisesti Oskari ei halunnut tanssia Heidin pillin mukaan, koska hän arveli että keskustelu ei olisi kuitenkaan sellaista reilua, jossa kummankin näkökulmaa pyritään ymmärtämään, vaan Heidi olisi vaatinut että ainoastaan häntä ymmärretään ja lepytellään, ja Oskarin pitää myöntää tehneensä todella väärin kun ei ottanut ajoissa puheeksi Napakymppiä (huoh). Oskari teki aivan oikein kun ei asettunut tuohon tilanteeseen suomittavaksi, vaan ehdotti että keskustellaan terapeutin läsnäollessa.

Aikuinen ihminen, joka haluaa keskustella, kertoo sen toiselle asiallisesti eikä käytä halveksivaa ja pois työntävää elekieltä saavuttaakseen tavoitteensa.

Sitten Mariannan luona, kun Oskari kertoi haluavansa edelleen selvittää asiaa, Heidi kivahti vastaukseksi: "Ai NYT sinä haluat keskustella?", ikään kuin Oskari olisi ollut koko ajan syypää siihen, ettei keskustelua ole syntynyt. Todellisuudessa Heidi itse on tehnyt asiallisen keskustelun mahdottomaksi omalla käytöksellään. On epäreilua syyttää siitä Oskaria. Jos Heidi kuuntelisi Mariannan neuvoa, että kannattaa ensisijaisesti miettiä mitä voi itse tehdä eri tavalla, eikä mitä kaikkea se toinen tekee väärin, tilanne lähtisi avautumaan. Kannattaisi ainakin yrittää, jos toimivan parisuhteen vielä joskus elämänsä aikana haluaa.

Hieno ja hyvin jäsennelty yhteenveto. Mielestäni on juuri näin. Tässä on gaslighting-tunnelmiakin ja kyllä tämä täyttää henkisen väkivallan kriteerit. Minullekin välittyi kuvio juuri näin: O tunnustelee ja varoo, yrittää eikä provosoidu. H provosoi, nakkelee niskojaan, osoittaa halveksuntansa monin tavoin ja käyttää sitten näitä tokaisuja, joissa sekä O että katsoja jää miettimään että mistä olikaan kyse, miten tilanteet tosiasiallisesti etenivät.

Julmaa, julmaa.

Aivan. Heidi käyttäytyy tavalla, joka tekee asiallisesta keskustelusta vaikeaa tai täysin mahdotonta, ja sitten syyttää Oskaria siitä että keskustelua ei ole syntynyt. Henkisen väkivallan yksi ilmenemismuoto on juuri tällainen.

Minulla oli kerran miesystävä, joka mainitsi eksänsä olleen patologisen mustasukkainen tapaus. Itse olen poikkeuksellisen vähän mustasukkaisuuteen taipuvainen, ja kerroinkin tälle miehelle että minun kanssani ei ole sitä riskiä. Miehellä alkoi esiintyä suhteen edetessä kaikenlaista aika outoa käytöstä. Hän ei uskoakseni koskaan pettänyt minua, mutta outoja puheita ja tekoja oli säännöllisesti, ja ne muuttuivat ajan kuluessa yhä vain oudommiksi. Huomasin ajattelevani monista jutuista, että joku voisi tulla aika mustasukkaiseksi tällaisesta. Mitä enemmän tätä käytöstä esiintyi, sitä enemmän aloin ymmärtää sitä mustasukkaista eksää. Vaikka en itse reagoinutkaan noihin juttuihin kielteisesti, vaan lähinnä kummeksuvasti, ajattelin että joku muu voisi haavoittua niistä pahastikin. Lopulta minusta alkoi tuntua että mies jopa oikein yrittää saada minut mustasukkaiseksi, häntä ärsyttää kun se ei millään onnistu, ja toimintaa pitää siksi viedä äärimmäisempään suuntaan.

Sitten yhden ravintolaillallisen aikana hän onnistui. En ottanut asiaa puheeksi siinä kaikkien kuullen, mutta hotellihuoneeseen päästyämme kerroin miehelle asiallisesti että tarvitsen hieman aikaa tapahtumien sulatteluun ja haluan keskustella asiasta. Mies veti tästä suunnattomat kilarit. Hän mm. lakkasi kokonaan puhumasta minulle ja alkoi sen sijaan käydä keskustelua minusta kolmannessa persoonassa jonkun kuvitteellisen kolmannen osapuolen kanssa, meni hotellihuoneen lattialle ryömimään peitto päällään yms. Hän siis kaikin tavoin käytöksellään pyrki osoittamaan, että olin toiminut täysin anteeksiantamattoman ilkeästi, kun kehtasin pahoittaa mieleni hänen käytöksestään.

Myöhemmin mies muisti aina vetää tämän tapauksen esiin riidan aikana ja syyllistää minua siitä, että MINÄ käyttäydyin niin draamanhakuisesti! :D Pystyn nyt jo hieman nauramaan asialle, mutta kun tuossa tilanteessa olin itse osapuolena niin siitä oli kyllä huumori kaukana.

Vierailija
4551/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi: Joku jäppinen yritti kesken cypress hillin keikkaa tulla dissaamaan mun menoa, kun tanssin sitä biisii baarijonossa. Minä sanoin sille, että oo sinä jäppinen hiljaa ja mökötä omassa nurkassa.

Oskari: Noo, ehkä sillä oli vaan paha mieli jostain.

Heidi: Niin joo niin, no sit voi pitää ihan itellään, hihihi, eikä niinku tulla niinku toisen tunnelmaa yrittämään droppaamaan hihi ei onnistunu siinä kyllä.

Oskari: Niin.......

Heidi: Mut joo tollasiiki ihmisii löytyy.

Oskari: Niin...... Totta, totta.........

Joo, kaikessa kamaluudessaan tuo kohtaus ihan hemmetin hyvin kuvasi näitä kahta. Heidin syvällisyys ei riittänyt edes huomaamaan tilanteen ironiaa. Heidin syvällisyys rajoittunee Provinssin kanssakävijöilleen (huom, n. 20 vuotta nuoremmilleen) vittuiluun musiikkimausta. Niin ja toki ainaiseen itsensäkuvaamiseen mukataiteellisesti niin, että oma lärvi glittereineen ei jää hetkeksikään näkymättä.

Vaivaannuttava kohtaus.

Vierailija
4552/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopearytminen kirjoitti:

Oskarin kaltainen hiljainen sääntöseppo ei millään muotoa passaa nopearytmiselle Heidille. Etsisivät vaan kaltaisensa. Ymmärrän Heidin turhautumisen. Miten tutustut jos et puhu? Rentoutta tuo Oskari kaipaisi meininkiinsä.

Miten puhut, jos toinen vie aggressiivisesti tilille pienimmästäkin yksipuolisesti määritellystä rikkeestä, joita ei voi mitenkään ennustaa eikä siksi myöskään välttää?

Vierailija
4553/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi: Joku jäppinen yritti kesken cypress hillin keikkaa tulla dissaamaan mun menoa, kun tanssin sitä biisii baarijonossa. Minä sanoin sille, että oo sinä jäppinen hiljaa ja mökötä omassa nurkassa.

Heidi: Niin joo niin, no sit voi pitää ihan itellään, hihihi, eikä niinku tulla niinku toisen tunnelmaa yrittämään droppaamaan hihi ei onnistunu siinä kyllä.

Tää oli kyllä hillitön 😂 Ja voi Oskari kun se ei osannut heittäytyä ihan täysillä fiilistelemään ja niinku tuntemaan sitä provinssi-imua munaskuukkeleissaan saakka.

Vierailija
4554/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi on totaalisen kypsymätön eikä kykene parisuhteeseen. Sen on jokainen nähnyt ohjelman aikana. Heidin sopii keskittyä tulevaisuudessa vain itseensä. Niin on kaikkien kannalta parasta. Voi Oskari ja exä parkoja.

Vierailija
4555/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka ikinen muu ihminen tällä kaudella on kypsä ja järkevä, kykenee varmasti suhteeseen kunhan sopiva match tulee kohdalle. Mutta Heidin luulen saavan osakseen pitkää yksinäisyyttä ja surullista, ei-arvokasta ikääntymistä. Sellainen myötähäpeää herättävä, harhainen ikiprinsessa pinkissä huulipunassa ja runsaassa poskipuna+korostuskynä -yhdistelmässään. Jota lapset jää tuijottamaan kaupassa ja täytyy kiirehtiä pois, ennenkuin huomauttavat jotain noloa.

Jotenkin kyllä karmivan rumasti sanottu toisesta ihmisestä. Että tulevaisuuskin tihkuu yksinäisyyttä ja häpeää. Tulin surulliseksi tästä kuvauksesta. Voiko sellaisen kirjoittaja olla itse aidosti onnellinen?

Vierailija
4556/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v joka jumiutunut 16v-moodiin. Antakaa minun kaikki kestää!!!!!!!

Vierailija
4557/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli kyllä hillitön 😂 Ja voi Oskari kun se ei osannut heittäytyä ihan täysillä fiilistelemään ja niinku tuntemaan sitä provinssi-imua munaskuukkeleissaan saakka.

Ei hel***** 🙈🙈🙈

Vierailija
4558/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten puhut, jos toinen vie aggressiivisesti tilille pienimmästäkin yksipuolisesti määritellystä rikkeestä, joita ei voi mitenkään ennustaa eikä siksi myöskään välttää?[/quote]

Pelkän ohjelman perusteellako kirjoitat tuollaista tekstiä? Vaarallista.

Vierailija
4559/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopearytminen kirjoitti:

Heidi ei ansaitse niin fiksua miestä kuin Oskari. Heidin paikka on kotona peilin edessä opettelemassa käytössääntöjä..

Vierailija
4560/7445 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka ikinen muu ihminen tällä kaudella on kypsä ja järkevä, kykenee varmasti suhteeseen kunhan sopiva match tulee kohdalle. Mutta Heidin luulen saavan osakseen pitkää yksinäisyyttä ja surullista, ei-arvokasta ikääntymistä. Sellainen myötähäpeää herättävä, harhainen ikiprinsessa pinkissä huulipunassa ja runsaassa poskipuna+korostuskynä -yhdistelmässään. Jota lapset jää tuijottamaan kaupassa ja täytyy kiirehtiä pois, ennenkuin huomauttavat jotain noloa.

Jotenkin kyllä karmivan rumasti sanottu toisesta ihmisestä. Että tulevaisuuskin tihkuu yksinäisyyttä ja häpeää. Tulin surulliseksi tästä kuvauksesta. Voiko sellaisen kirjoittaja olla itse aidosti onnellinen?

Eihän Heidillä ole tuolla menolla mitään jakoa miesten kanssa. Minä minä minä ja vielä kerran minä+Instagram.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan