Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Mikä oli se Anniinan "oma juttu" eilen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Katja ole insinööri AMK?
EIkös se ihan normi opistoinssi ole.
Mikä ihmeen opisto? Eikö opistotasoinen koulutus lopetettu jo jotain 20 vuotta sitten ja tilalle tuli AMK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Hassua että täällä höpistään K akateemisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla, mutta Oskari se on täysin kyllästynyt tuohon Heidin pintaliitoon! Somettamiseen, jokaisen yhteisen vapaahetken (Oskarin mielestä), jonka O järkää, että olisivat kahden, Heidi järjestää ohjelmaa! On levoton ja jotenkin hermostunut. Kuvia, kuvia ja taaas kuvia ig:iin... ei hyvä päivä! Voiko aikuinen, nelikymppinen nainen olla noin lapsellinen ja levoton? Lisäksi tuulella käyvä luonne... ei tuosta hyvä heilu.
Katja jo meille muille ilmoitti, että on luovuttanut, joten se siitä. Olli löytää sen oikean kyllä pian.
Anniinan ja Villen touhutuksesta tulee kyllä itsekin niiin hyvälle tuulelle! On ne vaan niin ihania. Tuleehan se arki vielä heillekin vastaan, eikä silloin aina naurata, mutta se on sitä elämää se.
Unohtui mainita Heidin meikkihysteria, joka kuuluu tuohon sarjaan pintaliitäjät. Lisäksi loukkaantuu helposti: kun olivat siellä mummon luona ja kun koki, että mummo liittoutui Oskarin kanssa häntä vastaan, sitä itkeä tuhersi kameralle! Voi herttileijaa sentään....
Heidihän oli tilanteessa liikuttunut, ei loukkaantunut. Se liittoutumisheittohan oli ihan huumorilla sanottu. Mummo on Heidille niin tärkeä, että hän liikuttui siitä miten mummo löysi heti Oskarin kanssa ”yhteisen sävelen”.
Oskari pystyi mummon luona ottamaan ekaa kertaa rennosti, kun joku muu sanoi ääneen asioita, joista hänellä itselläkäänkin olisi mielipide, mutta parempi olla hiljaa.
Näyttipä Heidi kivalta mustassa neuleessa. Normaalisti hänen vaatteensa ja Kasper-meikki vievät kaiken huomion ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yksinkertaista sakkia täällä onkaan. Opistoja ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Katjan insinööriyteen tukeutuminen on aika kehittymätöntä, vai onko tuo yleistäkin insinööreillä? En ole aiemmin kuullut, että kukaan noin tiiviistä tulkitsee itseään tutkintonimikkeellä ja koulutustaustalla, ihan kuin se määrittelisi ihmisen koko persoonan ja identiteetin ja kaikki lopulta aina selittyy sillä. Onhan se toki turvallista, voi luoda stereotypian ja pysytellä sen ahtaissa rajoissa. Siitäkö on kyse?
No itse olen DI nainen ja joskus menen ns tutkintonimen taakse. Se on enemmän sellaista itseironiaa, olen hieman suoraviivainen enkä monisanainen haaveilija-tyyliin. Nauraa itselleen ja omalle "insinöörimäisyydelleen".
Niin minäkin, mutta en siihen sentään joka keskustelussa vetoa. En tosin ole DI, mutta jos joku aloittaa juttunsa "älä nyt säikähdä" tms niin aika herkästi tulee sanottua että "Ensihoitaja ei vähästä hätkähdä" tms.
Tollanen kommunikointi ois muuten niiiin ärsyttävää. :D
Lapsellista kirjoitti:
Ketä muuta ärsyttää noi Katjan insinööri- jutut... ”Olen insinööri niin en naura tietylle huumorille”, ”olen insinööri niin en ole sellainen tai tälläinen”.
Eipäs, vaan ”olen tällainen ja siksi olen insinööri.” Huomaatko eron?
Katja ylipäätään pitää itsemäärittelyt yhdessä sanassa, kun taas Olli määrittelee ja luokittelee työkseen. Ihan ymmärrettävää käytöstä ... filologilta.
Ollilla on hyllyssään hymypoikapatsas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yksinkertaista sakkia täällä onkaan. Opistoja ei enää ole.
Eihän ala-asteitakaan enää ole ja silti ne vakiintuneet kielenkäyttöön.
AMKt on entisiä kauppaoppilaitoksia, akateemisuuden kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katjasta ja Ollista ei tule paria. En näe, että voisivat jatkaa edes ystävinä. DI ja humanisti ehkä pahin yhdistelmä ikinä, voi ”asiantuntijat”. :D
Mun mielestä kummassakaan ei ole vikaa, ovat vain liian erilaisia. Eikä se Katja oli niin paha mitä täällä väitetään. Ei kaikki osaa heti näyttää tunteitaan. Varsinkaan jos toinen ei kolahda.
Insinööri-humansiti pari on minusta yllättävän tavallinen. Mutta tämä kuullostaa varmaan jonkun korviin sovinismilta kun sanon, että se luultavasti toimii paewmmin yhteen, silloin paremmin kun nainen on se humanisti ja mies insinööri..
Täällä pariskunta, jossa minä olen koulutukseltani DI ja miehen tutkinto luokanopettaja, tosin kumpikaan ei ole suoraan koulutusta vastaavissa hommissa. Mutta hyvin menee, lähemmäs parikymmentä vuotta jo oltu yhdessä. Voi se näinkin päin toimia.
Vierailija kirjoitti:
AMKt on entisiä kauppaoppilaitoksia, akateemisuuden kanssa mitään tekemistä.
Eikös Katjalla ole insinöörin paperien lisäksi maisterin tutkinto jostain ulkomailta?
Vierailija kirjoitti:
Itse tulee katsottua jaksot jälkikäteen Maikkarin sivuilta. Pakko kelata ohi nuo Heidin ja Oskarin osuudet. Heidän kommunikaatiossaan on niin paljon tavaraa siellä rivien välissä, että en kykene sitä kirkkain otsin katsomaan. Odotukset (omat ja muiden), pettymykset, epäluulo ja pelot, kaikki kaikki kaikki yhtenä mössönä heidän ilmeissään ja eleissään. Vaikeaa luulisi olevan tuolle pohjalle rakentaa. Lisäksi kameroiden luulisi aiheuttavan valtavasti lisäpaineita. Hullun hommaa tällainen tositeevee, siitäkin huolimatta, että Suomessa ohjelma on poikinut muutamia ilmeisen onnistuneita parisuhteita.
Minulle oli vaikeinta katsoa Katja-paran väkinäistä naurua, kun hän istui Ollin ja tämän kavereiden kanssa pöydässä.
Genovassa varmaan pyörryttäisiin, jos kuulisivat, että pizzaan laitetaan pestoa ketsupin päälle ja kaikki kruunataan mascarponella. Tämä vehnätaikinan päälle laitettu aineosa sekamelska voi ehkä olla hyvän makuista jonkun mielestä, mutta sitä ei voi kutsua enää noiden ainesosien jälkeen pizzaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Katjan insinööriyteen tukeutuminen on aika kehittymätöntä, vai onko tuo yleistäkin insinööreillä? En ole aiemmin kuullut, että kukaan noin tiiviistä tulkitsee itseään tutkintonimikkeellä ja koulutustaustalla, ihan kuin se määrittelisi ihmisen koko persoonan ja identiteetin ja kaikki lopulta aina selittyy sillä. Onhan se toki turvallista, voi luoda stereotypian ja pysytellä sen ahtaissa rajoissa. Siitäkö on kyse?
No itse olen DI nainen ja joskus menen ns tutkintonimen taakse. Se on enemmän sellaista itseironiaa, olen hieman suoraviivainen enkä monisanainen haaveilija-tyyliin. Nauraa itselleen ja omalle "insinöörimäisyydelleen".
Niin minäkin, mutta en siihen sentään joka keskustelussa vetoa. En tosin ole DI, mutta jos joku aloittaa juttunsa "älä nyt säikähdä" tms niin aika herkästi tulee sanottua että "Ensihoitaja ei vähästä hätkähdä" tms.
Tollanen kommunikointi ois muuten niiiin ärsyttävää. :D
Ihan varmaan, mutta on myös ärsyttävää kun varoitellaan esim. ettei saa säikähtää kun näkee kaverin jalassa mustelman.
Oskari ja mummo tuntui niin tavallisilta ihmisiltä, nuorikkonsa on vähän erikoisen oloinen ihminen.
Jos Ollilla on hymypoika, sitä ei ihan helpolla saa. Poika parka on noissa jaksoissa ihan paniikissa, ei ole tottunut noin tylyyn vastaanottoon.
Vierailija kirjoitti:
katjahullu on kans muutaman sata viestiä laittanut.
Pahempi kuin oskarihullu(t)
Vierailija kirjoitti:
Oskari ja mummo tuntui niin tavallisilta ihmisiltä, nuorikkonsa on vähän erikoisen oloinen ihminen.
Tuntui vielä. Onko seuraavan katsoneita? Joko alkaa Oskarilla näytteleminen loppumaan ja ovet paukkumaan?