Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
2421/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin perhepiirissä viljellään juuri tuollaisia "jos joku kysyy, niin olen paikassa x" -heittoja ilman että ne tarkoittavat yhtikäs mitään. Jos olen vaikka menossa suihkuun, niin saatan vitsillä ilmoittaa että "mä olen suihkussa, jos joku kysyy". Ja tiedän siis vallan hyvin, ettei kukaan minua oikeasti sillä aikaa kaipaa. Se on vaan sanonta.

Tuskinpa tuossa Oskarin heitossakaan mitään sen kummempaa oli taustalla.

Mun mielestä heitto oli niin kömpelö, että vaikutti käsikirjoitetulta. Oskari yritti ehkä olla rento ja luonteva kamaran edessä. Heidi kun oli parhaillaan burn outissa, O yritti vähän rauhoitella tilannetta. Tavallaan O olis ehkä jo halunnut olla siellä salilla, kun rouva käyttäytyi niin hysteerisesti.

Vierailija
2422/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän sarjan tässä nykyisessä ja parissa viimeisimmässä tuotantokaudessa on käynyt monella parilla niin, että häissä ovat innoissaan uudesta puolisosta ja tyytyväisiä ja ystävällisiä ja halukkaita tutustumaan ja kaikki vaikuttaa lupaavalta. Ja tämä vaikutelma tulee vielä hääyön jälkeen, ehkä jopa vahvempana. Mutta sitten häämatkalla tapahtuu jotain! Häämatkalle lähdetään vain pari päivää niiden häiden jälkeen. Ja häämatkaklipeissä näkyy, että NAISTA tökkii ja pahasti. Nainen on käden puuskassa, aurinkolasit silmillä, vaisu, etäinen, puhumaton ja jäätävän oloinen. En tiedä onko sattumaa että se on juuri nainen jota tökkii, mutta siltä näyttää. Rosa, Mari, Aliisa, Katja jne. 

Mistä on kyse? Väitän, että tässä on joku ilmiö kyseessä, siis jokin noita kaikkia caseja yhdistävä juttu, joka selittää tuon mikä tapahtuu, yhtäkkisen täyskäännöksen. Mutta mikä ilmiö? Helppo vastaus olisi, että naiset rakentaa pilvilinnoja ja putoaa rymisten alas kun parisuhde ja uusi siippa ei vastaakaan heidän täydellisyysodotusta. Mutta en ihan usko tätä, tämä on ihan liian helppo selitys. Kuitenkin osa näistä naisista, joille tässä on käynyt näin, on ihan fiksun oloisia ihmisiä, joilla on kokemusta parisuhteista ja siitä että siippa ei koskaan ole eikä voikaan olla täydellinen.

Eli mitä siellä häämatkalla oikein tapahtuu, että näin moni nainen jäätyy tylyksi ja käytännössä blokkaa kaikki mahdollisuudet tutustumiselle? Vaikka nämä samat naiset ovat olleen innoissan tutustumaan ja iloisia uudesta siipasta vielä pari päivää aiemmin hääyön jälkeen?

Jospa häät ovat se olennaisin The Juttu morsmaikuille, on kiva saada oma "päivä prinsessana" ja olla juhlinnan keskipisteenä. Kyllä minäkin, kun muutkin... Ja häiden jälkeen iskee sitten arki väistämättä eikä se olekaan enää niin kiinnostavaa tai innostavaa. Pitäisi nähdä vaivaa ja oikeasti tutustua kumppaniin, muuttaa tapojaan ja elämänrytmiään jne. Liian vaivalloista??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vihdoin jakson #4. Olli ja Katja ei ollut mielestäni ollenkaan niin katastrofi, kuin mitä odoti täältä lukemani perusteella. Semmonen neutraali miinus. Ollin yksinpohdinnoista (ja osin Katjankin) tuli semmosia myrskypilviä, mutta ei se yhteiselo nyt niin kauheaa ollut. 

- Olli itse pohti että voisi sitten kauppareissun jälkeen syödä vaikka rahkan niin ei tarvii ruokaa laittaa nälkäisenä, ja tähän Katja ehdotti että miksei söis sitä rahkaa nyt ennen reissua, ettei lähde nälkäisenä kauppaan. Katja ei käskyttänyt Ollia syömään rahkaa "tyhjästä". 

- Biojäteastia-gate: Olli myönsi ettei ole biojäteastiaa mutta heti samassa yhteydessä kysyi että pitäiskö semmonen hankkia. Myönsi myös että hänelle on bioastiattomuudesta muutkin huomautelleet, ja ne biojätteet meni mun mielestä sit erilliseen pussiin (ei sekajätteisiin). Ei ollut mitään tylyttämistä Katjalta. Sietääkin herran  kerätä biojätteet erilleen, mokoma wannabe-hippi :D 

- Kauppakassin väristä oli normaalia mielipiteiden ja kokemusten kommunikointia. Katja on tottunut siihen että kauppakassi on hillityn värinen, osa asukokonaisuutta, Ollille taas kauppakassi on kauppakassi. Eri tavat, ei ollut riitelyä tai tylytystä. 

- Kun Olli viikkaili vaatteita niin siinä vilahti tosi hieno musta-harmaa Legend of Zelda-paita, jälkipolven kanssa huomattiin se heti. Mistäköhän on hankittu? Haluan samanlaisen!

- Lopussa Olli ja Katja ihan sopuisasti pelailivat Wii:llä jotain Nintendon tasohyppelyä. Tästä jäi hyvä fiilis. 

Mulle ei jäänyt kyllä tuosta lopun pelaamisestakaan hyvä fiilis. Tuntui siltä, että tässä vaan pakolla vietetään jotain aikaa (kunnes kameramiehet suksivat hiiteen).

Vierailija
2424/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vihdoin jakson #4. Olli ja Katja ei ollut mielestäni ollenkaan niin katastrofi, kuin mitä odoti täältä lukemani perusteella. Semmonen neutraali miinus. Ollin yksinpohdinnoista (ja osin Katjankin) tuli semmosia myrskypilviä, mutta ei se yhteiselo nyt niin kauheaa ollut. 

- Olli itse pohti että voisi sitten kauppareissun jälkeen syödä vaikka rahkan niin ei tarvii ruokaa laittaa nälkäisenä, ja tähän Katja ehdotti että miksei söis sitä rahkaa nyt ennen reissua, ettei lähde nälkäisenä kauppaan. Katja ei käskyttänyt Ollia syömään rahkaa "tyhjästä". 

- Biojäteastia-gate: Olli myönsi ettei ole biojäteastiaa mutta heti samassa yhteydessä kysyi että pitäiskö semmonen hankkia. Myönsi myös että hänelle on bioastiattomuudesta muutkin huomautelleet, ja ne biojätteet meni mun mielestä sit erilliseen pussiin (ei sekajätteisiin). Ei ollut mitään tylyttämistä Katjalta. Sietääkin herran  kerätä biojätteet erilleen, mokoma wannabe-hippi :D 

- Kauppakassin väristä oli normaalia mielipiteiden ja kokemusten kommunikointia. Katja on tottunut siihen että kauppakassi on hillityn värinen, osa asukokonaisuutta, Ollille taas kauppakassi on kauppakassi. Eri tavat, ei ollut riitelyä tai tylytystä. 

- Kun Olli viikkaili vaatteita niin siinä vilahti tosi hieno musta-harmaa Legend of Zelda-paita, jälkipolven kanssa huomattiin se heti. Mistäköhän on hankittu? Haluan samanlaisen!

- Lopussa Olli ja Katja ihan sopuisasti pelailivat Wii:llä jotain Nintendon tasohyppelyä. Tästä jäi hyvä fiilis. 

Samaa mieltä. Mielenkiintoista, miten eri tavalla ihmiset näkevät asioita. Se kissan pois pyyhkäisy keittiön tasolta ei myöskään minun silmääni näyttänyt millään tavalla sadistiselta, jollaisena se tässä keskustelussa esitettiin.

Vierailija
2425/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mielenkiintoista, miten eri tavalla ihmiset näkevät asioita. Se kissan pois pyyhkäisy keittiön tasolta ei myöskään minun silmääni näyttänyt millään tavalla sadistiselta, jollaisena se tässä keskustelussa esitettiin.

En ole nähnyt jaksoa, mutta oliko siellä kissa keittiötasolla? En nyt osaa sanoa, miten pyyhkäisi kissan pois, mutta elukat ei kuulu keittiötasoille, vaikka kissalle moinen kiipeily luonnollista varmaan onkin. En ole mikään kissavihaaja, mutta mulle olisi ongelma, jos kumppanilla olisi kissa. Raapii ja karvaavat kaikki paikat ja pahanhajuista kissan kusta aina kylppärissä. Jos yrittää välttää raapimista, pitää hankkia joku kyrvännäköinen kiipeilypuu olkkariin. Elävätkin riesaksi saakka vuosikausia. Kissat siis muuten ihan ok, mutta ei mun huushollissa.

Vierailija
2426/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt jaksoa, mutta oliko siellä kissa keittiötasolla? En nyt osaa sanoa, miten pyyhkäisi kissan pois, mutta elukat ei kuulu keittiötasoille, vaikka kissalle moinen kiipeily luonnollista varmaan onkin. En ole mikään kissavihaaja, mutta mulle olisi ongelma, jos kumppanilla olisi kissa. Raapii ja karvaavat kaikki paikat ja pahanhajuista kissan kusta aina kylppärissä. Jos yrittää välttää raapimista, pitää hankkia joku kyrvännäköinen kiipeilypuu olkkariin. Elävätkin riesaksi saakka vuosikausia. Kissat siis muuten ihan ok, mutta ei mun huushollissa.

Raapivat ja kusevat, mutta se ei silti oikeuta voimakkaalla puskuotteella roiskaisemaan Nuunuuta alas. Voi kissa parka

Vierailija
2427/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni siinä näkyi vaan Katjan kokemattomuus kissojen kanssa. Hän yritti nostaa kissaa alas, mutta kissa päättikin hypätä itse ja Katja säpsähti kissan reaktiota. Kissan käsittely, nostelu ja muu ei ole yhtään luontevaa. Siksi näytti siltä kuin Katja ois kissan pudottanut alas. Tarkoitus oli nostaa alas hallitummin mutta Nuunuu päätti toisin. 

Olen itse kissaihminen ja kissojen omistaja ja ei Katja tästä miinuksia saanut silmissäni.  

Vierailija
2428/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin perhepiirissä viljellään juuri tuollaisia "jos joku kysyy, niin olen paikassa x" -heittoja ilman että ne tarkoittavat yhtikäs mitään. Jos olen vaikka menossa suihkuun, niin saatan vitsillä ilmoittaa että "mä olen suihkussa, jos joku kysyy". Ja tiedän siis vallan hyvin, ettei kukaan minua oikeasti sillä aikaa kaipaa. Se on vaan sanonta.

Tuskinpa tuossa Oskarin heitossakaan mitään sen kummempaa oli taustalla.

Mun mielestä heitto oli niin kömpelö, että vaikutti käsikirjoitetulta. Oskari yritti ehkä olla rento ja luonteva kamaran edessä. Heidi kun oli parhaillaan burn outissa, O yritti vähän rauhoitella tilannetta. Tavallaan O olis ehkä jo halunnut olla siellä salilla, kun rouva käyttäytyi niin hysteerisesti.

Silmiinpistävää sekin, että O ja H ei vaihda suukkoja tavatessaan tai erotessaan. Luonnollinen läheisyys pikku kosketukselleen loistaa myös poissaolollaan...melko mahdolliselta suhde näyttää, jos siltäkään, kun O joutuu olemaan niin varpaillaan Heidin seurassa, ja se on raskasta kenelle vain.

Ärsyttävä piirre Heidissä sekin, kun sanoi omaavansa ja kertovansa mielipiteensä kaikesta ja kaikista. Onko pakko aina niin tehdä, oikeasti joskus vaikeneminen on kultaa. Asiat kun voi tehdä muullakin, kuin juuri omalla tavalla, ja silti päätyä yhtä hyvään lopputulokseen. Huomaa hyvin, että Heidillä ei ole kokemusta toisen kanssa asumisesta ja toisen saappaisiin astumisesta. Jos ei ole valmis lukemaan toisenkin ihmisen tunteita ja mielipiteitä, olisi paras päätyä asumaan yksin. Ei kukaan halua tuntea olevansa kuin ilmaa/näkymätön toiselle...

2429/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä täällä jaksetaan jauhaa viestitolkulla tuosta "olen salilla jos joku kyselee" -kommentista. Kyseessä on sanonta, hyvänenaika. Ei sen ihmeempää. Vain yksi tapa sanoa että "lähden salille, se on moro". 

Esimerkiksi jos törmää kadulla tuttavaan, voi kuulumisten vaihtamisen jälkeen sanoa lopuksi: "Olipa hauska nähdä pitkästä aikaa. Joo, ei kai siinä. Jos joku kyselee, olen salilla."

VIRKKEEN PERÄÄN KUULUU PISTE!

No, tämä ei ole mikään virallinen tiedotepalsta, joten tärkeintä lienee ymmärretyksi tuleminen, ei mikään pilkkujen viilaus. Olen kerran muuten lukenut yhden vastaavan oikeinkirjoitusnatsin artikkelin, jonka hän itse ylpeänä toimittajana julkaisi jopa Facebookissa. Oli niin päin v* kirjoitettu, että sitä kommentoivat muutkin. Yllätys, että se poistettiin pian. Sanotaanko, että siinä ei pilkkuja eikä pisteitä säästelty - jopa niin, että koko tekstiä oli hankala lukea. Ironista? Kyllä.

Vierailija
2430/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei jäänyt kyllä tuosta lopun pelaamisestakaan hyvä fiilis. Tuntui siltä, että tässä vaan pakolla vietetään jotain aikaa (kunnes kameramiehet suksivat hiiteen).

Sama fiilis jäi tänne. Kaverilista ja turvallista, mutta pääseekö siten eteenpäin toiseen tutustuessa. Ajan tappamiselta vaikutti, muuten kun voisi vallita syvä hiljaisuus, joka olisi piinaavaa molemmille. Jotenkin tuntuu, että Katja ei ole loppuun asti ajatellut/tuntenut itseään, kun on tuohon tapaan avioitua lähtenyt?

Vierailija
2431/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä täällä jaksetaan jauhaa viestitolkulla tuosta "olen salilla jos joku kyselee" -kommentista. Kyseessä on sanonta, hyvänenaika. Ei sen ihmeempää. Vain yksi tapa sanoa että "lähden salille, se on moro". 

Esimerkiksi jos törmää kadulla tuttavaan, voi kuulumisten vaihtamisen jälkeen sanoa lopuksi: "Olipa hauska nähdä pitkästä aikaa. Joo, ei kai siinä. Jos joku kyselee, olen salilla."

VIRKKEEN PERÄÄN KUULUU PISTE!

Oho, siinähän olikin piste, anteeksi.

Ei tämä ole varmastikaan ensimmäinen virhe, joka täällä palstalla sattuu.

Tein virheen myös Suomenlinnassa ja se oli huomattavasti suurempi, kuin capslock päällä kirjoitettu huomautukseni.

Vierailija
2432/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katjan kommentti kauppakassien väristä ei ole neutraali toteamus mieltymyseroista. Kulttuurissamme hillittyjä värejä pidetään legitiimin keskiluokkaisen maun mukaisina. Kirjavat ja räikeät yhdistetään huonoon makuun. Kommentillaan Katja toi ilmi, että pitää Ollin makua huonompana kuin omaansa.

Beige kestokassi ”Legitiimi keskiluokkainen maku”. Heh heh heh.

Kukaan ei ole muistanut kertoa esim. kuningatar Elisabetille, että kirkkaat värit ovat alaluokkaisia...

Vierailija
2433/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katjan kommentti kauppakassien väristä ei ole neutraali toteamus mieltymyseroista. Kulttuurissamme hillittyjä värejä pidetään legitiimin keskiluokkaisen maun mukaisina. Kirjavat ja räikeät yhdistetään huonoon makuun. Kommentillaan Katja toi ilmi, että pitää Ollin makua huonompana kuin omaansa.

Beige kestokassi ”Legitiimi keskiluokkainen maku”. Heh heh heh.

Kukaan ei ole muistanut kertoa esim. kuningatar Elisabetille, että kirkkaat värit ovat alaluokkaisia...

Onko hänkin leikkauttanut ja värjäyttänyt itselleen kouvolatukan?

Vierailija
2434/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniina ja Ville ♥️♥️♥️♥️

Vierailija
2435/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ohjelmaformaatti on kyllä osoittanut sen että naiset menevät tunteet edellä ja myöskin sen että vaikka olisi miten ns. järki-ihminen, niin nainen ei vain pysty käytännön tasolla toimimaan järkipohjaisesti, vaan on lopulta jossain määrin tunteiden vietävänä.

Jaa vähän sama kuin se että miehet ajattelevat alapäällään?

Vierailija
2436/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni saa vapaasti preferoida lyhyempiä/pidempiä/samanpituisia ihmisiä, mutta kummaksun hieman jos "väärä pituus" jollekin pilaa kokonaisuuden kumppanissa. No, kukin tavallaan.

Itselleni kelpaisi 165cm, 178cm ja 191cm yms. mikä vaan, jos tulisi alttarilla vastaan. Ehkä vaatisi totuttelua, jos iso pituusero mutta silti. Kokonaisuus ratkaisee.

Itse en kyllä itseäni lyhyempää miestä tahtoisi, olen itse ihan semipitkä naiseksi, ja jotenkin itseä lyhyemmän kanssa se vain korostuu (olen ollut lyhyessä suhteessa itseä lyhyemmän kanssa). Varmaan jos kaikki muu hipoisi täydellisyyttä, asian kanssa oppisi elämään, mutta melkoinen turnoff on kyllä itseä lyhyempi mies.

Vierailija
2437/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan "pudottaminen" / alasajo / hyppääminen alas sai Ollilta siunauksen. Eikö kukaan muu muka kuullut, kun Olli sanoi Katjalle siihen jotain "juuri noin" tjsp. tarkoittaen, että hyvällä tavalla kissa saatu pois tieltä.

Olli kai antoi alunperin ohjeita Katjalle miten toimia, kun kissa on keittiötasolla. Ja pieneen klippiin telkkariin laitetaan teaseriksi otos, missä Katjan toiminta näyttää julmalta, vaikka toimi Ollin ohjeiden mukaan ja kissa omalla tavallaan. Katja teki parhaansa siinä tilanteessa.

Vierailija
2438/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä ilmeisemmin kaksikon välillä on ollut vääntöä.

– Jokaisen kinastelun päälle ollaan yhdessä puhallettu henkee ja halattu, Oskari sanoo"

Näin jyrisee jo iltalehtikin!

Ollut vääntöä ja kinasteltu on ja usein..

Hyvät mammat: nyt puhutaan sellaisesta aikajanasta, jolla normaalisti ei riidellä eikä väännetä, vaan rakastellaan, tutustutaan toisiinsa, hellitään, huomioidaan ja tehdään toisen olo mahdollisimman ihanaksi.

Mutta mitä tekee O ja H, tämä nykyajan Tauski ja Virpi? He vääntävät ja riitelevät, halivat sovinnoksi ja taas tappelevat. Sanan säilä lentää ja verbaalikirves viuhuu tässä liitossa.

Vierailija
2439/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Jokaisen kinastelun päälle ollaan yhdessä puhallettu henkee ja halattu, Oskari sanoo"

Hyvät mammat: nyt puhutaan sellaisesta aikajanasta, jolla normaalisti ei riidellä eikä väännetä, vaan rakastellaan, tutustutaan toisiinsa, hellitään, huomioidaan ja tehdään toisen olo mahdollisimman ihanaksi.

Mutta mitä tekee O ja H, tämä nykyajan Tauski ja Virpi? He vääntävät ja riitelevät, halivat sovinnoksi ja taas tappelevat. Sanan säilä lentää ja verbaalikirves viuhuu tässä liitossa.

No ei oo kyllä ollenkaa niinku Tauski ja Virpi

Vierailija
2440/7445 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei oo kyllä ollenkaa niinku Tauski ja Virpi

Miten niin ei ole? Iltapäivälehdessä oli juttua, että Heidi oli 'muuttanut' Oskarin luo, niin käskystä oli ensimmäisenä vienyt tälle ukolleen kaljaa! Ekana oli vienyt Oskarille kaljaa ja varmaan tiesi, että sillä saa ukon lamaannutettua ja sen jälkeen meni etsimään Oskarin piilottamia salaisuuksia kaapeista.