Kana vs naudan jauheliha
Pitäisi aloittaa dieetti. Tajusin yhdessä vaiheessa, knu olin puntilla käynyt pari vuotta, että ruokavalio osittain pielessä. 17% jauhelihaa tuli vedeltyä turhan usein. Kana olisi hyvää ja vähärasvaista, mutta sitä ei pysty syömään kovin montaa päivää viikossa. Sen sijaan jauhelihaa voisi vaikka joka päivä. On toki myös vähärasvaista jauhelihaa kaupoissa, mutta miten menettelisi naudan jauhelihan sijasta kananpojan jauheliha? Toimisiko esim. pitsassa. Tai kalkkuna.
Kommentit (12)
kanan jauhelissa on se ongelma, että se maistuu perceeltä. En ikinä ole syönyt hirveämmän makuista jauhelihaa. Pari kertaa elämäni aikana ostanut ja olen aina ihmetellyt kuka helvetti tätä ostaa ja syö.
Kanan palaset kokonaisena tai suikaleina, ei jauhelihana.
Osta paketti ja kokeile. Sitten tiedät varmasti. Itse en kummemmin välitä, mutta kyllä siitä vaikka kanapullia tekee.
Vierailija kirjoitti:
kanan jauhelissa on se ongelma, että se maistuu perceeltä. En ikinä ole syönyt hirveämmän makuista jauhelihaa. Pari kertaa elämäni aikana ostanut ja olen aina ihmetellyt kuka helvetti tätä ostaa ja syö.
Kanan palaset kokonaisena tai suikaleina, ei jauhelihana.
Maustaminen on kaiken A ja O
Rasva ei ole pahasta. Se pitää sinut kylläisenä ja voit syödä vastaavasti vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Rasva ei ole pahasta. Se pitää sinut kylläisenä ja voit syödä vastaavasti vähemmän.
En vain haluaisi olla lihava mätisäkki
Älä osta mitään tehotuotettua = kidutettua eläinparkaa! Ja lopeta ihmisten kutsuminen mätisäkeiksi. Kyseinen ilmaus antaa sinusta kuvan, ettei siellä päässä pyöri muu kuin p*ska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imbesillinä tulet pysymään, jos kuvittelet, että rasva sinua lihottaa.
Lidlissä myydään niinkin outoa jauhelihaa kuin kananauta. Lie kevyempää kuin pelkkä nauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi juuri sinun ei kannattaisi sortua "kevyt-ruokiin"
Säin tänää lidlin broilerijlihaa. Oli hyvää kun maustoi curryllä ja pitturilla.
ei rasva lihota vaan vilja se lihottaa
Vaihdellen molempia, ettei kyllästy. Molemmat on kyllä hyviä. :)