BIG Brother 2019 Official
No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?
Kommentit (90773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos anu ei ole keliaakikko niin mitään ongelmaahan ei ole, kun kevin ja krisu eivät löytäneet gluteenittomia jauhoja. Anuhan voi syödä sitten samaa mitä muutkin
Mulla on tulehduksellinen suolistosairaus, hyvin aggressiivinen sellainen. En ole keliaakikko, mutta todellakin syön gluteenitonta, vaikka pystyisinkin syömään gluteenia. Mikäli syön gluteenitonta, kipuja on paljon vähemmän/ei ollenkaan, mutta jos syön gluteenia vähänkin liian suuria määriä (jonka olen itse todennut), kivut on ihan helvetilliset. Mua inhottaa sun kaltaset ihmiset, jotka sanovat asioita totuutena tietämättä ihmisten taustoja tai mahdollisia sairauksia. Joten jos mä olisin Anun tilalla, mulle olisi ongelma nuo normijauhot vaikken olekaan keliaakikko. Me ei voida tietää onko Anulla jotain vastaavaa taustalla, joten antakaa olla.
Anullehan normijauhot ei ole olleet ongelma, eikä normijauhoista valmistetut tuotteet.
Sinä voit valita, keliaakikko ei. Silti sinua inhottaa keliaakikot. Okei.
Off topic mutta ei-keliakinen gluteeniherkkyys on nykyisin tieteellisesti osoitettu ja tunnustettu.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö se Elinan laittama rahna on siellä vedenkeittimen keitto-osan alla? Tietääkö joku? Ja kuka hoksi ne rahnat siellä varastohuoneessa hyllyn päässä?
Kimmo huomasi ne varstohuoneen kolikot, kun olivat menossa kauppaan, antoi Anulle toisen.
Olen alkanut tykätä Tarinasta, ja Villestäkin ihan pikkasen. Jukasta en sen sijaan löydä mitään mielenkiintoista. Sikarikerhon jäsenenä menee, mutta se ei nyt riitä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ilmaisesta striimistä seurasin (tai paremminkin jouduin seuraamaan) Millan keittiökäyttäytymistä heti kauppareissun jälkeen...
Käsittämättömän ahne, itsekäs ja röyhkeä asukas. Enpä olisi uskonut jos en itse olisi nähnyt vaikka tästähän osa asukkaista ja katsojista on aiemminkin jo maininnut.Veti naamaansa ensimmäisenä ja eniten. Se omahyväinen ilme kun söi omien karkkiensa lisäksi toisten karkit, sen jälkeen ensimmäisenä suolakurkkujen kimppuun, välillä jogurttia kulhosta, välillä gluteenitonta leipää... pitää kyllä tuo tyttö puolensa moninkertaisesti kun ruoasta ja syömisestä on kyse.
Mikä ihme Millavihaaja täällä on vauhdissa. Milla ei syönyt omien karkkiensa lisäksi toisten karkkeja, vaan jätti suklaat syömättä koska epävegaanisia. Ensimmäisenä suolakurkkujen kimppuun hyökkäsi Kimmo ja Anu.
Jos Anu menisi oireineen ja kokemuksineen lääkäriin, lääkäri toteaisi, että hänen kannattaa jatkaa gluteenin välttämistä eli noudattamaan sellaista ruokavaliota minkä on itselleen havainnut hyväksi. Pitääkö kaikkeen hakea vahvistus lääkäriltä?
Stumppi kirjoitti:
Olette kuunnelleet moni sen Hemmin kelabiisin, mutta tällä biisillä teidän kultapoju toivottaa teille hyvää perjantaita💕
Ihmettelen kovasti, ettei näitä nosteta lehdistössä esille. Etenkin tuo Kela-biisi on kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö se Elinan laittama rahna on siellä vedenkeittimen keitto-osan alla? Tietääkö joku? Ja kuka hoksi ne rahnat siellä varastohuoneessa hyllyn päässä?
Kimmo huomasi ne varstohuoneen kolikot, kun olivat menossa kauppaan, antoi Anulle toisen.
Ok. Voisko olla tosiaan, että kukaan ei viel ole nostanut sen keittimen keitto-osaa, eli rahna majailee edelleen siellä? Aika hyvä piilo sitten : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anu on kyllä niin naurettava tuon gluteenittomuutensa kanssa, eilen veti Jalostajan valmisluhapullia tölkissä. Alkanut ärsyttämään koko ihminen, takertuu Hemmiin vain ja ainoastaan siitä syyatä, että tietää Hemmin olevan suosittu, ajattelee varmaan ratsastavansa hänen mukana finaaliin. Melkein riitti äänet jo häätöön, no ehkä ensiviikolla
Just tollainen pelleily pilaa oikeiden keliaakikkojen maineen.
Nytkin Anu sanoi, että voi syödä vähän noita vehnäisiä lihapiirakoita, ei kokonaista, mutta osan.
Tämmöisistä tulee sitten se harhakäsitys etti keliakia olekaan vakava sairaus.
Onko Anu sanonut olevansa keliaakikko vai suosivansa gluteenitonta ruokavaliota? Kaksi aivan eri asiaa. Itse olen atoopikko, ja olen huomannut, että ihoni pysyy parempana kun jätän ylimääräiset viljat pois, enkä mussuta paljon vehnää. En pidä touhuani pelleilynä, enkä niidenkään keillä on vaikkapa vilja yliherkkyys, ja viljatuotteet pistää masun sekaisin.
Tämä nyt on täysi ohis. Vaikeana atoopikkona alkoi ketuttaa tää keskustelu, kun täällä osa vouhottaa että pelkästään keliaakikot saavat syödä gluteiinitonta ruokaa. Koittakakaa tajuta että se voi olla muillekin sopiva ruokavalio.Kyllä jokainen tajuaa, että gluteenitonta voi syödä myös huvikseen tai muutenkin kuin keliaakikko,
silti en tajua tuollaista, että välillä voi syödä vehnää ihan huoletta, esim lihapiirakkaa, mutta ei voi syödä kaurapuuroa gluteenittomuuteensa vedoten vaan pitää keittää puhdaskaurasta, kyllä siinä vehnälihiksessä on gluteenia aika lailla enemmän kuin kaurapuurossa. Vikuttaa pelleilyltä.
Eikö just joku sanonut, että Anu söi vain osan siitä lihiksestä?
Jos voi syödä gluteenillista ruokaa vain rajallisesti, niin eiköhän saa itse valita mitä gluteenipitoista syö ja minkä vastaavasti jättää pois?
Eli pelkkää pelleilyä, jolla pilaa keliaakikkojen maineen ja heitäkin luullaan vain pelleilijöiksi, he kun eivät voi valita. Kaurahan ei sisällä itsessään gluteenia yhtään toisin kuin vehnä että onhan se erikoista että vehnälihapiirakka maistuu oireetta.
Anu ei ole missään vaiheessa sanonut olevansa keliaakikko, joten miten hän voisi heidän maineensa pilata. Jokainen saa syödä siten, minkä itselleen on havainnut hyväksi.
Tässä onkin nyt kyse talon asukkaiden tasapuolisesta kohtelusta,johon kuuluu se,että ruokia ei voi varata vain itselleen.Anu on näin toiminut ja piilotellutkin gluteenittomia tuotteita.Kun taustalla ei ole mitään sairautta,niin tämmöistä itsekkyyttä ei voi hyväksyä.
Kertoi joutuvansa istumaan jatkuvasti vessassa, jos syö liikaa gluteenia. Täysin hyvä syy valita syömisensä.
Miten voi olla luetunymmärtäminen näin hankalaa???!
Kukaan ei kritisoi sitä, että valitsee - ymmärrätkö? EI HAITTAA, että valitsee.
Kukaan ei epäile, että ei ole syitä valita - ymmärrätkö? SAA VALITA vaikka ilman syytä.
Se haittaa, että sanoo silti olevansa gluteeniton ja tämä luo täysin väärää kuvaa, esimerkiksi keliaakikko ei voi valita. Keliaakikolle ei ole vaihtoehtoja, ei ole yhtään syytä miksi keliaakikko voisi syödä gluteenia.
Oletko vielä mukana?
Anun pitäisi sanoa välttävänsä gluteenia tai käyttävänsä gluteenia mahdollisimman vähän. Etenkin kun on itse diagnosoinut sairautensa, ei kannata sanaoa olevansa gluteeniton ja syödä samalla gluteenia.
Tämä oli se pointti.
Vierailija kirjoitti:
Stumppi kirjoitti:
Olette kuunnelleet moni sen Hemmin kelabiisin, mutta tällä biisillä teidän kultapoju toivottaa teille hyvää perjantaita💕
Ihmettelen kovasti, ettei näitä nosteta lehdistössä esille. Etenkin tuo Kela-biisi on kuvottava.
Lehdistö ymmärtää, että kyseessä on biisi. Ei mikään lopullinen totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Voisko olla tosiaan, että kukaan ei viel ole nostanut sen keittimen keitto-osaa, eli rahna majailee edelleen siellä? Aika hyvä piilo sitten : )
Onhan se nostettu jo ekana iltana. Kimmoko sen nosti muistaakseni.
Joka kerta kun sen pöydän pyyhkii, niin kojeet nostaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anu on kyllä niin naurettava tuon gluteenittomuutensa kanssa, eilen veti Jalostajan valmisluhapullia tölkissä. Alkanut ärsyttämään koko ihminen, takertuu Hemmiin vain ja ainoastaan siitä syyatä, että tietää Hemmin olevan suosittu, ajattelee varmaan ratsastavansa hänen mukana finaaliin. Melkein riitti äänet jo häätöön, no ehkä ensiviikolla
Nytkin Anu sanoi, että voi syödä vähän noita vehnäisiä lihapiirakoita, ei kokonaista, mutta osan.
Onko Anu sanonut olevansa keliaakikko vai suosivansa gluteenitonta ruokavaliota? Kaksi aivan eri asiaa. Itse olen atoopikko, ja olen huomannut, että ihoni pysyy parempana kun jätän ylimääräiset viljat pois, enkä mussuta paljon vehnää. En pidä touhuani pelleilynä, enkä niidenkään keillä on vaikkapa vilja yliherkkyys, ja viljatuotteet pistää masun sekaisin.
Tämä nyt on täysi ohis. Vaikeana atoopikkona alkoi ketuttaa tää keskustelu, kun täällä osa vouhottaa että pelkästään keliaakikot saavat syödä gluteiinitonta ruokaa. Koittakakaa tajuta että se voi olla muillekin sopiva ruokavalio.Kyllä jokainen tajuaa, että gluteenitonta voi syödä myös huvikseen tai muutenkin kuin keliaakikko,
silti en tajua tuollaista, että välillä voi syödä vehnää ihan huoletta, esim lihapiirakkaa, mutta ei voi syödä kaurapuuroa gluteenittomuuteensa vedoten vaan pitää keittää puhdaskaurasta, kyllä siinä vehnälihiksessä on gluteenia aika lailla enemmän kuin kaurapuurossa. Vikuttaa pelleilyltä.
Jos voi syödä gluteenillista ruokaa vain rajallisesti, niin eiköhän saa itse valita mitä gluteenipitoista syö ja minkä vastaavasti jättää pois?
Eli pelkkää pelleilyä, jolla pilaa keliaakikkojen maineen ja heitäkin luullaan vain pelleilijöiksi, he kun eivät voi valita. Kaurahan ei sisällä itsessään gluteenia yhtään toisin kuin vehnä että onhan se erikoista että vehnälihapiirakka maistuu oireetta.
Anu ei ole missään vaiheessa sanonut olevansa keliaakikko, joten miten hän voisi heidän maineensa pilata. Jokainen saa syödä siten, minkä itselleen on havainnut hyväksi.
Tässä onkin nyt kyse talon asukkaiden tasapuolisesta kohtelusta,johon kuuluu se,että ruokia ei voi varata vain itselleen.Anu on näin toiminut ja piilotellutkin gluteenittomia tuotteita.Kun taustalla ei ole mitään sairautta,niin tämmöistä itsekkyyttä ei voi hyväksyä.
Kertoi joutuvansa istumaan jatkuvasti vessassa, jos syö liikaa gluteenia. Täysin hyvä syy valita syömisensä.
Kukaan ei epäile, että ei ole syitä valita - ymmärrätkö? SAA VALITA vaikka ilman syytä.
Se haittaa, että sanoo silti olevansa gluteeniton ja tämä luo täysin väärää kuvaa, esimerkiksi keliaakikko ei voi valita. Keliaakikolle ei ole vaihtoehtoja, ei ole yhtään syytä miksi keliaakikko voisi syödä gluteenia.
Oletko vielä mukana?
Anun pitäisi sanoa välttävänsä gluteenia tai käyttävänsä gluteenia mahdollisimman vähän. Etenkin kun on itse diagnosoinut sairautensa, ei kannata sanaoa olevansa gluteeniton ja syödä samalla gluteenia.
Tämä oli se pointti.
Tottakai hänen täytyy sanoa olevansa gluteeniton. Muutoinhan hän joutuisi syömään ruokaa, joka aiheuttaa hänelle kipua, ripulia ja jatkuvaa istumista vessassa. Ei siellä kaupassa myydä erikseen ruokaa "gluteenia välttäville".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ihmetellyt Tupun touhuilua keittiössä. Kaikki tehdään hitaasti ilman logiikkaa. Touhuaa, touhuaa, mutta valmista ei oikein tule.
Oon jäänyt monesti seuramaan Tupua keittiötouhuissa taustalla. Hän näyttää olevan täysin omissa maailmoissaan, mutta ei keskity tekemiseen sillä siinä ei näytä olevan mitään tavoitetta tai päämäärää.
Esim. keittiössä ja ruokapöydän ääressä oon pari muuta ihmistä ja Tupu käy keittiössä juomassa vettä. Tupulla homma menee näin: Tupu siirtää tiskialtaassa jotain tavaraa, avaa jääkaapin oven ja ottaa sieltä jotain, jääkaapin ovi jää auki, ottaa mukin ja avaa vesihanan, laittaa mukin lieden viereen, vesi valuu, siirtää jotain tavaraa altaan vierestä hellan päälle, ottaa mukiin vettä hanasta, jättää veden valumaan, ottaa jotain toiselta pöydältä, sulkee jääkaapin oven, kävelee mukin kanssa ruokapöydän ääreen, siirtää ruokapöydällä jotain, tulee takaisin keittiöön, laskee mukin jääkaapin viereen....
Näyttä ahkeralta keittiöihmeeltä, vaikka käy vain juomassa puoli mukillista vettä!
Joo.Tupu tuo ikävät muistot mieleen tietynlaisista työkavereista,jotka ovat tekevinään aina jotain paremmin kuin muut,mutta jättävätkin hommat muiden tehtäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on vallalla yleinen käsitys, että keliakia tai karppaus ovat ainoat syyt olla gluteeniton tai välttää gluteenia. Ja nämäkin menevät ihan ravintola alan ihmisilläkin sekaisin. Keliaakikolta kysytään että etkö voikin syödä vähän vehnää tai kerrotaan että tämä sopii sinulle koska tässä on vain vähän gluteenia.
Anu voisi nyt ihan selkeästi sanoa, että hän välttää gluteenia omasta tahdostaan ja voi siksi välillä syödä vaikka vehnätuotteita. Kukaan ei nähdäkseni ole kieltänyt ketään syömästä mitään vaan Anun tapaa tuoda gluteenittomuutensa esiin toisissa tilanteissa, kun toisessa hetkessä se ei haittaakaan, on ihmetelty. Ja olen itse ihan samaa mieltä, en minäkään väitä olevani gluteeniton, koska en ole keliaakikko vaan haluan vain omien syideni vuoksi noudattaa mahdollisimman gluteenitonta ruokavaliota.
Kukaan ei olisi tienyt ,että Tarina seurustelee muunsukupuolisen kanssa jos hän ei olisi siitä itse puhunut puhunut ,kertonut nimen .Enemmän Tarina puhuu pan seksualli ym asioista kuin esim Ville
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vielä mukana?
Tämä oli se pointti.
Tottakai hänen täytyy sanoa olevansa gluteeniton. Muutoinhan hän joutuisi syömään ruokaa, joka aiheuttaa hänelle kipua, ripulia ja jatkuvaa istumista vessassa. Ei siellä kaupassa myydä erikseen ruokaa "gluteenia välttäville".
Enpä ole huomannut että joutuisi väkisin syömään, itsehän Anu on ottanut lihapullia ja piirakoita joissa on gluteenia.
Vierailija kirjoitti:
Paljon mun kannattaisi laihtua vielä? Oon 62/158. Oon vahvarakenteinen tiimalasi, eli tosi leveät hartiat ja lantio, suht pitkät käsivarret. En siis ole siro rakenteinen. Mulle on tullut lihasta jonkun verran kun on nyt harrastanut juoksemista. Talvella olisi tarkoitus mennä myös salille.
Sori väärä keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Jos Anu menisi oireineen ja kokemuksineen lääkäriin, lääkäri toteaisi, että hänen kannattaa jatkaa gluteenin välttämistä eli noudattamaan sellaista ruokavaliota minkä on itselleen havainnut hyväksi. Pitääkö kaikkeen hakea vahvistus lääkäriltä?
Paitsi jos halutaan diagnoosi, sitä varten lääkäri kylläkin kehottaa syömään gluteenia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme Millavihaaja täällä on vauhdissa. Milla ei syönyt omien karkkiensa lisäksi toisten karkkeja, vaan jätti suklaat syömättä koska epävegaanisia. Ensimmäisenä suolakurkkujen kimppuun hyökkäsi Kimmo ja Anu.
Mitäköhän ohjelmaa sä olet oikein katsonut? Se oli juurikin Milla joka sormineen kaivoi ensimmäisen suolakurkun peltipurkista syötäväksi. Ja sen jälkeen heti perään toisen vaikka oli porukan kanssa puhuttu vain yhdestä. Lisäksi tuntui hyvin maistuvan esim. Tarinan karkit (ilman vaihtokauppaa)... no eipä ihme et tyypin bmi paukkuu kun ruokahalu on tuota luokkaa eikä häveliäisyyskään estä valikoimasta parhaita päältä.