Rahan säästövinkit kehiin
Nyt kaivataan kiperässä tilanteessa hyviä rahan säästövinkkejä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tee excel-taulukko jokaisesta menosta, nopeasti opit mikä on turhaa.
Microsoft-lisenssi (ja siis myös Excel) on ihan ensimmäisiä niiden asioiden jonossa, joista luovutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Microsoft-lisenssi (ja siis myös Excel) on ihan ensimmäisiä niiden asioiden jonossa, joista luovutaan.
Niin että parhaat säästövinkit heti kärkeen: osta uusi tietokone!
Lehtitilausten lopettaminen, maksukanavien lopettaminen, eineksistä luopuminen, itsetehty ruoka aina, eväät töihin, turhanät autolla ajelut seis, pyörällä ja kävellen paikasta toiseen
Lopeta sanomalehtitilaukset. Uutiset voi lukea Ylen sivuilta ilmaiseksi.
Muuta ulkomaille ostovoimasi 2-8 kertaistuu riippuen maasta.
Riippuu vähän missä päin Suomea asut. Jos asut paikassa, jossa helppo kerätä itse marjoja tai voit saada kasviksia/marjoja/omenia helposti kotipuutarhureilta ja pakastaa/soseuttaa/laittaa mehuksi niitä, se tulee tietysti edullisemmaksi kuin kaupasta ostetut. Jos taas asut Helsingissä niin silloin vinkit on ihan toisenlaiset.
Itse olen köyhä ja sairas ja omat kulut koostuvat seuraavista: yhtiövastike, vesi, sähkö, puhelin, netti, ruoka, terveydenhoitokulut. Siivous, pyykki, henkilökohtainen hygienia. Vaatteet ja kengät vain kun ei ole enää sellaisia jäljellä, mitä kodin ulkopuolella kehtaa käyttää tai vesi ja lumi menevät kengistä sisään. Rahat riittävät juuri ja juuri, koska minulla on sairauksia jotka vaativat erityisruokavaion sekä lääkkeitä tai muita terveyden hoitoon liittyviä juttuja, joita ei makseta Kelasta.
Jos käytät rahat vain todella välttämättömään ja tulosi ovat enemmän kuin minimi, näin saat jotain säästöön.
Myy perheen kakkosauto.
Älä osta enää sitä neljän euron lattea päivittäin.
Myy rahasto-osuuksia tai osakkeita.
Lopeta tupakointi ja kaljoittelu.
Opettele laittamaan edullista ruokaa kotona.
Pidä vaatteista, kengistä ja erilaisista teknisistä laitteista hyvää huolta, sillä köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa ja hyvinpidettyinä ne kestävät pidempään normaalissa käytössä.
Luovu autoilusta ja suosi pyöräilyä ja kävelyä hyötyliikunnan muotoina.
Suosi halpoja harrastuksia kuten kirjaston kirjojen lukemista, radion kuuntelemista ja urheilumuotoja, jotka eivät vaadi kalliita varusteita ja jatkuvia jäsenmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saman saat ilmaiseksi yli netin google sheets -sivustolla. Mulla aktiivisessa käytössä kotoa, työpaikalta ja kännykästä. budjetoin ihan kaiken. Ja samoin kilpailutan ihan vaikka terveyssiteetkin. (tietty merkki ja mistä halvimmalla löydän, ostan tyyliin 10 pkt)
Eikö sen pitäisi olla rahansäästövinkit
vinkit by Susanna Koski kirjoitti:
Myy perheen kakkosauto.
Älä osta enää sitä neljän euron lattea päivittäin.
Myy rahasto-osuuksia tai osakkeita.
Kiitti, Suski! Hyviä vinkkejä.
Rupea syömään enemmän puuroja. Niitä voi tuunailla lähes loputtomiin ja eri viljalajeista tulee ihan erilaisia makuja. Hinta per annos on olematon, vaatii vain kattilan ja nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LibreOfficesta löytyvät kaikki vastaavat tekstinkäsittelyyn ja taulukkolaskentaan tarvittavat ohjelmat ja ne tukevat myös Microsoftin ohjelmia. Esimerkiksi Impress -esitys on varsin samanlainen kuin Powerpoint.
Kirkosta eroamalla säästää kirkollisveron:
Jos olet alle vaihdeevuosi-ikäinen nainen niin siirry kestositeisiin. Itse ommeltuna tilkuista tai vanhaksi menneistä vaatteista ilmaisia, ostotavaranakin pitkällä tähtäimellä halpoja.
Vanhat threadit aiheesta: https://www.vauva.fi/haku?search_term=s%C3%A4%C3%A4st%C3%B6vinkit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saman saat ilmaiseksi yli netin google sheets -sivustolla. Mulla aktiivisessa käytössä kotoa, työpaikalta ja kännykästä. budjetoin ihan kaiken. Ja samoin kilpailutan ihan vaikka terveyssiteetkin. (tietty merkki ja mistä halvimmalla löydän, ostan tyyliin 10 pkt)
Neitissä on ilmaisia ohjelmistoja, jotka voi ladata omalle koneelle ja vastaavat pitkälti MS Officea. Tässä linkki englannin kieliselle sivustolle, jossa esitellään useita. Itsekin voi hakea. Monet näistä ovat saatavilla suomeksikin.
https://www.digitaltrends.com/computing/best-microsoft-office-alternati…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neitissä on ilmaisia ohjelmistoja, jotka voi ladata omalle koneelle ja vastaavat pitkälti MS Officea. Tässä linkki englannin kieliselle sivustolle, jossa esitellään useita. Itsekin voi hakea. Monet näistä ovat saatavilla suomeksikin.
https://www.digitaltrends.com/computing/best-microsoft-office-alternati…
Mutta jos sulla on se ohjelmisto vain ladattuna koneelle, se voi kaatua koska vaan, kone hajota / varastaa. Mites sitte tiedostot? Siksi pilvi on parempi, esimerkkinä nyt vaikkakin google sheets joka toimii samalla tavalla kuin excel. Ja tässä myös se etu että voi kirjautua eri laitteilla eikä pelkästään omalla koneella.