Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt luovuttamassa verta?

Vierailija
29.08.2019 |

Ja jos et, niin miksi näin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska spr

Vierailija
2/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn säännöllisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin säännöllisesti, kunnes lääkitys esti.

Vierailija
4/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska spr

Ja jos sinä sattuisit tarvitsemaan verta tai siitä tehtyjä tuotteita, niin mistä kuvittelet sen tulevan?

Vierailija
5/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin, mutta eivät löytäneet suonta ja sain kummankin kyynärvarren täyteen mustelmia. Tämä on ikuinen ongelma, mutta ajattelin auttaa. Osui huonompi ottaja kohdalle, mutta en sitten enää uskaltanut mennä, koska se on minusta epämiellyttävää aina muutenkin ja jos tulen tökityksi turhaan, niin kiitos ei. Vereni ei ole onneksi harvinaista tyyppiä, niin ei ole edes huono omatunto tästä.

Myöhemmin asuin Britanniassa ja en saanut enää luovuttaa BSE-riskin vuoksi.

Vierailija
6/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Tahti vain harveni kun verenluovutustoimisto lakkautettiin ja oon liikkuvan varassa.

Vierailija
7/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn. Yhdellä luovutuskerralla voi auttaa muistaakseni jopa kolmea ihmistä, joista osa esim. keskosvauvoja.

Vierailija
8/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt luovuttamassa ehkä viisi kertaa. Pidän nyt taukoa luovuttamisesta, kun vuosien varrella en syönyt rautatabletteja, niin omat rautavarastot voi olla tyhjät.

Vierailija
9/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt luovuttamassa jo 23 vuotta. Ensi viikolla taas menossa. Veriryhmäni on O+, joten se käy kaikille +:lle. Kiva pystyä auttamaan useampaa.

Vierailija
10/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koska minulla on jatkuva lääkitys päällä. Hemoglobiini on kyllä varsin korkea, joskus verikokeiden yhteydessä hoitaja on ohimennen maininnut että olisi sinänsä hyvin laadukasta luovutettavaa.

Vierailija
11/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, 5 kertaa. Halusin maksaa ”velkani” takaisin, kun nuorena sain sairaalassa useamman pussin verta.

Vierailija
12/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Välillä ollut taukoja, kun Hb ollut liian matalalla. Kannustan kaikkia luovuttajia liittymään myös kantasolurekisteriin. https://www.veripalvelu.fi/kantasolurekisteri/liity-rekisteriin

Vierailija
13/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn säännöllisesti.

Paras ystäväni sai vaikeassa synnytyksessä 8 pussia verta ja hän ja me kaikki läheiset ollaan niin kiitollisia kaikille luovuttajille ❤️

14/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi luovuttaa verta, koska sairauteni on pysyvä este.

Vierailija
15/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdesti. Ekalla kerralla saatiin pussi täyteen, mutta pörryin lopuksi. Tokalla kerralla pyörryin puolivälissä. Enää en mene henkilökuntaa ja itseäni kiusaamaan ja luovutusvälineitä tuhlaamaan. Olisin kyllä luovutuspelkoinen, eikä mulla ole piikkikammoakaan. Johtunee hyvin matalasta verenpaineesta.

Vierailija
16/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt, tällä viikolla aion mennä uudestaan. Vähän tosin jännittää, kun ekalla verenluovutus kerralla melkein pyörryin.

Vierailija
17/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska painan liian vähän.

Vierailija
18/18 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luovutuskelpoinen, ei -pelkoinen :D

-14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi