Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttärelle juhlavaatteet, mutta mekko tai hame ei kelpaa?

Vierailija
29.08.2019 |

Onko ainoa vaihtoehto sitten käytännössä kauluspaita ja suorat housut? Mistä tämmöiset löytyisi, jotka pukisivat edes jotenkin siroa ekaluokkalaista?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu siitä kieltäytyykö hameesta vai tyttöjen vaatteista ylipäätään.

Vierailija
2/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin juhliin? Meillä oli valkoiset farkut ja nätti vaaleansininen juhlatoppi plus ballerinat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyy kaikesta tyttömäisestä. Ei ole koskaan ollut prinsessavaihetta tms., jo taaperosta asti leikkinyt enimmäkseen poikien kanssa. 

Alapeukuttajat: sanokaa mielummin suoraan, missä mättää. Ap

Vierailija
4/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin juhliin? Meillä oli valkoiset farkut ja nätti vaaleansininen juhlatoppi plus ballerinat.

Ihan ylipäätään juhliin; synttäreille, joulujuhliin ym. 

Ballerinat eivät kelvanneet viimeksi, koska lähtivät helposti jalasta leikkiessä ym. puuhastellessa. 

Tuo juhlava toppi voisi olla kiva idea, jossei sitten keksi että sekin on liian "tyttömäinen". Ap

Vierailija
5/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit farkut, juhlava toppi ja balleriinat tai korkokengät. Varsin mainio asu.

Vierailija
6/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlahaalareita on alkanut näkyä aikuisilla. Löytyisikö lapsellekin? Eli juhlavasta kankaasta ommeltu haalari, jossa esim. väljät liehuvat lahkeet ja yläosa muotoiltu kiinnostavaksi esim. laskoksilla.

Vierailija
7/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lisää, tarkoitin siis lapsien juhlakenkiä jossa pieni sievä korko. :D

Vierailija
8/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarit on nyt muotia, minusta tuollainen sopii hyvin juhliinkin.

https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0806354001.html

Vierailija
9/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juhlahaalari on hyvä idea. Tai vajaamittaiset kangashousut tai culottesit, jos niitä löytyy lapsille. Ei mun mielestä kauluspaitaa lapselle, on kankea, puseroita ja paitoja nyt on vaikka minkälaisia.

Vierailija
10/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Minä olen pienestä pitäen luottanut housuihin juhlapukeutumisessa ja muitakin siistejä housuja on kun suoralla lahkeella olevat mustat housut. Omistan housupuvut vaaleanharmaana, tummansinisen ja mustana, sekä bleisereitä vielä valkoisena ja liituraitaisena. Materiaalina yleensä villa/villasekoite tai pellava on hyviä. Lahjemallina on alaspäin kapenevampaa sikarimallista housuja, vajaamittaista, perus suoraa lahjetta. Lisäksi housuja on tällä hetkellä paljon siistinä ruudullisena.

Nuorelle culottes-mallikin voi olla hyvällä kankaalla ihan juhlava alaosa, kun paitaan panostaa enemmän. Tai haalarimallisia, siistimpiä asuja pystyy asustamaan juhlaan. Itse pidän jakkujen alla paljon silkkitoppeja, kauluspaitoja saa erilaisilla leikkauksilla ja yksityiskohdilla. Ohuet neuleet menee myös smart casualissa. Panosta materiaaliin, siinä se tärkein.

Jos naisellisuutta haluaa, niin koroilla, asusteilla, meikillä ja hiuksilla onnistuu. Itse käytän useimmiten loafereita/matalia kun olen suht pitkä, mutta housupuku muuttuu äkkiä erinäköiseksi kun lisää korkoa. Töissä vaan matalat toimii paremmin :)

Vierailija
11/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haalarit on nyt muotia, minusta tuollainen sopii hyvin juhliinkin.

https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0806354001.html

Tämä on nätti!

Vierailija
12/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen poikatytön naisellisuutta pitäis korostaa? Jestas te ootte pihalla!

Juhlapukeutumisella korostetaan omaa persoonallisuutta tilanteen luonnetta kunnioittaen.

Vierailija
13/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyy kaikesta tyttömäisestä. Ei ole koskaan ollut prinsessavaihetta tms., jo taaperosta asti leikkinyt enimmäkseen poikien kanssa. 

Alapeukuttajat: sanokaa mielummin suoraan, missä mättää. Ap

Ainakaan meillä tyttö ei olisi laittanut kauluspaitaa, muutama taisi saada joskus lahjaksi mutta jäi pitämättä. Ei myöskään hametta ja ekat suorat housut ostettiin vuosi sitten(tyttö oli 12v) mummun hautajaisiin. Yleensä on pukeutunut juhliin juhlaviin housuihin, joskus farkkuihin sekä juhlavaan paitaan, jakkuun tai neuletakkiin.

Vierailija
14/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei välitä "tyttömäisyyksistä", niin osta poikien osastolta. Tuossa iässä ei kehoissa sellaisia eroja ole, etteikö istuisi ihan hyvin.

Vierailija
15/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistit farkut, juhlava toppi ja balleriinat tai korkokengät. Varsin mainio asu.

Korkkarit ja toppi 7v lapselle? Okei.

Mä kieltäydyin mekoista ja hameista 6v ja kuvista päätellen vaatteet oli jokin nätti paita ja farkut tai esim mustat housut.

16/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää yhdessä ostoksille ja anna hänen valita vaikka poikien puolelta juhlavaatteet.

Siistit farkut olivat hyvä idea, myös jokin neule kävisi. Kenkinä voi olla vaikka tennarit jos balleriinat tai muut ei käy. Myös mustat suorat housut ja valkoinen juhlava tyttöjen paita saattaisi kelvata.

Missään nimessä ei saa pakottaa pukeutumaan sellaiseen, johon ei halua.

Vierailija
17/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlava haalari ja ballerinat. Ei korkokenkiä pienelle tytölle.

Vierailija
18/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pue tyttöjuttuihin jos ne ei kiinnosta tyttöä. Menkää yhdessä kauppaan etsimään, anna tytölle tilaisuus etsiä itse mieleinen juhla-asu, ja katso sitten pystytkö elämään sen kanssa.

Vierailija
19/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housupuku? Niitä on olemassa monta, myös hienoja ja naisellisia!

Vierailija
20/26 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housupuku? Niitä on olemassa monta, myös hienoja ja naisellisia!

Ekaluokkalaiselle Hillary Clinton-look?