Haluaisin siistin työn hoitoalalta, ei psykallekko se on mentävä?
Haluan siis hoitoalalta siistin työn. Siistillä tarkoitan siis yksinkertaisesti siistiä työtä, ei sellaista missä eritteet lentää. En myöskään halua työtä jossa täytyy paljon tehdä kaikkea käytännön juttua eli katetroida, kanyloida, hoitaa haavoja yms.
Olen nyt alkanut miettimään, että psykan puoliko se sitten todella on mihin hakeutua. Yhden harjoittelun tein psykalla ja se oli kyllä todella siistiä työtä
Kommentit (27)
Olin pari kuukautta harkassa vuodeosastolla eikä edes siellä tarvinnu kanyloida kertaakaan. Olin hämmästynyt, sillä ajattelin että siellä kanyloidaan jatkuvasti. Kyseessä oli eräänlainen akuutti osasto johon potilaat tulivat päivystyksen kautta ja he tulivat osastolle jo valmiiksi kanyyli kädessä kun lanssissa oli jo kanyloitu.
No mites ois joku erikoisala, esim. Silmätaudit?
Tai lähes tulkoon mikä tahansa poliklinikka. Tottakai esim. Sisätautien polilla näkee mahdollisesti eritteitä eri tutkimusten yhteydessä (esim. Skopiat) ja kanylointia voi olla (esim. Rautainfuusiot, nesteytykset) mutta noin yleisesti poleilla työ ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen hoidollista. Ja onhan niitä poleja vaikka ja mitä.
Sun kannattaa ehkä myös harkita esim. Synnyttäneiden vuodeosasto, perhepesähotellu- tyyppisiä paikkoja. Tai joku naistentautien poli.
Kelalle paperien pyörittelelijäksi. Tai sitten haet opiskelemaan terveystieteitä. Voit myös hakeutua esim. Työterveyteen tai kolmannen sektorin työpaikkoihin. Niitähän on kaiken maailman tutkimushoitajia, rokotetutkimusta, lääke-esittelijää yms.
Jos lastenpsykiatria yhtään kiinnostaa, niin tervetuloa! Pulaa on hyvistä hoitajista ainakin pääkaupunkiseudulla.
Millaista on leikkausalihoitajan työ? Tehdäänkö muuta kuin ojennellaan instrumentteja kirurgille?
Mua ällöttää limaiset, venyvät eritteet, joten jos joku osaa suositella hoitopuolen duunia, jossa niihin ei joudu törmäämään niin kiitos.. Veri on Ok
Tk:n sh:n vastaanotto? Siellä tosin taitaa olla esim. haavanhoitoa.