Haluaisin ostaa pullon olutta mutten VOI
Ei myydä enää. Ennen myytiin pullo tai kaksi tai jopa sixi. Nykyään pitää ostaa keissi. Ennen ostettiin eurolla irtokarkkeja tai 100g pussi. Nykyään pitää ostaa 300g jättipussi. Ennen ostettiin pieni pullo jaffaa. Nykyään pitää ostaa 2x1.5L eikä litran pulloakaan enää saa. Sairasta.
PS. Niin ja tölkkiä olutta en osta sieltä irtolaarista kun näkee miten denat kourii niitä sieltä likaisilla käsillään eikä niissä ole suojaa päällä kuten korkkia.
Kommentit (20)
Voit ostaa yksittäisen pullon olutta. Voit myös ostaa irtokarkkeja tai valita pienemmän valmiin pussin, ja usko tai älä, mutta myös limpparia myydään puolen litran pulloissa. It's an old world.
Ainakin Prismassa lukee älä riko monipakkauksia, yksittäistölkit ovat saatavilla erikseen tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tiedä, että keissin saa avata ja ottaa siitä vain yhden pullon? Ihan kuten keisseinä myytävistä tölkeistäkin saa ottaa vain haluamansa määrän.
Missä kaupassa on vielä keskiolutta pullossa?
Koffilla oli joskus 0.5l muovipullo harmi kun ne katosivat.
Jopa täältä Kyyjärven marketista saa olutta yksittäisinä pulloina....
Kuljen paljon autolla eri kaupunginosissa Helsingissä koska olen LKV.
Huvittavaa on se, että "porvarikaupunginosista" saa pikkumarketeistakin noita 40-60g sipsipusseja ja karkkipusseja.
Vähäosaisemmilta alueilta saa vain niitä 200-350g jättipusseja.
Sitten vielä ihmetellään miksi liikalihavuus painottuu esim. Itä-Helsinkiin?
Ei voi perustella vain sillä että ei ole kysyntää. Tarjonta luo myös kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Voit ostaa yksittäisen pullon olutta. Voit myös ostaa irtokarkkeja tai valita pienemmän valmiin pussin, ja usko tai älä, mutta myös limpparia myydään puolen litran pulloissa. It's an old world.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan limpat aina 0,33l pulloissa. Kalliimpaa, mutta ei sitä määräänsä enempää tarvi.
Citymarketissa ne irtopullot ja tölkit on nätisti hyllyssä eikä missään bulkkilaarisa. Pitäiskö ap:n vaihtaa laadukkaampaan kauppaan sieltä Tokmannilta?
Itse ostin alkosta eilen yhden pullon. Ei ole kukaan kourinut.
Sinccis
Ja korkki on päällä. Vieläkin.
MikaK kirjoitti:
Ainakin Prismassa lukee älä riko monipakkauksia, yksittäistölkit ovat saatavilla erikseen tuolla.
Kyllä mä ainakin rikkoisin jos tarjolla ei olisi yksittäisiä pulloja/tölkkejä. Sanoisin siitä henkilökunnalle jos rupee urpottamaan. Vaihtaisin kokonaan kauppaketjuakin samalla jos avautuvat asiasta.
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Kyllä mä ainakin rikkoisin jos tarjolla ei olisi yksittäisiä pulloja/tölkkejä. Sanoisin siitä henkilökunnalle jos rupee urpottamaan. Vaihtaisin kokonaan kauppaketjuakin samalla jos avautuvat asiasta.
Mä taas sanoisin, että aijaa.. voi kun harmi, etten nähnyt koko kylttiä ;)
Sinccis
Ainakin aiemmin lainsäädäntö vaati, että olutta pitää voida ostaa vaikkapa yksi pullo ja samaan yksikköhintaan kuin suuremmassa erässä.
Harvoin ostan olutta, mutta ainakin Prismoissa on pilvin pimein yksittäisiä olutpulloja hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Sinccis
Mä en. Olen valmiina taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Nautin jopa siitä.
MikaK kirjoitti:
Esim. Forstersia ei koskaan löydy mistään laareista.
Sinccis
Tölkin voi pestä ennen avaamista, jos pöpöt pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Sinccis
Sehän se jutun pointti onkin. Kun myyjä kääntäisi selkänsä, niin kuuluisi kraps, kun repisin seuraavan paketin auki ;)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
200 C uunissa 45 min ja pöpöt kuolee.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Sinccis
Sehän se jutun pointti onkin. Kun myyjä kääntäisi selkänsä, niin kuuluisi kraps, kun repisin seuraavan paketin auki ;)
Sinccis
Tuokin ihan kelpo keino. :)
Jos myyjä kieltää monipakkauksesta yhden ottamisen niin kauppa rikkoo alkoholilakia ja myyntioikeudet voidaan viedä pois jos eivät suosstu myymään yksittäin.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin alkosta eilen yhden pullon. Ei ole kukaan kourinut.
Sinccis
Ja korkki on päällä. Vieläkin.
Alkossa on pulloja mutta vahvoja oluita. Keskioluita ei kaupoissa PK-seudulla ainakaan ole pulloissa vaan vain tölkeissä jos siit haluat vaikka Karjalaa tai Koffia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 C uunissa 45 min ja pöpöt kuolee.
Sinccis
Keitettyä kaljaa. Jees!
Sinä et tiedä, että keissin saa avata ja ottaa siitä vain yhden pullon? Ihan kuten keisseinä myytävistä tölkeistäkin saa ottaa vain haluamansa määrän.